Фиеста 1.3 бензин 95-а г. алтернатор или друг проблем ?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Фиеста 1.3 бензин 95-а г. алтернатор или друг проблем ?

Мнение от mi6o » 09 сеп 2014, 20:54

Здравейте хора. Имам проблем с колата (1.3 бензин моно/95-а г.) на един приятел и се надявам да ми помогнете за което предварително Ви благодаря. Става въпрос за следното-по негови думи от седмица някъде му светвала лампата на акумулатора и като давал малко газ загасвала. Не е чул да свири ремък или различни от нормалното звуци. Така до събота когато паркирал,едвам вдигнал стъклото на вратата и пробвал да запали но не станало. Обясних си го, че алтернатора не зарежда и акумулатора се е изтощил от консуматорите-чистачки,фарове,радио и тн. Свалих алтернатора в неделя, свалих и блока с четките да ги проверя като бях почти сигурен, че са свършили. Това което видях е, че вътрешната четка (от към ротора) беше малко по-къса от другата но и двете имаха ''хляб'' още. По-дългата външна стърчеше около 1-1.2 см. другата да беше с около мм. по-къса. Също така по-късата беше направила канал в медния пръстен на колектора около 1 мм. някъде. Събрах алтернатора и приятелчето каза, че имал хора да го занесе и да го проверят. В понеделника му казали, че алтернатора е здрав и работи нормално, взехме го от сервиза и го сложих на колата като смених и ремъка с нов. Дадох му ток да запали защото акумулатора беше изтощен много и колата запали с много малко повече въртене от последвалите стартове. Замерих с мултицета зареждането и беше следното : без консуматори 13.80 V, с консуматори (къси светлини и парното на 2) 13.68 V-13.70 V . Оставихме колата да поработи около 10 мин. и лампата на акумулатора на таблото не светна през цялото време. След това палеше без проблем 3-4 пъти, лампата пак не светваше и си тръгнахме. Да ама след 10 мин. звъни телефона и човека вика, че пак му е светнала лампата на 2-3 пъти и като подаде газ (по-малко от преди ''ремонта'') загасва. Ремъка го опънах нормално и мисля, че не хлабав-с нормално усилие като го натисна в най-дългата част между шайбите поддава около 5-6мм. Какво може да е за да светва лампата ? Блока на който стоят четките ли е регулатора или се бъркам и дали там е проблема ? Канала в единия (по-близкия до ротора) меден пръстен на колектора ли ? Някой кабел или лоша връзка ? Възможно ли е проблема да не е в алтернатора въобще ? Акумулатора е Варта 45 А на около година някъде (не че са много хубави-лично мнение). Още веднъж благодарско в аванс :)
Поздрави

П.С. Извинявам се ако има тема отговаряща на въпросите ми, но не успях да намеря такава.
Последна промяна от mi6o на 09 сеп 2014, 21:48, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.3 бензин 95-а г. алтернатор или друг проблем ?

Мнение от peterdi_bg » 09 сеп 2014, 21:42

13.8V без консуматори е малко. Акумулаторът за да се провери наистина, трябва да се свали и да се види на уред или как се държи след зареждане, но пък ако той е скапан, а динамото работи нормално, лампата нямаше да свети (2-3 такива случая имам). Ако реле-регулаторът не е проверяван, като нищо ще излезе че той е виновен за проблема.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.3 бензин 95-а г. алтернатор или друг проблем ?

Мнение от mi6o » 09 сеп 2014, 21:54

Първо да благодаря за включването :) .
Не знам как са проверявали алтернатора човече, но са звъннали на моя човек и са му казали ''Динамото фърля ток да те утепа''. Не знам дали има значение, но ми направи впечатление, че марката на алтернатора е Искра.

Потребителски аватар
Tsurinski
потребител
потребител
Мнения: 245
Регистриран: 27 май 2009, 11:47
Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.3 бензин 95-а г. алтернатор или друг проблем ?

