Щрака без да пали

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
gin
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 28 май 2005, 13:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3mi '95
Местоположение: София
Status: Извън линия

Щрака без да пали

Мнение от gin » 08 сеп 2005, 17:47

Хъм хора дайте акъл. Снощи си тръгвах с колата от работа и оборотите тръгнаха малко да играят докато не беше загряла, та реших че или пак клемите на акумулатора са се зацапали като по-рано, или щото е влажно - все пак клемите последно бяха перфектно изчистени и гресирани. Тази сутрин тръгвам да въртя стартера и се чува само щракане (цък, цък, цък) примерно, като едновременно в такт мига лампичката до часовника и още 1-2 други. Викам си ебаси, казах на друг човек да върти стартера вместо мене и погледнах под капака - видях че върти едва-едва (ремъка на нещо, много бавно, постъпково заедно с щракането), а щракането е механично и идва от стартера ако съм го разпознал правилно (цилидрично, 20см някъде дълго, долу напреки, пред двг-то). Понеже закъснявах за работа, нямах време за повече опити и диагностики, но дайте някакво предположение какво може да е и какво първо да проверя (мога да боравя с волтметър :) ).

Help.

Потребителски аватар
bilder
потребител
потребител
Мнения: 359
Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
Местоположение: София-Надежда 5
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от bilder » 08 сеп 2005, 18:05

Лоша маса.
Предполагам щом можеш да работиш с волтметър знаеш какво имам предвид :wink:

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 08 сеп 2005, 21:00

Или акомулатор.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 09 сеп 2005, 10:15

AАз имах същия проблем. Оказа се заминала клетка на акумулатора. Добре е да си го замериш във всички режими - свободна, 3000 без и със консуматори, както и консумация при изключен контакт. Ако всичко ти е в норма - можеш да тръгнеш за лоши връзки (обикновено захранващия кабел на стартера).

Потребителски аватар
la4o
потребител
потребител
Мнения: 2269
Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
Местоположение: София, център
Контакти:
Status: Извън линия

:)

Мнение от la4o » 09 сеп 2005, 14:45

aaleks и kefi са прави... и според мен е от акумулатора... Преди време имах същия проблем. Смених го и сега е пушка :)

Поздрави,
la4o

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 09 сеп 2005, 15:46

Най-вероятно е от втулките на стартера - износили са се, окъсяват веригата, спада напрежението и върти бавно. Обикновено след безрезултатната смяна на акумулатора се стига до там. :evil:

Потребителски аватар
gin
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 28 май 2005, 13:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3mi '95
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от gin » 09 сеп 2005, 16:16

Ами то ако има заминала клетка дали щеше да ми дава 11.9V при спрян двигател при условие, че доста си играх да въртя стартера? Или ако има заминала клетка напрежението е нормално, но не пуска достатъчно ток?

Ще пробвам да пална с бутане, и ако даде 14V за зареждане беж при стартерджията.

Иначе изчистих клемите на акумулатора до блясък, не помогна :twisted:

Потребителски аватар
gin
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 28 май 2005, 13:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3mi '95
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от gin » 09 сеп 2005, 16:19

muko написа:Най-вероятно е от втулките на стартера - износили са се, окъсяват веригата, спада напрежението и върти бавно. Обикновено след безрезултатната смяна на акумулатора се стига до там. :evil:
То не само върти бавно, ами и щрака.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 09 сеп 2005, 16:53

gin написа:Ами то ако има заминала клетка дали щеше да ми дава 11.9V при спрян двигател при условие, че доста си играх да въртя стартера? Или ако има заминала клетка напрежението е нормално, но не пуска достатъчно ток?

Ще пробвам да пална с бутане, и ако даде 14V за зареждане беж при стартерджията.

Иначе изчистих клемите на акумулатора до блясък, не помогна :twisted:
Вероятно! Като си смених акумулатора, тоя стария ми се досвидя да го хвърля и си го заредих. Даваше ми 11.9V. Но пък докато беше на колата - нъц! Спирах все така, че и сам да бутна :D Преди да започне да го прави редовно забелязах, че отказва само на загрял двигател....

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 09 сеп 2005, 20:32

преди да смениш акомулатора отиди на диагностика при акомулаторджии там ще ти кажат дали е от него или не за диагностика взимат 2-3 лв а нов струва от 65 нагоре
акомулаторджиите на Борово са много добри даже ти ги препоръчвам ако си от София че забравих да ти прегледам профила
Последна промяна от pepy1 на 09 сеп 2005, 23:13, променено общо 1 път.
времето е като парите-никога не стига

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 09 сеп 2005, 22:42

При прекъснала клетка /не окъсена от утайки/ дава 12V затваря верига през електролита и при малка консумация /1-2Ампера/, даже и при зареждане може да достигне и до 14V.
НО при голяма консумация /стартера/ се получава недостига ток даже бендикса отпуска и после се повтаря същото и затова се чука това щрак-щрак или цък-цък или както му викате там. Същото може и да се получи и при лоша връзка по кабелите /клеими/.
Някой път върти друг път не върти, но с времето почва се почесто да отказва.
Пробвай с друг акомулатор на познат за ден два!

Успех ;):
Небойте се роби Спартак е с вас!

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 10 сеп 2005, 12:26

Може да е и тяговото реле на бендикса /за Мондео се продава отделно и на Карго не са скъпи/, което да не изхвърля бендикса постоянно. И аз смятам, че най-доброто е да пробваш за ден два с акумулатор от приятел за да го елиминираш първо него като причина. :D

Потребителски аватар
gin
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 28 май 2005, 13:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3mi '95
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от gin » 10 сеп 2005, 16:20

:lol:
Федя пак е жив. Първо ходих на алтернаторджии, които ми смениха някакво реле на алтернатора и напрежението без консуматори се вдигна до 14V, беше 13.6V. Отделно че акумулатора беше в състояние, след като карах, да запали 3-4 пъти, но дотам, после пак същото. Дори забелязах че беше почнал леко да се раздува отстрани, ама кой да види...

Айде после по акумулаторджии докато намеря с "фордови клеми", накрая трябваше да избирам между Старт от Добрич и Starter от Словения (на Сточна гара). Взех втория, пича дори ми го постави и епопеята приключи. Още само се чудя дали имаше смисъл от смяната на това реле.

Благодаря на отзовалите се 8)

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 10 сеп 2005, 17:56

Абе пич, извинявай много ама що ни губиш времето да ти даваме предложения и акъл като си си решил друго да правиш и после "абе що ми смениха релето", ами и на гумаджия да бе отишул пак щеше да те закърпи с някай лев.
#.-S:
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
gin
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 28 май 2005, 13:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3mi '95
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от gin » 10 сеп 2005, 19:40

Абе.... пич. Не исках да казвам кой и какво, обаче в крайна сметка в предния постинг смятах да напиша че ти и kEFI сте дали най-точна диагноза - я само прочети какви други оферти имаше - работа за 3 седмици напред за моя милост в ролята на автомонтьор. Тук сме за да споделяме опит, както и да се учим (мен не ме е срам да се уча), както и да си раздаваме безвъзмездно времето и акъла.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 10 сеп 2005, 22:31

:-?: Добре си го казал, ама кой тук ти даде акъл да ходиш на "алтернаторджии",аз не виждам такъв постинг ;): , таво имах предвид.
Обичам да помагам /ако мога де/, ама ме мързи да пиша на дълго и широко и накрая да видия, че файда никаква. И на десетия път ми се убива желанието да пиша /помагам/.
А човек се учи докато е жив, ама опита на другите във форумите си е безплатна помощ. И не на последно място: Благодарско за споделеното как си си решил проблема, това е идеалния завършек на една тема /запитване/ <:-P: .
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
поната
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 17 сеп 2005, 17:48
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi94. Форд торнео-транзит 07 Tdci 130hp. Яде спортни хонди за закуска, вечер кот има.
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Мнение от поната » 26 сеп 2005, 15:20

Джин ,при мен са случва нещо подобно с моята Фиеста Проблема започно за първи път след дълъг преход-въртя стартера нищо само едно леко виене като въртене на нещо. После зимата докато е студена си върти и пали нормално но загрее ли само с бутане . И понеже няма лев ми показаха къде да да укъсявам на бобината на стартера с едно ключе 10мм, и наи-накрая си вързах едно ел ключе (свързващо точките които укъсявам) от вътре да си я паля, и така А пък някои ако идеи какво може да бъде този признак ,моля за мнения

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 26 сеп 2005, 21:11

И мойта точно ей така го прави на моменти и като окъся там с ключе на бобината на стартера и върти и пали. Но при мен ми се струва че като падне акумулатора тогава се проявява проблема.

П.С. Твоя бутон директно ли го върза или през реле ?

Потребителски аватар
поната
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 17 сеп 2005, 17:48
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi94. Форд торнео-транзит 07 Tdci 130hp. Яде спортни хонди за закуска, вечер кот има.
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Мнение от поната » 02 апр 2006, 22:18

Сори за закъснелия отговор ключето е без реле ама едно изгоря, ама нищо аз съм упорит и слагам друго и паля :wink:
колата ми служи, не аз на нея
Изображение

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 03 апр 2006, 05:15

обърнете внимание на стартерите си щото ше спре и така да пали
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта