Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
kirka
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 18 фев 2014, 20:23
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от kirka » 18 фев 2014, 20:40

Здравейте.
Наскоро купен, вървеше като оса за 300 км. Влизам сутринта, свети лампата за двигателя. Тръгвам - придърпва и ручи. Помислих си нещо единия цилиндър. Закарахме, сменихме: свещи, кабели онези казаха че видимо на тъмно хвърчала искра не където трябва. Също датчик за газта, че не подавал нещо към компютъра както трябва. Маслото било на минимум, но го доляха, също и филтрите. Не че е карана 300 км без масло, просто предния ден забравили да го долеят докъдето трябва.

За сменяне сменихме, проблема остана. Ручи като трактор и вибрира едно такова. И не върви хубаво.

Някакви идеи за какво да гледаме?
Мерси предварително.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от Doin » 19 фев 2014, 09:33

Закарай я на компютърна диагностика, да се види какви грешки дава.
Принципа проба-грешка ( кабели, свещи, датчици...) ще ти излезе далеч по-скъпо.

Потребителски аватар
chistacha
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от chistacha » 19 фев 2014, 15:19

kirka написа: Не че е карана 300 км без масло, просто предния ден забравили да го долеят докъдето трябва.
Какво значи "забравили да го долеят"? Всеки ден ли го доливаш това масло или си сменял някакви консумативи? Щото ако е всеки ден - нормално да ручи, че даже и не знам как живее още :D: (в кръга на шегата го казвам това)
Ако си сменял някакви консумативи - кажи какви, че имам някои подозрения :|

Потребителски аватар
antipower
потребител
потребител
Мнения: 431
Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от antipower » 19 фев 2014, 18:11

Колега, и аз като го взех моя, добре вървеше. После започна едно прекъсване едни чудесии.
Сленях филтри, кабели, свещи и тн. Колата продължаваше да прекъсва при по-рязко подаване на газта.
От това прекъсване ми премигваше жълтата лампа Check Engine.
Оказа се че запалителната бобина си е заминала. Купих си най-евтината от коссер-53 лева, смених я и колата ЗАПЯ :)
Ако не ти се дават толкова пари, може да си нямериш от някой приятел или автоморга, само да я пробваш !
Успех :)

Забравих да кажа, че диагностика не хваща проблемна запалителна бобина !
Моята е закачана поне 5 пъти преди да установя проблема сам :)

kirka
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 18 фев 2014, 20:23
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от kirka » 20 фев 2014, 06:45

chistacha написа:Какво значи "забравили да го долеят"? Всеки ден ли го доливаш това масло или си сменял някакви консумативи? Щото ако е всеки ден - нормално да ручи, че даже и не знам как живее още :D: (в кръга на шегата го казвам това)
Ако си сменял някакви консумативи - кажи какви, че имам някои подозрения :|
Еми като за току-що купена кола - масло и филтри, ремък и ролки. А какво значи, че са забравили - а кажи, що за льольовци... забравили и толкоз. Ама тя е карана 5 км така има-няма.
Ще трябва да видим и за тази бобина, antipower дето разправя. Че иначе парите започват да текат здраво... въпреки че, не мога да си изкривя душата, като видях свещите чак се изненадах, че не е от тях, така изглеждаха.
Благодаря за полезната информация на всички. Продължавайте в този дух, пък като оправим форделата ще пиша кой печели наградата на публиката :)

Потребителски аватар
chistacha
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от chistacha » 20 фев 2014, 10:06

На мен ми намирисва на недобре зацепен ремък. Възможно е и недобре затегнат болт на зъбните колела някой от валовете, тъй като те са с конуси, а не с шпонки. Ако майсторът ти ги е правил с "белязки", а не с инструментите за тая работа, преспокойно може да наакал положението. Рученето и вибрирането ми мязат точно на удари на буталата по клапаните, а не на неработещ цилиндър. Имай предвид, че това е най-лошият възможен случай, но е добре да се има предвид и да се провери, ако друго не реши проблема. Силно препоръчвам да не я караш в такова състояние, а да седи в сервиза, докато открият проблема. Дано да е бобината! :?

Потребителски аватар
FocuSnika
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 19 фев 2014, 20:13
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 2001
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от FocuSnika » 21 фев 2014, 18:13

Здравейте, пичове!
Става въпрос за моя Фокус. Преди малко го взех от сервиза. Сменили свещите, кабелите и някакъв датчик за свещите. Сега колата върви доста по-добре, защото работи и 4-ти цилиндър. Остава си само едно леко придърпване някъде между 1500 и 2500 оборота. От сервиза мислят, че е някакъв МАП датчик, но не намерили по моргите да пробват с друг, а и не им се рискува с нов. Казаха, че са пробвали с друга бобина, но нищо не се е променило. Сега се чудя кво да правя, ама не ми се дават 80-100лв само да ми кажат "не е от него"...
Съвети?

kirka
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 18 фев 2014, 20:23
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от kirka » 26 фев 2014, 19:14

Ами оказа се бобината. И центровката. Мислех, че само Вартбурзите имат центровка... :) Така че, antipower е в десятката и печели наградата на публиката.
Благодарим на всички!

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от madboy » 26 фев 2014, 19:25

Браво! Сега внимавай с оборотомера!
_friends_
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от urgan » 27 фев 2014, 10:42

Преди да сменяте каквото и да било проверете ЕГР, придъпването е много вероятно да е от него. Направо го изолирайте.
Изображение

Потребителски аватар
antipower
потребител
потребител
Мнения: 431
Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от antipower » 27 фев 2014, 18:51

Каква бобина сложи на фокусчето ?
Радвам се, че съм бил полезен !

kirka
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 18 фев 2014, 20:23
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от kirka » 01 мар 2014, 14:15

Ами честно казано не знам каква, но е от морга, не е нова. А не се оказа евтина, щото е от морга - колкото си дал за твоята кажи-речи. Абе халал да са, фокусника се върна в играта, не дава да го барнеш... само от любопитство, какво е това ЕГР ?

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от urgan » 04 мар 2014, 09:34

EGR e един клапан който връща газовете за доизгаряне в смукателния колектор. Цялата му идея е екология. Проблемът им е че след 10 години работа се скапват най общо казано и спират да работят примерно постоянно отворен. Бърка сместа и тн. Затапването му искам малко търпение.
Изображение

Потребителски аватар
OhljovchO
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от OhljovchO » 05 мар 2014, 11:13

Защо си мисля, че ЕГР имат само дизелите? Може би и някои големи бензинови мотори.
1.6 бензина със сигурност няма такъв :)

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от madboy » 05 мар 2014, 12:37

OhljovchO написа:Защо си мисля, че ЕГР имат само дизелите? Може би и някои големи бензинови мотори.
1.6 бензина със сигурност няма такъв :)
Фиестата ми беше 1,1. :D Иначе Фокус 1,6 май няма.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от HACKO » 05 мар 2014, 16:18

Не се води ЕГР, но има подобно устройство и идентична функция, съответно и прави подобни проблеми, малко по-неосезателни но все пак бърка работата на д-ля. Особенно тази система, при която се вкарва въздух във изпускателния колектор, като остане отворен клапана и бърка ламбда сондата и преобогатява сместта.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Galioo
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 10 фев 2014, 12:51
Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 2000г
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от Galioo » 29 мар 2015, 19:32

Здравейте колеги.
Притежател съм на Фокус 2000г , бензин 1,6 16V 100 конски сили.
От скоро и аз имам такъв проблем с придръпване при подаване на газ.
След смяна на кабели и свещи проблема остана.
Искам да попитам къде се намира този ЕГР при фокуса, и как мога да пробвам дали проблема е там или да започна както казаха колегите по-горе с бобината.
Благодаря предварително.

Потребителски аватар
antipower
потребител
потребител
Мнения: 431
Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от antipower » 29 мар 2015, 19:48

Аз съм за бобина :)
И аз минах по този път и се оказа тя !

Galioo
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 10 фев 2014, 12:51
Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 2000г
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от Galioo » 29 мар 2015, 20:09

Много благодаря за отговора antipower.
Пропуснах да спомена, че съм с газова уредба, и на бензин не усещам да прекъсва.
Винаги когато прекъсва ми се чува едно прещракване на реле в блока който е в краката на шофьора.

Потребителски аватар
antipower
потребител
потребител
Мнения: 431
Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.

Мнение от antipower » 29 мар 2015, 21:10

Ако е бобина, ще прекъсва и на газ и на бензин.
Най-добре да се посъветваш с някой газаджия.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 80 госта