Мнение от Tsurinski » 09 сеп 2014, 22:27

Съгласен съм с колегата , че 13,8V са малко без консуматори. Мен ме притеснява канала в пръстена.Този канал няма място там. Разликите в диаметрите (посочваш около 1мм.дълбочина) довежда до различни скорости и от там може би до повишено износване на четката и до не добро контактуване (предположение). Проверете и реле регулатора както е упоменал колегата. Не би трябвало при така описания проблем, "виновник" да е акумулатора. Успех!
Изображение

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.3 бензин 95-а г. алтернатор или друг проблем ?

Мнение от mi6o » 10 сеп 2014, 16:21

Извинявaм се зa може би тъпия въпрос, но реле-регулaторa е блокa нa който седят четките нaли....или се бъркaм ? И aко може дa ми кaжете кaк дa го проверя ще съм много блaгодaрен.
Поздрaви

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.3 бензин 95-а г. алтернатор или друг проблем ?

Мнение от Didibao » 10 сеп 2014, 18:11

Не можеш да го провериш, може да се мерят само диодите, иначе измери колко е напрежението на шпилката на алтернатора на която е дебелия кабел за да се убедиш, че няма лоша връзка.
Изображение

Потребителски аватар
Tsurinski
потребител
потребител
Мнения: 245
Регистриран: 27 май 2009, 11:47
Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.3 бензин 95-а г. алтернатор или друг проблем ?

Мнение от Tsurinski » 10 сеп 2014, 18:18

На по новите генератори е там, неразделна част е с четкодържателя и се нарича регулатор комутатор. Предполагам че на въпросната фиеста е там.
Изображение

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.3 бензин 95-а г. алтернатор или друг проблем ?

Мнение от dreadx » 10 сеп 2014, 18:55

Разликите в диаметрите (посочваш около 1мм.дълбочина) довежда до различни скорости и от там може би до повишено износване на четката и до не добро контактуване (предположение)
Ъъ, в мястото на издълбаното скоростта ще е по-малка, а електроните ще могат по-лесно да прескачат - дори и тези, които ги е страх от високата скорост. (не съм го обсъждал с тях - предположение)

Огледай кабела между алтернатора и стартера - ниско е и се мокри - и често дава проблеми. Този кабел май беше дебел и двоен.
При мен беше изгнил точно до кабелните обувки и в двата си края. Огледай също разни др. кабели и маси за хлабави връзки.

Регулаторите по-малко се развалят, повече ги сменят залудо, защото никой не знае как да ги тества.
(ако го сваляш му почисти контактните пластинки, както и на алтернатора местата, където опират и контактуват.)

Износването на колектора не е проблем, а и има мегдан още много да се износва.
Винаги се износва повече едната четка - не си спомням плюсовата ли беше, минусовата ли..

Ако може измери напрежението върху самия алтернатор, както ти е казал колегата по-горе. Това е един добър начин да видиш дали връзката е добра.
Например ако на алтернатора имаш 14.4V, а върху акумулатора - 13.8V -- къде ще се губи половин волт между двата края на дебел кабел?? - това ще означава, че или кабелът е изгнил и прекъснал, или не контактува и няма добра връзка.

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.3 бензин 95-а г. алтернатор или друг проблем ?

Мнение от mi6o » 10 сеп 2014, 19:11


Нямах време да щракна 2-3 снимки преди да го сложа дееа. Припръскваше някакъв дъждец и се чудеше дали да не замлати както си трябва.
Didibao написа:Не можеш да го провериш, може да се мерят само диодите, иначе измери колко е напрежението на шпилката на алтернатора на която е дебелия кабел за да се убедиш, че няма лоша връзка.
Не знам до кога ще ме изтърпите ама пак въпрос-меря с мултицета с червения пробник (+) на шпилката, а с черния (-) на минуса на акумулатора или някъде по купето за ''маса'' ?
Tsurinski написа:На по новите генератори е там, неразделна част е с четкодържателя и се нарича регулатор комутатор. Предполагам че на въпросната фиеста е там.
Такова е човек, държи се с две болтчета торкс, малки бяха но не помня точно размера. От външната страна има оребрения като за охлаждане, от вътрешната пластмасов блок и на него са четките. А нали и тия в сервиза са му казали, че алтернатора работи....уж. Сега се сещам, че преди време направих една тъпотия на моята кола и лампата на акумулатора светеше постоянно. Тук съм писал какви ги надробих- http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=66991 срам и позор :oops: :lol: . Пропуснах да напиша, че на Фиеста-та е имало опити да се ''оправят'' кабелите около стартера и гледката е :cry: :(: . Пиша ги тия работи само защото са казали от сервиза, че алтернатора работи нормално и са уж познати на моя приятел. 100 пъти повече вярвам на Вас и колегите, от колкото на майсторите по сервизите. До като пишех романа прочетох и твоето мнение колега ( dreadx ). Ще разгледам обстойно всички кабели и ще замеря алтернатора, стига да ми кажете дали правилно съм разбрал за измерването. Просто с токовете съм малко скаран.... е понякога идват проблясъци, но не са много често :lol:

