Страница 1 от 1

Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Публикувано: 08 май 2014, 13:11
от Nebhotep
Колко ток харчат различните елементи от електрическата система на Focus 3!

Изображение

Превод:

- Задна чистачка- 20W
- Габарити - 40W
- Отопление задно стъкло- 300W
- Подгряване на седалките- 60W
- Заден фар за мъгла- 60W
- Подгряване на огледалата за обратно виждане- 30W
- Електрически механизъм за страничните стъкла- 100W
- Допълнителен отоплител - 800W
- Мултимедия HiFi - 200W
- Климатик- 100W
- Система за управление на двигателя/запалване - 20W
- Горивна рейка - 100W
- Отопление на челно стъкло - 1000W
- Вентилатор на системата за вентилация - 100W
- Предни чистачки- 80W
- Вентилатор на радиатора - 500W
- Фарове - 150W
- Система за измиване на предните фарове- 60W
- Фарове за мъгла отпред - 100W

Стандартно потребление до 2000W
Пиково общо потребление до 4000 W

Re: Калко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Публикувано: 08 май 2014, 17:13
от diesel1.6
Номиналното е около 200 W, максимум 400. При 1000 колата започва постепенно загиване на колата. Генератор, ел връзки, акумулатор най-вече, други неща страдат по-леко

Re: Калко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Публикувано: 08 май 2014, 18:18
от HACKO
Мощността е равна на напрежението умножено по тока ( P=UxI ).
От тук излиза, че тока на отоплителя на предното стъкло е 83А !?! :shock:

2000/12=166.6А
4000/12=333.3А

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Публикувано: 08 май 2014, 18:28
от Nebhotep
За предното стъкло са сложени 2х60 А предпазители.

Sent from my LT18i using Tapatalk 2

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Публикувано: 08 май 2014, 20:50
от S_C
Това руснаци са го смятали. Самогона...е голяма сила...
100 вата в климатика и 100 вата вентилатор за купето...И задния фар за мъгла по-мощен от дългите. :lol: :lol: :lol:
Толкова струват повечето им изтоници. Помня съседа като си сменяше колектора на Тиграта и пробвахме да наредим вакумите за новия по една схема, свалена от руски сайт. Голям зор, докато разберем, че схемата няма нищо общо с реалността.

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Публикувано: 08 май 2014, 21:07
от Nebhotep
Ако не сте забелязали това е официална брошура на Форд! :mrgreen: Фактът, че вече и на най- простата три цилиндрова бензинка е със 120 А алтернатор, говори съм по себе си...

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Публикувано: 08 май 2014, 21:20
от diesel1.6
Точно за това пишем и то не съответства на мощности от порядъка на киловати.
120 А са малко над 1000 вата на теория. В ежедневната практика всичко над 30 А е проблем, даже и това е много - а това са 300 - 250 вата. Дали колата ще е трицилиндрова, малоллитражка или друго, голяма разлика в консуматорите няма. Само акумулаторът е по-голям за по-големите двигатели, останалото е сходно или еднакво.

Сумитането на максималната мощност на консуматорите е объркващо. Повечето неща или не се натоварват до максимум, или работят за кратко, често нарочно ограничени.
Вентилаторът на парното е лаком, ако не е на минималната степен, включването на климатика пуска вентилаторите при радиатора и също смучат много ток продължително време. Светлините за мъгла и те, освен това са и забранени в повечето време.

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Публикувано: 08 май 2014, 23:00
от bateto_toshko
Другата разпространена заблуда е , че по-голям акумулатор ще те спаси от големите консуматори.Точно обратното , защото големия акумулатор дърпа по-продължително време ток от генератора за да се зареди.Големите консуматори се ползват в движение , а тогава главно действащо лице е генератора.
4000 W макс .консумация? :roll: Дори и 300 A генератор няма да стигне :shock: ....забравили са за електрическия усилвател на волана :lol:

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Публикувано: 08 май 2014, 23:39
от diesel1.6
Усилвателят на волана трябва да харчи нещо приемливо. Човекът има мощност от порядъка на десетки ватове максимално при работа с волан, и очевидно това върти геврека успешно. В ел вариант десетките ватове ще са няколко ампера.

Споменатите 2 киловата остават най-впечатляващото :)

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Публикувано: 11 май 2014, 17:41
от deathstorm
Във всички сметки делите на 12, ако разделите на 14+ ще се получат малко по-реални стойности за тока. И все пак 4000W пикова мощност - дано ви е зареден пожарогасителя...

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Публикувано: 11 май 2014, 19:05
от HACKO
deathstorm написа:Във всички сметки делите на 12, ако разделите на 14+ ще се получат малко по-реални стойности за тока. И все пак 4000W пикова мощност - дано ви е зареден пожарогасителя...
Ами да, все пак напрежението на акумулатора е толкова, ако изчислим на 14V и докато системата е натоварена, някой аджемия шофьор (а много пъти и опитен) угаси д-ля при потегляне?

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Публикувано: 11 май 2014, 21:45
от diesel1.6
То от 12 до 14 мощността ще е с 30% повече и пак остава 300 вата вместо 4000 или 2000. Не го смятаме толкова точно, защото при консуматора напрежението е и под 12, в други сметки пък направо вземаме мощност (при крушки например), в трети си знаем тока (на стартера).
Стъкмистиката си има тънкости за да стане вярна наука. 12 или 14 сметките на задачата са същите.

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Публикувано: 11 май 2014, 23:46
от deathstorm
Ами пробвайте да си пуснете подгряването на предния прозорец при не работещ мотор. Не може да стане на кола 93, не си представям, че кола 2011 няма да има функция за изключване на големите консуматори при не работещ мотор или активиран стартер. Иначе, че цифрите са пресилени е факт, но и сметките не бяха съвсем точни.