Алтернатор Бош - смяна регулатор
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 564
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Алтернатор Бош - смяна регулатор
Колеги някой разглабял ли е такъв алтернатор. Доколкото видях в едно руско ръководство регулатора, заедно с четкодържателя е зад задния пластмастов капак. Развъртях трите гайки и кабелите откачих, но не мога да махна капака за да видя регулатора. Има ли някаква тънкост или просто с времето всичко се е спекло. Не ми се сваля целия алтернатор, на 99% съм сигурен че проблема е в регулатора или четките.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 564
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор Бош - смяна регулатор
Успях да го отворя, така се отваря както съм писал, но просто поради многото мръсотия се беше спекла пластмасовата капачка отзад и много трудно излезна. Както си мислех проблема беше в регулатора/четките. Вижда се, че едната четка почти не контактува. Смених целия регулатор (продава се с четките -16 лева ) и всичко е ок:


-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор Бош - смяна регулатор
За всеки случай си пази и стария регулатор.
peigera си беше сменил неговия с нов и нещо не беше доволен от зареждането. Последно не знам какво е направил, но мислеше да смени четките и да си върне стария. При него е доста разглобяването, за да се стигне до алтернатора..
Аз на моя пък му сменях само четките - ако електрониката си работи и ако си с оригиналния регулатор мисля, че е по-добрият вариант.
p.s. И много благодаря, че си написал как се прави, за да не се чуди още някой.
На моя също май имаше един метален капак, който може да се махне и да се смени регулаторът на място.
peigera си беше сменил неговия с нов и нещо не беше доволен от зареждането. Последно не знам какво е направил, но мислеше да смени четките и да си върне стария. При него е доста разглобяването, за да се стигне до алтернатора..
Аз на моя пък му сменях само четките - ако електрониката си работи и ако си с оригиналния регулатор мисля, че е по-добрият вариант.
p.s. И много благодаря, че си написал как се прави, за да не се чуди още някой.
На моя също май имаше един метален капак, който може да се махне и да се смени регулаторът на място.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 564
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор Бош - смяна регулатор
Да, да естествено че си го запазих, това което купих няма нищо общо с това което свалих като качество. Просто ме мързеше да запоявам четки, но ако има проблем просто ще сложа четките от новия на оригиналния и така. Иначе зареждането е малко по-високо от преди - със стария беше 13.7 сега с новия е 13.85.
По пръстените на ротора имаше доста сериозен канал, сигурно 2-3 мм навътре, но ми се струва, че фабрично си е така, не си представям как четките могат да "изядат" толкова материал. Някой ако виждал нов алтернатор може да сподели дали контактните пръстени на ротора са "на 0".
По пръстените на ротора имаше доста сериозен канал, сигурно 2-3 мм навътре, но ми се струва, че фабрично си е така, не си представям как четките могат да "изядат" толкова материал. Някой ако виждал нов алтернатор може да сподели дали контактните пръстени на ротора са "на 0".
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор Бош - смяна регулатор
Колектора е равен, каналите са от износване.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор Бош - смяна регулатор
Колега deathstorm подсещаш ме да си погледна мойте четки как са.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 564
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор Бош - смяна регулатор
Ами погледни ги, но не е фатално, в смисъл в началото лампата започва само да свети леко, едва се забелязва. Аз така се прибрах от София до Хасково, но след това покарах още два три дни докато съвсем спря да зарежда. Сутрин докато е студена зареждаше ок, но като загрее светва леко лампата и се усилва с течение на времето. Това по което познах, че е регулатора/четките е че още с подаване на контакт при загряла кола лампата не светва ярко както трябва. Това означава че не и се подава чиста маса през четките докато е само на контакт колата, съответно през възбудителната намотка не преминава необходимия ток, който да накара алтернатора да зарежда на необходимото ниво.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор Бош - смяна регулатор
Ха с този регулатор голям го ядох и все още не е свършило приключението но за сега се ослушвам с разглобяването, че е много. И чакам съединителя да се предаде а то ще е съвсем скоро и тогава ще сменям и волт регулатора. Съвета ми е да си отвориш динамото и да го профилактираш, лагери колектора който е 8 лв. и да си смениш само четките. Защо три болта, динамото трябва да е с 4 а не с 3 болта.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 564
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор Бош - смяна регулатор
На три болта (тоест гайки на шпилки) се държи задния капак. По нататък не съм разглобявал, а и не смятам за сега. Покарах 2-3 дни зареждането е ок, не ми се сваля за сега алтернатора, вярно че не съм с RS, но и при зетек-а не е много приятно упражнение.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор Бош - смяна регулатор
Колега при мен не са такива признаците, лампата си свети добре и що годе зарежда но ако пусна фарове, парно, касетофон, отопление на задния прозорец и допълнителните светлини на стоповете за мъгла, напрежението пада до 13,4 и там си стой. Няма никакъв шум от алтернатора което значи че лагерите са наред, защо не качва напрежението, отлично знам че трябва да е от 13,8 до 14,2 с консуматори и без консуматори.deathstorm написа:Ами погледни ги, но не е фатално, в смисъл в началото лампата започва само да свети леко, едва се забелязва. Аз така се прибрах от София до Хасково, но след това покарах още два три дни докато съвсем спря да зарежда. Сутрин докато е студена зареждаше ок, но като загрее светва леко лампата и се усилва с течение на времето. Това по което познах, че е регулатора/четките е че още с подаване на контакт при загряла кола лампата не светва ярко както трябва. Това означава че не и се подава чиста маса през четките докато е само на контакт колата, съответно през възбудителната намотка не преминава необходимия ток, който да накара алтернатора да зарежда на необходимото ниво.
Имам да сменям маслото на хидравликата на волана, както и едната ролка на пистовия ремък. Така че мисля наведнъж всичко, но след някой друг месец.
И без това трябва да демонтирам хидравличната помпа и ще изтече маслото, така или иначе трябва и ролката да сменя и като запак ще сваля и ще обслужа алтернатора, защото не ми се закъсва. Въпроса ми е реле-регулатора ли е проблем или някой диод е изгорял, и ако е само диод може ли да се види (смачкан, потъмнял или се е издул) и да се смени само изгорелият а не цялата схема ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 564
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор Бош - смяна регулатор
Според мен е нормално при толкова консуматори да ти падне напрежението. Ако покачиш оборотите до 3000-4000 не се ли вдига?
Диодите не можеш външно да ги определиш как са. Те обикновено не прекъсват, а пробиват. Ако прекъсне диод ще отпадне цяла фаза, тоест напрежението ще падне с 1/3 от ефективната си стойност, така че ще разбереш ако стане нещо такова. Разбирай го така - ако имаш пробил диод напрежението дори без никакви товари няма да достига 13.8 волта.
Диодите не можеш външно да ги определиш как са. Те обикновено не прекъсват, а пробиват. Ако прекъсне диод ще отпадне цяла фаза, тоест напрежението ще падне с 1/3 от ефективната си стойност, така че ще разбереш ако стане нещо такова. Разбирай го така - ако имаш пробил диод напрежението дори без никакви товари няма да достига 13.8 волта.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор Бош - смяна регулатор
Ее, ама и ти с много консуматори го тестваш.
Мисля, че дори и с някой прекъснал диод, без много консуматори може да вдига 13.8. Все пак от три фази, двете ще си работят и ще се опитва да прави 14.4
С волтметър показва усреднената стойност. Би трябвало да може да се установи с осцилоскоп по формата на генерираното напрежение - ще има пропадане в липсващата фаза. Или като разглобиш алтернатора, разкачиш намотките и измериш диодите. Прекъснал диод гледах съвсем наскоро. Дори може би нарочно са направили алтернаторните диоди да прекъсват, понеже при окъсил диод нещата ще отидат към пожар. Може да се сменяват и отделни диоди.
Мисля, че дори и с някой прекъснал диод, без много консуматори може да вдига 13.8. Все пак от три фази, двете ще си работят и ще се опитва да прави 14.4
С волтметър показва усреднената стойност. Би трябвало да може да се установи с осцилоскоп по формата на генерираното напрежение - ще има пропадане в липсващата фаза. Или като разглобиш алтернатора, разкачиш намотките и измериш диодите. Прекъснал диод гледах съвсем наскоро. Дори може би нарочно са направили алтернаторните диоди да прекъсват, понеже при окъсил диод нещата ще отидат към пожар. Може да се сменяват и отделни диоди.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор Бош - смяна регулатор
Имаш ли идея като ги меря, какви трябва да са стойностите 
Другата седмица ще сваля реле регулатора за да видя как са четките, ако не са добре ще ги сменя, един познат има оригинално реле на което аз му сменях четките и ще го взема за проба. Ако си показва същите стойности сигурно някой диод е заминал.