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.3 бензин 95-а г. алтернатор или друг проблем ?

Мнение от dreadx » 10 сеп 2014, 23:31

mi6o написа:Пропуснах да напиша, че на Фиеста-та е имало опити да се ''оправят'' кабелите около стартера и гледката е :cry: :(: .
Ами накратко пътят на плюса е: алтернатор-->стартер-->акумулатор.
Ако кабелите около стартера изглеждат "ремонтирани", откачи акумулатора (* както се надявам, че правиш всеки път, когато докосваш с инструменти дебел плюсов кабел).. След това отвий гайката, която държи плюсовите кабели към стартера (и запомни къде са били, щото имаше и такава тема..:)
След това откачи дебелия кабел и откъм алтернатора - занеси го вкъщи, измий го, огледай го за окисление и гнилоч.. Подърпай го - ако съвсем е изгнил, някоя кабелна обувка може да ти остане в ръцете..
Кабелът между акумулатора и стартера е наред, понеже иначе нямаше да върти. По тази причина най-вероятно и минусовата връзка между тези неща е добра --> Ако е така, е все едно дали за измерването на напрежението ще се хванеш на минуса на акумулатора, или някъде другаде по металните части на двигателя. Първо измери напрежението на алтернатора - ако дава 14.4V, а на акумулатора имаш 13, значи кабелите не са наред.

Проверката на регулатора може да се направи, ако се свърже в някаква опитна постановка. Роторът на алтернатора е един електромагнит. По четките към колектора му се пуска различен по големина ток. Когато например черпим малко ток от алтернатора, той успява да вдигне 14.4V с по-малко магнитно поле. Ако увеличим консумацията, за да се произведе повече ток, то трябва да увеличим и магнитното поле на ротора - докато пак изкараме 14.4V.

Точно това прави регулаторът. Ако види, че изходното напрежение е под 14.4V, се опитва да пусне повече ток, за да го вдигне. Ако надвиши 14.4V, намалява тока. Така се постига регулиране на количеството произвеждана енергия.
За да се тества регулатора може например да се захрани от регулируем източник на напрежение, а на изхода му (четките) да се закачи някакъв товар, например крушка. Подаваш му 12V - крушката трябва да свети. Вдигаш плавно напрежението и гледаш дали и кога ще изгасне (към 14.4V).
Няма нужда да го правиш - вероятно твоят регулатор си работи. Измери напрежението на алтернатора и ако е различно от това на акумулатора, огледай кабелите.

Ако пък се окаже, че алтернаторът не вдига 14.4V, то може да са много и различни проблеми в него - ще трябва да се разглоби, да се огледат, измерят и т.н. намотките, диодите, връзката между тях - спойките, както и местата където са занитени диодите в плочката,, има и някакви контактни пластинки между алтернатора и регулатора - такива разни неща.

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фиеста 1.3 бензин 95-а г. алтернатор или друг проблем ?

Мнение от mi6o » 11 сеп 2014, 00:14

Много блaгодaря човече. A темaтa зa плюсовите кaбели и зaбрaвянето нa местоположението им е бaш моятa :lol: . Ще пробвaм утре или в петък товa, което ми нaписa и се нaдявaм дa не ви тормозя повече :-).
Поздрaви

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 14 госта