Страница 1 от 1

Отечка / Проблем с комфорт модул

Публикувано: 06 яну 2014, 14:14
от nikoloff
Айде за много години колеги! Опрях и аз до форума, че ми излезе проблем с колицата, който нито аз мога да отстраня за момента, нито майсторите на които я водих. Та - ще напиша една хронология на проблема, а вие ако имате съвети - давайте. :)

Колата е Мондео 2.2 TDCi 2005-та. Преди около месец започна да ми пада акумулатора - установих, че алтернатора не ми зарежда и мина един ремонт. В момента работи като пушка. До тук добре, но на следващия ден след ремонта се оказа, че пак нямам ток (колата беше карана едно 30 км.). Тръгнах по бушоните и установих, че едни 150мА изтичат някъде, а по-точно от интериорното осветление. Пробвах да махна бушона и изобщо да изчезне тази верига, макар и да нямам светлини вътре, но проблема продължи. Закарах я на жичкаджия и той до същото стигна - интериорното осветление и комфорт модула. Направи един мост към централното - като заключа и да спира цялата верига, но след това проблема продължи и акумулатора продължи да пада. Да отбележа, че акумулатора е на година и малко Бош Силвър 72А, като след тези проблеми го качих и на товарна вилка в сервиз на Бош - зарежда като хората и си държи заряда. За всеки случай пробвах и с 2 други сравнително нови акумулатора и пак същия проблем. След тая "доработка" от жичкаджията с централното пак замервахме за отечка - нищо не излиза на мултицета. Помислих да не би нещо да се включва след известно време като се заключи колата и един ден я дебнах с мултицета 6-7 часа колата - е повече от 10-15мА не се качи разхода, което си е напълно нормално. Но пак падна на следващата сутрин акумулатора... Та до тук съм я докарал. В крайна сметка махнахме този мост с централното и колата си е както си беше.

Аз си мисля, че проблема е от комфорт модула и си мисля да го сменя и да се надявам. Ако някой има други идеи какво да се провери моля да сподели.

Поздрави!

edit: Не съм на 100% сигурен, но мисля че това трябва да е комфорт модула на колата - http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Mondeo-M ... 1140317502 . Ако някой може да потвърди, че да не разглобявам и да гледам номера на частта ще е екстра.

Re: Отечка / Проблем с комфорт модул

Публикувано: 06 яну 2014, 22:20
от dreadx
150 mA не би трябвало да са проблем. При 150 mA утечка, от 72-та ампер-часа (ако на вечерта акумулаторът е зареден), до другата сутрин ще е изяло 2Ah.
По-скоро провери пак зареждането. Не става ясно когато си пробвал акумулатора с товарната вилка дали е бил зареден на зарядно, или си го свалил от колата. Какво се е случило с 2-та други акумулатора - слагаш ги и караш, а на другата сутрин не искат да запалят? Или сваляш ги от друга кола, която е била карана и са заредени, слагаш ги на твоята и на сутринта няма ток? Как точно се проявява проблемът - върти трудно, само щрака и не върти, или дори лампите не светят?
Също виж и стартера - колкото по-нови са му втулките и здрави четките, толкова по-малък ток ще харчи при палене, съответно по-малко ще товари акумулатора. Сутрин е студено и стартерът върти по-трудно, отколкото вечер. По липса на товарна вилка щом сутринта установиш, че акумулаторът е паднал, можеш ли да го свалиш от колата и да го пробваш на друга - дали ще завърти нормално? Може ли някой да ти помогне - да следи напрежението на акумулатора, докато се опитваш да палиш? (или си направи преходник от запалката към волтметъра)
Изключвам контактни проблеми откъм акумулатора, след като си сменил 3 различни. Но някой беше писал наскоро за една китайска менте-клема, която толкова била покрита с боя отвътре, че контактувала на много малка площ - след като изчегъртал боята проблемът изчезнал. Виж и твоите да не са такива, или пък да са замърсени/окислени и на топло да пали, а на студено да не му стига тока. При ремонта на алтернатора може да са разхлабили и други връзки по дебелите кабели - провери и тях.
И сигурно има още 50 неща, които електротехник би прегледал при проблем като твоя. Надявам се да не съм пропуснал някое от по-важните.. ;)

Re: Отечка / Проблем с комфорт модул

Публикувано: 07 яну 2014, 07:35
от synthez 3D
150 милиампера не могат да ти свалят акумулатора за една нощ. Независимо че са много, пак не са достатъчни. Освен това не съм сигурен, че сте ги измерили правилно. Не знам дали и при Мондео е същото както при Фокус, но поне при Фокус консумацията в покой се измерва след 40 минути и при това трябва амперметъра да се свърже преди да се заключи автомобила, за да не се разкача клемата, защото компютъра се събужда отново за 40 мин. И колегата dreadx е прав, че не разбрахме как точно се разреждат акумулаторите, които си монтирал.

Re: Отечка / Проблем с комфорт модул

Публикувано: 14 яну 2014, 12:22
от nikoloff
Благодаря за отговорите колеги. За съжаление мъките си продължават, така че започвам с дългите обяснения.

Това което направих от последните писания са следните неща:

Намерих си друг комфорт модул и го смених за проба - резултата е същия. И аз съм съгласен, че 150mA не са никак много и не би трябвало да са проблем за едно денонощие - камо ли пък да докара колата до положение да не може да завърти (не да не пали, колата не иска да завърти).

Относно консумацията и зареждането на акумулатора - моя акумулатор е Bosch S5 74A (не 72A) и го проверих и на друга товарна вилка - нищо му няма. Зареждам го напълно със зарядно Bosch C7. Другия акумулатор с който нямах успех беше Banner 73A на 3 седмици свален от кола с нов алтернатор - при слагането запали на момента, а след 24 часа не искаше да завърти колата. Зареждането от моя алтернатор качва акумулатора на 14,50V - 14,58V според натоварване и обороти, но дори и при пуснат климатик, радио, къси, дълги и аварийни светлини не пада под 14,50V. synthez 3D знам как да измеря акумулатора, за съжаление е измерен правилно. :)

Като помислих малко прецених, че това трябва да е някакъв голям консуматор - генератор, стартер, подгревни свещи най-вече ме съмняваха. В съботата реших да си махна плюса, който отива към релетата до акумулатора с идеята, че алтернатора и стартера ще си останат в 'играта'. Разглобих си и релето за подгревните свещи и го разгледах - доста е окислило, но си работи. На 30 секунди си превключва. (Направих си експеримент - свалих релето, а лампичката на таблото за подгревните свещи си светва и изключва напълно нормално. Разкачих и кабела който отива към свещите - пак същия резултат. От това достигам до извода, че тя е само на време и няма общо със системата, което ми се вижда уникално странно. При Вас това така ли е?). Махането на кабела, който излиза от плюса и отива към релетата доведе до това, че след 24 часа колата нямаше проблем да запали 3 пъти подред, т.е. според мен не трябва да са генератора и стартера (постоянен плюс). Мислех дали не са се окъсили подгревните свещи, но ако беше така би трябвало акумулатора да умира за по-малко от 30 минути според мен. След тази процедура прецених, че най-вероятно е релето на подгревните свещи. Логиката ми тук е, че като се окисли релето става меден окис, който е добър проводник, а като е много влажен въздуха може релето да превключва само (постоянен плюс) и това да ми е проблема. Реших да пробвам като просто си пуснах пак плюса към релетата и смених релето на свещите с релето за ниските обороти на перката (еднакви са), но на следващия ден - ядец!

След всички тези експерименти се замъкнах вчера в ПАН сервиз и там я гледа един. След 41 минути работа и 41 лева ми обяви, че е от централното и тази отечка от 150mA е напълно достатъчна да ми убие акумулатора за едно денонощие. Пробва го и той на товарна вилка и каза, че е напълно читав (беше зареден на зарядно, сложен сутринта, отидох на работа и махнах минусовата клема като слязах от колата). Прибрах се на работа и оставих колата пак без минусова клема за всеки случай. Пред блока разглобих жабката и махнах кабела за централното от комфорт модула към 8 вечерта. Днес сутринта в 9 колата завъртя един път и отказа да запали или завърти повече... Не съм сигурен вратите как се управляват и дали с махането на кабела от модула съм елиминирал вариант централното да точи ток (окъсяване примерно), но съм почти сигурен, че би трябвало да е прекъсната веригата така. Не мога да си инсталирам на новия компютър Аутодата и да проверя - някой може ли да потвърди, че махането на кабела би спряло подаването на ток? (До колкото съм виждал до вратите се пуска минус, а не плюс.)

Малко дълъг стана поста, но съм нов в играта с питанията във форума, а и с тоя ток стана голяма сагата и почвам малко да се бъркам сам вече.

Всякакви съвети са добре дошли, ако искате може и да ме напсувате на 12 волта - просто вече ми идва да си разбия главата. :)

Поздрави и благодаря предварително!

Re: Отечка / Проблем с комфорт модул

Публикувано: 14 яну 2014, 20:00
от Филипов
Я въпрос - с оригиналната свирка ли си или си слагал друга по-мощна?

Ако е така някой малоумник ти я е свързал двата кабела заедно и не се гаси като извадиш ключа. 150mA е типична консумация за нещо като 4x40W и ако не за ден, за седмица ще ти свърши всякъкъв акумулатор.

Всяка свирка се захранва от 3 места. Почти без консумация постоянен плюс да пази паметта (настройките), Силов за крайните стъпала и почти цялата електроника, който прекъсва като извадиш ключа и още един контролен за лампите (подсветката).

Сети се какво си правил откакто е почнал да ти пада акумулатора - там е заровено кучето. Купи си един прост волтметър (мултицет) за 5 лв и мери напрежението. На празен ход трябва да е 12-12,6V, Като работи двигателят и зарежда - около 14-14,3V Ако е извън тези граници търси причината. Всъщност за да ти подпечатат гаранционната карта на акумулатора трябва да са ги измерили.

И се пише Утечка. :P Не ми е ясни и за какво си дал 41 лв.

Re: Отечка / Проблем с комфорт модул

Публикувано: 14 яну 2014, 21:37
от Ghost_Rider
Здравей!Аз имах същия проблем,но при мен дърпаше 200мА.Процедирах по следния начин-откачих плюсовия кабел на акумулатора и между него и клемата на акумулатора включих амперметър/това се прави при изваден контактен ключ/.След това наблюдавайки амперметъра,започнах да вадя един по един бушоните,докато утечката падна на 30 мА.Въпросния бушон захранва радиото,осветлението/вътрешното/ и запалката.Изключих радиото,но не беше в него причината.Оказа се релето,което забавя изгасването на вътрешното осветление.След като го извадих от таблото вече нямам тази екстра, но нямам и проблем с акумулатора.Дано съм бил полезен!

Re: Отечка / Проблем с комфорт модул

Публикувано: 15 яну 2014, 01:21
от dreadx
Ако всичките ти неуспешни опити за палене са предимно сутрин, когато температурите са по-ниски, помисли все пак дали проблемът не е в стартера.

От дългото и объркано описание трудно става ясно кога и какво точно се случва, но оставам с впечатление, че откачането на кабела, съвпадащо и с единствения успешен опит да се запали колата след 24 часа, са се състояли в събота-неделя - може би към по-следобяд. Едва ли ти е било първата работа за деня да отидеш да провериш дали ще запали колата..?

Десетина градуса околна температура отгоре (както е всяка вечер, когато си тръгваш от работа) много променят нещата - ще завърти доста по-лесно.

Ако пък прибереш акумулатора да нощува вкъщи за дозареждане (каквото изглежда правиш всеки ден) - освен самото зареждане също толкова важно е, че акумулаторът е и подгрят на стайна температура - ще може да осигури по-голям стартов ток, така че да завърти и най-изкецания стартер, който иначе би претоварил всеки нормален, но попремръзнал акумулатор.

Пак не си написал какво става с напрежението - преди да опиташ да палиш сутрин дали е 12V ?

- После, в момента докато опитваш да завъртиш сутрин (когато не пали) - ако напрежението пада много, значи може стартерът да е за профилактика.
- Ако при опит за завъртане напрежението не пада, но се чува щракане и моторът не завърта, значи по-скоро шалтерът на стартера не контактува и не пуска големия ток (също може да е зависимо от ниска-висока околна температура - сутрин и вечер).
Но щом със зареден и топъл акумулатор пали, това ме насочва към първото.

Всичко по-горе ти написах на базата на предположения и с много четене между редовете. Но ако можеше да ни обясниш какво точно става, сигурно щеше и по-лесно да се насочиш към дефекта.

Не разбрах например /май не си го пробвал/ ако вечерта, след като се прибереш откачиш клемата на акумулатора (колата до този момент е карана, акумулаторът е зареден ==> и изключваме нощната консумация от колата) - и ако чак на сутринта я закачиш, ще завърти ли нормално сутринта?
Ако искаш пробвай, с голям риск да ходиш пеша на работа, ако все пак не се окаже от 150-те mA разряд, а от стартера..

p.s. Проблемът може да е само във втулките и четките на стартера, но ако продължаваш да го мъчиш може да замине и колектора. Втулките и четките не трябва да са много скъпи. Аз само на един стартер Bosch за Фиеста съм правил профилактика - втулките ми бяха по около 80 ст., а четките май 5 лв. за четирите общо. Взех ги от едно магазинче на бул.Сливница, дето имаха части за всякакви Bosch - за магазинчето научих от VW-форума. Ако кажеш, че си от VW-форума даваха и някаква отстъпка.

Re: Отечка / Проблем с комфорт модул

Публикувано: 16 яну 2014, 12:39
от chefo_ukr
Той колегата е написал всичко точно и ясно,не четете между редовете.Колата явно си има утечка която не е нито в стартера нито алтернатора проблема( схемата с изкл. на +кабели която е описал говори за това).Моята след 30-40мин някъде заспива случайно я засякох и изкл. всякъкви осветления предполагам и други неща.Успех с ремонта