Другата седмица ще сваля реле регулатора за да видя как са четките, ако не са добре ще ги сменя, един познат има оригинално реле на което аз му сменях четките и ще го взема за проба. Ако си показва същите стойности сигурно някой диод е заминал.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор Бош - смяна регулатор
За да премериш диодите трябва да ги свалиш, трябва да дават около 540ома, провери и малките диоди, че и те дават проблеми. Също така 13,85 не е добре зареждане, проблема ти е от износените пръстени.essex написа:Имаш ли идея като ги меря, какви трябва да са стойностите
Другата седмица ще сваля реле регулатора за да видя как са четките, ако не са добре ще ги сменя, един познат има оригинално реле на което аз му сменях четките и ще го взема за проба. Ако си показва същите стойности сигурно някой диод е заминал.

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор Бош - смяна регулатор
Днес мернах на акумулатора колко дава със вентилатора на 2-рата степен за парното, къси фарове и касетофона. 13,68 - 13,79 волта като само тези 2 стойности се меняха, на 3000 оборота стойностите бяха същите.
Сигурно утре ще демонтирам реле-регулатора и ще проверя четките и пръстените колега
Сигурно утре ще демонтирам реле-регулатора и ще проверя четките и пръстените колега

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор Бош - смяна регулатор
Премери го на дебелата шпилка на алтернатора колко ти дава и масата към акумулатора също виж как е, че може да имаш лоша връзка.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

- deathstorm
- потребител
- Мнения: 564
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор Бош - смяна регулатор
Колега essex, според мен нямаш повод за притеснения. Ако ти пада под 13.3-4 тогава отваряй. Аз от както я имаме тая кола (10 години и повече) зареждането е там някъде, 13,7-8. Никога не е минавало 14. Акумулатора ми изкара 7ма зима тази година, без да е свалян от колата, па нека ми е лошо зареждането.
П.С. Погледнете тази графика http://batteryuniversity.com/learn/arti ... id_battery, вижте в 3то състояние, а именно поддържане на заряда по колко волта на клетка се пада и го умножете по 6.
Вижте и тази таблица и всеки да си прецени дали са толкова хубави митичните 14.4:
П.С. Погледнете тази графика http://batteryuniversity.com/learn/arti ... id_battery, вижте в 3то състояние, а именно поддържане на заряда по колко волта на клетка се пада и го умножете по 6.
Вижте и тази таблица и всеки да си прецени дали са толкова хубави митичните 14.4:
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор Бош - смяна регулатор
Благодаря за помощта колеги >:D<:
Скоро ще си слагам дневни светлини и може би ще мина само със смяна на четки за момента ( поне аз така си мисля)
Забелязах обаче че на къси разстояния от по 2-3-4 км акумулатора се разрежда доста, много му се скъсява живота, едно от най-важните неща за мен е колата винаги да пали от раз ! Всяка сутрин, всеки ден в продължение на години за да може акумулатора да издържи поне 6 години, както и самият стартер да е наред.
Скоро ще си слагам дневни светлини и може би ще мина само със смяна на четки за момента ( поне аз така си мисля)
Забелязах обаче че на къси разстояния от по 2-3-4 км акумулатора се разрежда доста, много му се скъсява живота, едно от най-важните неща за мен е колата винаги да пали от раз ! Всяка сутрин, всеки ден в продължение на години за да може акумулатора да издържи поне 6 години, както и самият стартер да е наред.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор Бош - смяна регулатор
Колеги днес най-сетне намерих време и сили за да разкача алтернатора и да сменя реле-регулатора. При мен има климатик и тръбите за него минават точно до алтернатора, така че доста сложно беше и се платсмасовия капак нямаше как да се свали без да се завърти алернатора. Оказа се че четките имат малко хляб но като гледам са почти същите като размер от снимата. След смяната и монтажа замерих какво напрежение ми дава на почти всички пуснати консуматори е 14,15-14,20 волта Без консуматори 14,6 точно. Разлика има почти 1 волт, даже на пуснати консуматори започна да ми пада до 13,3 волта. Явно сега зарежда малко повече, защото акумулатора е леко разреден. Ремонта днес го направих и защото не ми се закъсваше на дълъг път, напоследък бях свидел на такива неща, тръгват хора на дълъг път и четките са заминали и остават на място.
Реле-регулатора е оригинален на Бош (абсолютно същия като този който свалих) само че аз му смених четки които струваха 2-3 лв. релето го намерих от един приятел
Реле-регулатора е оригинален на Бош (абсолютно същия като този който свалих) само че аз му смених четки които струваха 2-3 лв. релето го намерих от един приятел

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта