Фиеста МК4 не върти и не пали (понякога)

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
niko_ymn
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 28 юни 2012, 23:00
Модел на автомобила: Escort 1985
Местоположение: bg
Status: Извън линия

Фиеста МК4 не върти и не пали (понякога)

Мнение от niko_ymn » 25 яну 2014, 01:57

Фиестата е 1999 г с 1,3 бензин и газов инж. но не може да пали директно на газ.

Проблема се прояви на два пъти през няколко дена, в които си палеше нормално помежду тези случаи. Стана следното: както е седяла цяла нощ, дори повече от два дена - и при опит за палене не завърта дори и стартера. Разрешението на момента и в двата случая беше с тикане и запалва на скорост. И веднага след секунди като се изгаси и вече си пали нормално. Акуумулатора е на няколко месеца и има ток. Това става преди студените температури. Колата няма аларма.

В тази връзка искам да попитам:
1. Имобилайзера, само на стартера веригата ли прекъсва?
2. Ако буташ на скорост при работещ имобилайзер би ли могла да запалва?
3. Ако не завърта стартера къде другаде може да е проблема (клемите на акум. са проверено стегнати) ?
4. Ако е правен неуспешен опит да се обучи нов ключ с помощта на колата - това може ли да е създало някаква грешка в компютъра или електрониката свързана с кодовете за ключа?
5. На какво може да се дължи понякога проблема да изчезва?

Някой ако е имал подобен случай ... / ... ще се радвам на всякаква информация.

Благодаря предварително!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Фиеста МК4 не върти и не пали (понякога)

Мнение от HACKO » 25 яну 2014, 09:26

Много са го имали и не само на Фиеста, засега няма еднозначен отговор от какво се получава този феномен, нито решение. Най-логичното предположение засега е, че се дължи на износени четки на стартера, тъй като веригата на пусковата бобина се затваря през тях. Това обаче не дава обяснение защо след като запали с бутане и веднага се угаси след това пали без проблем и не се проявява винаги а само инцидентно (най-често в неподходящ момент).
Ако проблема е от имобилайзера, няма да пали и със бутане.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Salti
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 04 авг 2010, 13:57
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Фиеста МК4 не върти и не пали (понякога)

Мнение от Salti » 25 яну 2014, 11:33

Имал съм същия проблем на фокус мк1 tddi. При мен се получаваше при седяла кола 2-3 дена но при минусови температури миналата зима, тази не. Аз не съм я тикал колата, реших просто да задържа ключа продължително време все едно въртиш, е на 3-4 секунда почна да върти и си запали. Отдавам го на това, че при ниски температури има едно закъснение в акумулатора който превръща от химическа в електрическа енергия. Сега в по-студено време преди да запаля, пускам фарове и радиото да може да почнат процесите в акумулатора със сравнително малка мощност. Това е нож с две остриета, защото ако му идва карая на акумулатора с тия фарове може и да спатъхне за момента и да не можеш да запалиш :)

Ако ти се намира някой по-мощен акумулатор само за една проба да разбереш дали е от това, въпреки че твоя е нов.

niko_ymn
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 28 юни 2012, 23:00
Модел на автомобила: Escort 1985
Местоположение: bg
Status: Извън линия

Re: Фиеста МК4 не върти и не пали (понякога)

Мнение от niko_ymn » 25 яну 2014, 14:15

Благодаря.

Има някаква логика, ако тези четки са твърда тънки или твърде широки понякога се паднат точно по-средата срещу цепка между контактните повърхности на ротора - може да подават тока едновременно на две намотки вместо на една и след като е палена той се е въртял и е спрял вече в друго положение спрямо четките и за това после си пали ...

