Фиеста 1.3 бензин 95-а г. алтернатор или друг проблем ?
Публикувано: 09 сеп 2014, 20:54
Здравейте хора. Имам проблем с колата (1.3 бензин моно/95-а г.) на един приятел и се надявам да ми помогнете за което предварително Ви благодаря. Става въпрос за следното-по негови думи от седмица някъде му светвала лампата на акумулатора и като давал малко газ загасвала. Не е чул да свири ремък или различни от нормалното звуци. Така до събота когато паркирал,едвам вдигнал стъклото на вратата и пробвал да запали но не станало. Обясних си го, че алтернатора не зарежда и акумулатора се е изтощил от консуматорите-чистачки,фарове,радио и тн. Свалих алтернатора в неделя, свалих и блока с четките да ги проверя като бях почти сигурен, че са свършили. Това което видях е, че вътрешната четка (от към ротора) беше малко по-къса от другата но и двете имаха ''хляб'' още. По-дългата външна стърчеше около 1-1.2 см. другата да беше с около мм. по-къса. Също така по-късата беше направила канал в медния пръстен на колектора около 1 мм. някъде. Събрах алтернатора и приятелчето каза, че имал хора да го занесе и да го проверят. В понеделника му казали, че алтернатора е здрав и работи нормално, взехме го от сервиза и го сложих на колата като смених и ремъка с нов. Дадох му ток да запали защото акумулатора беше изтощен много и колата запали с много малко повече въртене от последвалите стартове. Замерих с мултицета зареждането и беше следното : без консуматори 13.80 V, с консуматори (къси светлини и парното на 2) 13.68 V-13.70 V . Оставихме колата да поработи около 10 мин. и лампата на акумулатора на таблото не светна през цялото време. След това палеше без проблем 3-4 пъти, лампата пак не светваше и си тръгнахме. Да ама след 10 мин. звъни телефона и човека вика, че пак му е светнала лампата на 2-3 пъти и като подаде газ (по-малко от преди ''ремонта'') загасва. Ремъка го опънах нормално и мисля, че не хлабав-с нормално усилие като го натисна в най-дългата част между шайбите поддава около 5-6мм. Какво може да е за да светва лампата ? Блока на който стоят четките ли е регулатора или се бъркам и дали там е проблема ? Канала в единия (по-близкия до ротора) меден пръстен на колектора ли ? Някой кабел или лоша връзка ? Възможно ли е проблема да не е в алтернатора въобще ? Акумулатора е Варта 45 А на около година някъде (не че са много хубави-лично мнение). Още веднъж благодарско в аванс
Поздрави
П.С. Извинявам се ако има тема отговаряща на въпросите ми, но не успях да намеря такава.

Поздрави
П.С. Извинявам се ако има тема отговаряща на въпросите ми, но не успях да намеря такава.