Страница 1 от 1
					
				Форд Фиеста 1.1 93г Не иска да ЗАПАЛИ и това си е
				Публикувано: 14 мар 2014, 01:07
				от xbmx
				Здравейте колеги , като нов участник във форума реших и аз да ви занимавам с моят проблем , и бих бил много благодарен за съвети , мнения всякакъв вид помощ .
Проблемът ми е ,че колата(Фиеста 1.1 мк3 93г. G6A) , не иска да запали . 
    До сега съм направил следните манипулации :
        -нови свещи , кабели .   Налични са искри при всеки цилиндър .
        -почистване на моно-инжекцията (карбуратора както му вика тая в магазина за резервен комплект) ,смяна на уплътнения мембрани, въздушен филтър, бензинов филтър, като запали и резервоара ще бъде лъснат като нов, жилото за газта е здраво . И бензин тече на воля .
        -проверих и копчето за изключване на бензинова помпа при удар и самата бензинова помпа .  Наред си е .
        -Всички бушони са налични и даже здрави ,читави . Релетата си щракат . Всички кабели съединения чисти , лъщят като купола на Александър  Невски.
        -Клапаните са центровани съответно 0,2 на intake-a и 0,3 на exhaust-a по ред на нещата от мъртвата точка на 1-ви цилиндър на по 180° всеки следващ.
        -TPS-а (датчик позиция на дроселовата клапа) има плавно съпротивление , (по спомен от 700 до 5,6к Ω) захранва се с 5V . 
        -Акумулатора е изправен и зареден показва 12,5 V. Стартера върти ама и той се чуди за чии . 
Направо се побърквам , много Ви моля помогнете , какво изпускам . Освен маховика да е превъртял друго не остава май . Макар ,че мъртвата точка на 1-ви цилиндър си отговаря на означението и е най-високата точка на 1-ви като го гледам през дупката за свещта . 
   Благодаря предварително .
			 
			
					
				Re: Форд Фиеста 1.1 93г Не иска да ЗАПАЛИ и това си е
				Публикувано: 14 мар 2014, 06:45
				от pifivo1
				Здравей колега,
и аз съм я сърбал тази попара и в момента се сещам за две-три неща:
1. Комутатор - но ти казваш, че имаш искра на свещите
2. Датчик за положение на коляновия вал
3. Окислена букса на компютър - при мен това се оказа, но проблема се оправи, когато разпробихме куплунга на компютъра с фини бургии, малко по-големи от отвора.
Успех!
п.п. Виж и моторчето за празен ход - мисля, че беше с 3 жички - да не са окислени.
			 
			
					
				Re: Форд Фиеста 1.1 93г Не иска да ЗАПАЛИ и това си е
				Публикувано: 14 мар 2014, 08:16
				от HACKO
				Налични са искри, ама дали са в правилния момент и с нужната мощност. Понякога при пробив в комутатора, при проверка има слаба искра, която не е достатъчна да се запали сместа.
Как угасна, по време на движение или нещо си правил по нея и след това е спряла да пали?
Дава ли някаква индикация, че се опитва да пали, да припалва но да не задържа?
П.П. Правилно е казала "тая в магазина", моноинжекцията е модифициран карбуратор.
			 
			
					
				Re: Форд Фиеста 1.1 93г Не иска да ЗАПАЛИ и това си е
				Публикувано: 14 мар 2014, 10:23
				от xbmx
				Благодаря колеги за бързото отзоваване . 
HACKO написа:Налични са искри, ама дали са в правилния момент и с нужната мощност. Понякога при пробив в комутатора, при проверка има слаба искра, която не е достатъчна да се запали сместа.
Как угасна, по време на движение или нещо си правил по нея и след това е спряла да пали?
Дава ли някаква индикация, че се опитва да пали, да припалва но да не задържа?
П.П. Правилно е казала "тая в магазина", моноинжекцията е модифициран карбуратор.
 
   - искрете ги гледах , на тъмно доста да силни изглеждат и чести , но както са казали хората на око само жена . Та някаква идея ,как мога да измеря този комутатор в изкуствена среда ,те са три пина ,но кой е + кой земя , че ако се добера до осцилоскоп ,той няма да е подвижен или поне за мен . И какви трябва да са му сигналите ( U=f(t) ) . 
 П.П  " Правилно е казала "тая в магазина", моноинжекцията е модифициран карбуратор."  - На жената това и е работата.  
 
Гледам да съм по изчерпателен с информацията за да мога да получа адекватни отговори . 
    Колата беше на дядо ми , но той почина бог да го прости , та има сантиментална стойност и реших да я оправя в негово име  , когато я карах до гаража вървеше , имаше проблем с ниските обороти (може би от стъпковото моторче  ),беше и паднал акумулатора  ,после седя цяла зима и сега не иска да запали . Няма и следа от експлозия в цилиндъра.  
pifivo1 написа:Здравей колега,
и аз съм я сърбал тази попара и в момента се сещам за две-три неща:
1. Комутатор - но ти казваш, че имаш искра на свещите
2. Датчик за положение на коляновия вал
3. Окислена букса на компютър - при мен това се оказа, но проблема се оправи, когато разпробихме куплунга на компютъра с фини бургии, малко по-големи от отвора.
Успех!
п.п. Виж и моторчето за празен ход - мисля, че беше с 3 жички - да не са окислени.
   
  На  моторчето за празен ход съм му изчистил конектора . 
  Датчика за колянов вал няма как да пресъздам триенето ( близкото положение  на маховика ) , така че нов . 
 
 
  Извинявай колега за тъпия въпрос , но  къде се намира компютъра ? 
 Чета в айтодатата за отвор за проветрение на маховика (Crankcase breather valve ),която причинявала нестабилни ниски обороти . трябва и това да видя .
  Видях и конектора за проверка на грешки . дано намеря някое лед диодче хахааха .
 
			
					
				Re: Форд Фиеста 1.1 93г Не иска да ЗАПАЛИ и това си е
				Публикувано: 14 мар 2014, 14:50
				от HACKO
				Съветвам те да се свържеш с 
този човек, гарантирано ще я върне към живота.
 
			
					
				Re: Форд Фиеста 1.1 93г Не иска да ЗАПАЛИ и това си е
				Публикувано: 14 мар 2014, 19:22
				от pifivo1
				Наско ти е посочил по-правилното решение на проблема, а иначе компютъра се намира като застанеш срещу колата отпред, отляво под чистачката, като куплунга му е в двигателния отсек, а самия компютър е в купето под жабката.
			 
			
					
				Re: Форд Фиеста 1.1 93г Не иска да ЗАПАЛИ и това си е
				Публикувано: 14 мар 2014, 21:37
				от xbmx
				Така продължавам напред , днес установих че можело да се четат грешки от компЮ. , било много лесно и практично.  Благодаря много на доц. Стоянов за предоставянето на лабораторията си за изследване на  комутатора , читав е .  
   Има две грешки: 
    1. Code 48 - closed throttle position switch  явно TPS-a е заминал . Жалко. Хубави омове даваше , . Но преди това ,разбира се че ще се изследва по подробно окабеляването , както следва и мерене на напрежението на затворен , отворен клапан  .
    2. Code 23 - датчик за темп , на таблото . 
Благодаря колеги за предложението , но ми се занимава , Бай Митко е кадърен човек , дай боже всеки му знанията му , то си е хубаво да се чете .
Ще проверя и кабелите на компЮ.