Температурен датчик за вентилатора!
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
Температурен датчик за вентилатора!
Фиестата я има в профила, Двигателя 1,3 моноинжекция, с ангренажна верига....Вентилатора ми е само с една степен=>датчика с 2 крачета
Датчика, който включва вентилатора(на корпуса на термостата отгоре се намира)....според мен е за смяна:
*включва по средата на скалата - в това няма нищо лошо(тъкмо няма да прегрява)
* но изключва много късно...температърат влиза пчоти в бялото( това ми оказва влияние на топлото в колата
*реално вентилатора работи в 80% от времето, което шофирам(щом дръпна буксата на датчика- спира)
Въпроси:
1. Какъв темп датчик излиза по каталог за моята кола?
а) 105 вкл - 95 изкл. (102 - 97)...около 19 лв
б) 95 вкл - 88 изкл (стандартно на повечето автомобили)...около 15 лв
Трябва ли да съобразя с термостата (на 2 седмици марка HQ 88градуса)?
*На две места ми казаха отговор А?!?!?! Обясниха ми, че тъй като системата е под налягане температурата над 100градуса не трябва да ме притеснява.
*На трето място ми казаха, че по-подходящ за каране в Сф е отговор Б.
*Познат ми каза, че ако отвора пасва може и датчик от Лада да се сложи, предвид цената му?
Датчика, който включва вентилатора(на корпуса на термостата отгоре се намира)....според мен е за смяна:
*включва по средата на скалата - в това няма нищо лошо(тъкмо няма да прегрява)
* но изключва много късно...температърат влиза пчоти в бялото( това ми оказва влияние на топлото в колата
*реално вентилатора работи в 80% от времето, което шофирам(щом дръпна буксата на датчика- спира)
Въпроси:
1. Какъв темп датчик излиза по каталог за моята кола?
а) 105 вкл - 95 изкл. (102 - 97)...около 19 лв
б) 95 вкл - 88 изкл (стандартно на повечето автомобили)...около 15 лв
Трябва ли да съобразя с термостата (на 2 седмици марка HQ 88градуса)?
*На две места ми казаха отговор А?!?!?! Обясниха ми, че тъй като системата е под налягане температурата над 100градуса не трябва да ме притеснява.
*На трето място ми казаха, че по-подходящ за каране в Сф е отговор Б.
*Познат ми каза, че ако отвора пасва може и датчик от Лада да се сложи, предвид цената му?
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
Навсякъде по каталог излиза 103-98 или 102-97...
Навсякъде ми обясняват недей взима такъв, "ще окотиш двигателя...нашите антифризи не са като западните..."
Е аз пък взех FAЕ испански датчик(черен)102-97... - 16 лв(от Плевен, магазина срещу ВиК)...Предлагаха ми и английски(черен) в магазина срещу градската градина, но беше 23 лв
Логиката е следната:
Ако е на радиатора Колкото по-близо до входящия топъл поток се намира, толкова по-висока температура трябва да включва датчика.
Колкото по-ниско на радиатора - по-ниска темпеартура!
Тъй като моя дтачик се намира на корпуса на термостата(и контактува с метал), логично е да е на по-висока темпеаратура
Смених го(новия 102-97)! Стария беше 92-87....Засега съм доволен, колата си държи нормално по средата на склалата...без да се включва вентилатора. Двигателя си поддържа температурата доста дълго време без да се включва вентилатора.
Дано налято в жегата не се наложи да слагам друг датчик!(един зимен и един летен:)
Навсякъде ми обясняват недей взима такъв, "ще окотиш двигателя...нашите антифризи не са като западните..."
Е аз пък взех FAЕ испански датчик(черен)102-97... - 16 лв(от Плевен, магазина срещу ВиК)...Предлагаха ми и английски(черен) в магазина срещу градската градина, но беше 23 лв
Логиката е следната:
Ако е на радиатора Колкото по-близо до входящия топъл поток се намира, толкова по-висока температура трябва да включва датчика.
Колкото по-ниско на радиатора - по-ниска темпеартура!
Тъй като моя дтачик се намира на корпуса на термостата(и контактува с метал), логично е да е на по-висока темпеаратура
Смених го(новия 102-97)! Стария беше 92-87....Засега съм доволен, колата си държи нормално по средата на склалата...без да се включва вентилатора. Двигателя си поддържа температурата доста дълго време без да се включва вентилатора.
Дано налято в жегата не се наложи да слагам друг датчик!(един зимен и един летен:)
Последна промяна от runtavguz на 20 ное 2006, 15:34, променено общо 2 пъти.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
От магазина срещу градската съм купувал за дъртия ми.
По спомени май беше ФАЕ (пазех му кутиийката ама сега не ми се рови) за 92-87 градуса.
Обаче ЗЕЛЕН за 17 лв. но нещо не съм убеден за цената но със сигурност не е била 23 лв.
Ето ти една снимка от Националната в Дряново 2004-та. Така и не разбрах кой е снимал дъртия толкова много, че чак и мотора.

По спомени май беше ФАЕ (пазех му кутиийката ама сега не ми се рови) за 92-87 градуса.
Обаче ЗЕЛЕН за 17 лв. но нещо не съм убеден за цената но със сигурност не е била 23 лв.

Ето ти една снимка от Националната в Дряново 2004-та. Така и не разбрах кой е снимал дъртия толкова много, че чак и мотора.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта