Страница 1 от 2

Щрака без да пали

Публикувано: 08 сеп 2005, 17:47
от gin
Хъм хора дайте акъл. Снощи си тръгвах с колата от работа и оборотите тръгнаха малко да играят докато не беше загряла, та реших че или пак клемите на акумулатора са се зацапали като по-рано, или щото е влажно - все пак клемите последно бяха перфектно изчистени и гресирани. Тази сутрин тръгвам да въртя стартера и се чува само щракане (цък, цък, цък) примерно, като едновременно в такт мига лампичката до часовника и още 1-2 други. Викам си ебаси, казах на друг човек да върти стартера вместо мене и погледнах под капака - видях че върти едва-едва (ремъка на нещо, много бавно, постъпково заедно с щракането), а щракането е механично и идва от стартера ако съм го разпознал правилно (цилидрично, 20см някъде дълго, долу напреки, пред двг-то). Понеже закъснявах за работа, нямах време за повече опити и диагностики, но дайте някакво предположение какво може да е и какво първо да проверя (мога да боравя с волтметър :) ).

Help.

Публикувано: 08 сеп 2005, 18:05
от bilder
Лоша маса.
Предполагам щом можеш да работиш с волтметър знаеш какво имам предвид :wink:

Публикувано: 08 сеп 2005, 21:00
от aaleks
Или акомулатор.

Публикувано: 09 сеп 2005, 10:15
от kEFi
AАз имах същия проблем. Оказа се заминала клетка на акумулатора. Добре е да си го замериш във всички режими - свободна, 3000 без и със консуматори, както и консумация при изключен контакт. Ако всичко ти е в норма - можеш да тръгнеш за лоши връзки (обикновено захранващия кабел на стартера).

:)

Публикувано: 09 сеп 2005, 14:45
от la4o
aaleks и kefi са прави... и според мен е от акумулатора... Преди време имах същия проблем. Смених го и сега е пушка :)

Поздрави,
la4o

Публикувано: 09 сеп 2005, 15:46
от muko
Най-вероятно е от втулките на стартера - износили са се, окъсяват веригата, спада напрежението и върти бавно. Обикновено след безрезултатната смяна на акумулатора се стига до там. :evil:

Публикувано: 09 сеп 2005, 16:16
от gin
Ами то ако има заминала клетка дали щеше да ми дава 11.9V при спрян двигател при условие, че доста си играх да въртя стартера? Или ако има заминала клетка напрежението е нормално, но не пуска достатъчно ток?

Ще пробвам да пална с бутане, и ако даде 14V за зареждане беж при стартерджията.

Иначе изчистих клемите на акумулатора до блясък, не помогна :twisted:

Публикувано: 09 сеп 2005, 16:19
от gin
muko написа:Най-вероятно е от втулките на стартера - износили са се, окъсяват веригата, спада напрежението и върти бавно. Обикновено след безрезултатната смяна на акумулатора се стига до там. :evil:
То не само върти бавно, ами и щрака.

Публикувано: 09 сеп 2005, 16:53
от kEFi
gin написа:Ами то ако има заминала клетка дали щеше да ми дава 11.9V при спрян двигател при условие, че доста си играх да въртя стартера? Или ако има заминала клетка напрежението е нормално, но не пуска достатъчно ток?

Ще пробвам да пална с бутане, и ако даде 14V за зареждане беж при стартерджията.

Иначе изчистих клемите на акумулатора до блясък, не помогна :twisted:
Вероятно! Като си смених акумулатора, тоя стария ми се досвидя да го хвърля и си го заредих. Даваше ми 11.9V. Но пък докато беше на колата - нъц! Спирах все така, че и сам да бутна :D Преди да започне да го прави редовно забелязах, че отказва само на загрял двигател....

Публикувано: 09 сеп 2005, 20:32
от pepy1
преди да смениш акомулатора отиди на диагностика при акомулаторджии там ще ти кажат дали е от него или не за диагностика взимат 2-3 лв а нов струва от 65 нагоре
акомулаторджиите на Борово са много добри даже ти ги препоръчвам ако си от София че забравих да ти прегледам профила

Публикувано: 09 сеп 2005, 22:42
от aaleks
При прекъснала клетка /не окъсена от утайки/ дава 12V затваря верига през електролита и при малка консумация /1-2Ампера/, даже и при зареждане може да достигне и до 14V.
НО при голяма консумация /стартера/ се получава недостига ток даже бендикса отпуска и после се повтаря същото и затова се чука това щрак-щрак или цък-цък или както му викате там. Същото може и да се получи и при лоша връзка по кабелите /клеими/.
Някой път върти друг път не върти, но с времето почва се почесто да отказва.
Пробвай с друг акомулатор на познат за ден два!

Успех ;):

Публикувано: 10 сеп 2005, 12:26
от muko
Може да е и тяговото реле на бендикса /за Мондео се продава отделно и на Карго не са скъпи/, което да не изхвърля бендикса постоянно. И аз смятам, че най-доброто е да пробваш за ден два с акумулатор от приятел за да го елиминираш първо него като причина. :D

Публикувано: 10 сеп 2005, 16:20
от gin
:lol:
Федя пак е жив. Първо ходих на алтернаторджии, които ми смениха някакво реле на алтернатора и напрежението без консуматори се вдигна до 14V, беше 13.6V. Отделно че акумулатора беше в състояние, след като карах, да запали 3-4 пъти, но дотам, после пак същото. Дори забелязах че беше почнал леко да се раздува отстрани, ама кой да види...

Айде после по акумулаторджии докато намеря с "фордови клеми", накрая трябваше да избирам между Старт от Добрич и Starter от Словения (на Сточна гара). Взех втория, пича дори ми го постави и епопеята приключи. Още само се чудя дали имаше смисъл от смяната на това реле.

Благодаря на отзовалите се 8)

Публикувано: 10 сеп 2005, 17:56
от aaleks
Абе пич, извинявай много ама що ни губиш времето да ти даваме предложения и акъл като си си решил друго да правиш и после "абе що ми смениха релето", ами и на гумаджия да бе отишул пак щеше да те закърпи с някай лев.
#.-S:

Публикувано: 10 сеп 2005, 19:40
от gin
Абе.... пич. Не исках да казвам кой и какво, обаче в крайна сметка в предния постинг смятах да напиша че ти и kEFI сте дали най-точна диагноза - я само прочети какви други оферти имаше - работа за 3 седмици напред за моя милост в ролята на автомонтьор. Тук сме за да споделяме опит, както и да се учим (мен не ме е срам да се уча), както и да си раздаваме безвъзмездно времето и акъла.

Публикувано: 10 сеп 2005, 22:31
от aaleks
:-?: Добре си го казал, ама кой тук ти даде акъл да ходиш на "алтернаторджии",аз не виждам такъв постинг ;): , таво имах предвид.
Обичам да помагам /ако мога де/, ама ме мързи да пиша на дълго и широко и накрая да видия, че файда никаква. И на десетия път ми се убива желанието да пиша /помагам/.
А човек се учи докато е жив, ама опита на другите във форумите си е безплатна помощ. И не на последно място: Благодарско за споделеното как си си решил проблема, това е идеалния завършек на една тема /запитване/ <:-P: .

Публикувано: 26 сеп 2005, 15:20
от поната
Джин ,при мен са случва нещо подобно с моята Фиеста Проблема започно за първи път след дълъг преход-въртя стартера нищо само едно леко виене като въртене на нещо. После зимата докато е студена си върти и пали нормално но загрее ли само с бутане . И понеже няма лев ми показаха къде да да укъсявам на бобината на стартера с едно ключе 10мм, и наи-накрая си вързах едно ел ключе (свързващо точките които укъсявам) от вътре да си я паля, и така А пък някои ако идеи какво може да бъде този признак ,моля за мнения

Публикувано: 26 сеп 2005, 21:11
от DigiPro
И мойта точно ей така го прави на моменти и като окъся там с ключе на бобината на стартера и върти и пали. Но при мен ми се струва че като падне акумулатора тогава се проявява проблема.

П.С. Твоя бутон директно ли го върза или през реле ?

Публикувано: 02 апр 2006, 22:18
от поната
Сори за закъснелия отговор ключето е без реле ама едно изгоря, ама нищо аз съм упорит и слагам друго и паля :wink:

Публикувано: 03 апр 2006, 05:15
от Луки
обърнете внимание на стартерите си щото ше спре и така да пали