Да разбирам, че имобилайзера спира подаването на сигнал и към бобина/свещ и за това не би трябвало да запалва с бутане?
Знам го това с фаровете, но ако е само с радиото (слаб консуматор) няма да има ефект да се събуди акумулатора - трябва да е на дълги за да ги усети ... и аз така паля. Ще опитам с изчакване на 2-3 секунди. Бендикса на стартера едва ли е постоянно зацепен и дори да я разклатя малко напред назад на скорост - това няма да завърти положението на ротора в стартера. Ще пробвам с тикане и извадена ампула на чипа от ключа дали ще пали за да се уверя, че този имобилайзер все пак става за нещо ... но след като се стопи снега, че сега и при тикане ще е като шейна.

Има ли някаква вероятност да не приема сигнала от чипа на ключа? Той как се предава - вътре ампулата е обвита в гумено легло - някак по радио път ли я засича?

Потребителски аватар
Salti
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 04 авг 2010, 13:57
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Фиеста МК4 не върти и не пали (понякога)

Мнение от Salti » 25 яну 2014, 17:48

Аз си мисля, че ако е имобилайзера, стартера ще върти но няма да запали колата.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Фиеста МК4 не върти и не пали (понякога)

Мнение от paci » 26 яну 2014, 02:16

1.3 ли е или 1.25?
На моята се случваше да не завърти стартера заради връзка на кабела към стартера.
Оправено е за сега.
Паля винаги без да барам педала на газта и с натиснат съединител.
Случваше се да върти и не пали.
Сетих се да бутна педала на газта и запали. Пусна ли педала и гасне.
След като е запалила я лъжа няколко секунди с педала и после всичко беше 6. Няма колебания на обороти, гаснене и т.н
Най-малко да заподозре човек байпасния клапан за празен ход.
Изчистих клапана за празен ход и се оправи.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Фиеста МК4 не върти и не пали (понякога)

Мнение от dreadx » 26 яну 2014, 11:08

HACKO написа:Това обаче не дава обяснение защо след като запали с бутане и веднага се угаси след това пали без проблем и не се проявява винаги а само инцидентно (най-често в неподходящ момент).
Ако проблема е от имобилайзера, няма да пали и със бутане.
Щрака ли, когато се опитваш да запалиш и не иска да завърти? При втори-трети опит пак ли се получава едно и също?

Може когато се разтресе след запалване да се наместят износените четки например. Взема се в колата едно здраво дрЪво. Когато се прояви дефектът се почуква по стартера и се гледа дали ще запали след това. Може да не е от четките, ами шалтерът да е замърсен и да не прави контакт при всяко включване. Ако е от четките, дефектът ще започне да се задълбочава, ама не ги чакайте докато изядат колектора на стартера.

niko_ymn
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 28 юни 2012, 23:00
Модел на автомобила: Escort 1985
Местоположение: bg
Status: Извън линия

Re: Фиеста МК4 не върти и не пали (понякога)

Мнение от niko_ymn » 26 яну 2014, 21:41

1,3 e да. НЕ завърта дори СТАРТЕР. Като завъртя ключа до края всичко изгасва, включително дисплея с километража. Същото го прави и когато завъртя с ключ без чип в него, за това във въпросите си бях питал за имобилайзера като вариант. При всеки следващ опит е така докато не се мине през тикване. Следващия път трябва да пробвам и с другия ключ с мастър чип в него.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Фиеста МК4 не върти и не пали (понякога)

Мнение от HACKO » 26 яну 2014, 21:59

Стига с този имобилайзер, той не е виновен! Като за начало започни с ревизия на клемите на акумулатора и масите от акумулатора до купето и до двигателя, свали, почисти ги затегни ги. След това ревизирай стартера, комплект четки не са толкова скъпи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
papko
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 17 авг 2010, 11:30
Модел на автомобила: Ford Fiesta Techno 1.25 zetec 16 v 1997 година
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Фиеста МК4 не върти и не пали (понякога)

Мнение от papko » 03 юни 2014, 21:50

И аз имах такъв проблем. И се оказа в стартера. Така, че много вероятно и при тебе да е така.
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта