Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от essex » 14 сеп 2014, 00:39

Колеги мисля че ще му видя сметката на този форд вече, но за това ми е нужна помощ :-/:
Днес след месеци ровене и мислене мисля че открих проблема, само да кажа че с мултицета се специализирах, имам 3 мафа, 2 ламбда сонди, 2 тпс, 2 пцв клапан, темо датчици измерени и наред ... Но колата и на бензин и на газ не върви на газ 12-13-14 разход, всичко е проверено направено като по книга. Извън градско разхода е 11литра с леко каране до 100 км/ч , види ли бар изплезва езика.
Днес един колега от форума ми даде кабел фордиаг и програмата, направих диагностика и забелязах че ъгъла на предварение е зле, при 40 км/ч на 3-та скорост и подържане на тази скорост е 25 градуса мисля а при нормално подаване на газ пада на 5 градуса, проверих на всичките скорости.
След което реших да закача на бащата ескорта пак 1.6 зетек но той лети сравнение с моя и разхода е добър, при същите скорости, обороти и предавки ълъга на предварение пада до 16-17 градуса.
Аз си гледах свещите че са ми вечно черни и на газ и на бензин, а утре ако погледна на другия ескорт се обзалагам че са светли.
Знам че мафа определя ъгъла на запалване както и останалите датчици, но съм карал със всевъзможни комбинации на датчиците и резултата нулев.
Някой занимавал ли се е с такъв проблем до сега ? Дори някакви насоки да ми дадете пак е добре.
Утре ще пробвам със размянана мафове, ако не даде резултат и с размяна на компютрите, въпреки че мойта е с пластмасов колектор а другата е с алуминиев и е по различен стъпковия мотор.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 434
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) + LPG Fobos 4 (retired)
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от deathstorm » 14 сеп 2014, 01:25

Колега ако си с обикновена газова никои от датчиците не ти бърка разхода, а ъгъла на запалването не вярвам да го вдигне с 2-3 литра. Ако си инжекцион вече е друго.
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от opex » 14 сеп 2014, 01:53

като знам че от повече от година го чоплиш този ескорт и се въртиш около едно и също нещо, да мериш едни и същи неща не мислиш ли, че явно приемаш все за вярно нещо, което не е и се въртиш в омагьосан кръг?
не ми се рови из личните съобщения да ти кажа кога съм ти казал да изтръгнеш тази газова уредба, да запушиш всичко и да оправиш колектора, там дето беше лепено около дросела и тн
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от essex » 14 сеп 2014, 10:17

deathstorm написа:Колега ако си с обикновена газова никои от датчиците не ти бърка разхода, а ъгъла на запалването не вярвам да го вдигне с 2-3 литра. Ако си инжекцион вече е друго.
Напротив на газ си взизат всичките датчици освен ламбда сондата естествено ако има закачен ламбда симулатор.
opex написа:като знам че от повече от година го чоплиш този ескорт и се въртиш около едно и също нещо, да мериш едни и същи неща не мислиш ли, че явно приемаш все за вярно нещо, което не е и се въртиш в омагьосан кръг?
не ми се рови из личните съобщения да ти кажа кога съм ти казал да изтръгнеш тази газова уредба, да запушиш всичко и да оправиш колектора, там дето беше лепено около дросела и тн
Значи газовата няма нищо общо с това което ти си мислиш и се бърках, няма и година от както въм го взел ескорта, и за това се бъркаш. Меря когато не е наред, меря защото искам да го намеря дори и в кръг да се въртя важното е да го поправя. Мислиш ли че не въм запушвал всичките неща като pcv - клапаната, вскуум за дегезатора, за климатика има един вакуум ( или е за рециркулация), нови уплътнение на колектора, на дросела, на стъпкови) какво ли не и резултата е никакъв освен малко да живне и естесвено да си дигне разхода със всие тези запушени неща, щом инженерите от форд са ги направили и смятам че все оща работят защо аз да се правя на селски майстор и да запушвам всичко де що има. Колите са еднакви и 2-те са на газ и сравнявам на диагностиката стойностите.
Днес ако имам време ще направя клипове за да видите поне малко :)
И аз все още смятам че съм на прав път.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от opex » 14 сеп 2014, 13:47

С тази разлика, че когато ти разяснявам, обяснявам и насочвам за нещата, които правя по моите фордове 1.6 и 1.8 и 2.0 и както и съм помагал на МНОГО други хора по същия начин - моите коли са наред, както и на другите, които са ме слушали, а при теб както си на прав път нещата не се получават. ;):
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от dreadx » 14 сеп 2014, 16:17

Дали ЕКУ-то не си мисли, че му влиза повече въздух и оттам да обогатява сместа - свещите са черни, а разходът висок.

Или пък опитно да е установило, че с по-голям ъгъл се получава детонационно горене и оттам да връща аванса - например ако съвсем си "удушил" газовото, или плочката не е подходяща.

Я се закачи с компютъра и сравни на двете коли дали дава еднакви показания от MAF - на празен ход, на определени обороти и т.н.
Отчети и времената на инжекторите при тези режими на работа.

И рестартирай ЕКУ-то от време на време, че сигурно се адаптира към фалшивите показания на "емулатора" за ламбда-сонда.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от essex » 14 сеп 2014, 22:28

Не можах да сложа програма за да заснема всичко, но след като сложих друг маф ъгъла на изпреварване падне до 14 градуса :D: след което сложих и друг тпс и пробвах да го настроя нещо си, ще видя резултата. Интересното е че от добре работещата кола на баща ми сложих мафа и ъгъла на изпреврване падаше до 8-9 градуса, с една дума нещо друго се бърка също, като на неговата пада до 14-15 градуса.
Пробвах и със запушени вакуми но показанията на мафа скочиха на 1,2 след като ги сложих на местата си стана на 0,6.
само един от 3-те мафа колата работи по добре и показва добри стоиности по отношение на изпреварването, защо пък и 2-та тпс да не са дефектирали въпреки че не отчита грешка, а на теста с тпс не разбирам кой знае какво но нищо нередно не ми се вижда.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от dreadx » 14 сеп 2014, 23:02

Не знам МАФ-а колко трябва да е.. А пробва ли да я караш със запушени вакууми?

Абе, между другото - нека някой да каже, защото аз не съм чел книжки за фордовия инжекцион и не знам какъв ти е теста на ТПС /какво виждаш на компютъра - ъгъл на отваряне, или напрежение или съпротивление на ТПС-а/, ама останах с впечатление, че фордовите TPS не се настройват, както на други коли (да ги въртиш спрямо дросел-клапата), ами ЕКУ-то си установява положението на потенциометъра адаптивно. Това не е лошо, даже спестява известен труд при монтажа, само дето до сега никой не е успял да му хване спатиите и ако търсим проблем започваме да се чудим - наред ли е или не.
Като предположим, че всеки потенциометър има някакви толеранси - на един при ъгъл на завъртане -едикакъвси- ще дава 900 ома, на друг 940 (примерно) - това не значи ли, че като сменяш ТПС, после трябва да рестартираш ЕКУ-то, за да започне веднага да го анализира и да се адаптира по него, а не да се мъчи с предишните адаптации да гадае какво пък сега станА.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от essex » 14 сеп 2014, 23:36

Всъщност при запушване на вакуумите ми даде грешка в мафа :-/: и естествено след като ги сложих по местата им и изтрих грешката проблем няма. Е днес не се сетих да рестартирам еку-то при слагането на различните датчици въобще :mrgreen: може би си прав
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от dreadx » 15 сеп 2014, 19:31

essex написа:а на теста с тпс не разбирам кой знае какво но нищо нередно не ми се вижда.
Ей, ще ти направя накрая един тестер за ТПС-и - например от аудио-кабел ще пуснем звук - някаква mp3-ка към входа на аудио-усилвател. Ако волумето се регулира нормално, значи TPS-а работи. Ако пращи като на стар ВЕФ, значи прекъсва. Човешкото ухо няма грешка при улавяне дори на много кратки неща - затова самплинг рейта на мп3-ките е 44kHz. (за разлика от окото например, където мигане с 50 Hz е почти като постоянно светене).

Само да знаеш, че датчикът - в случая потенциометър е свързан към захранване, маса и на средния извод излиза напрежение между тези двете. Ако мериш потенциометъра и е ок - дотук добре. После трябва да имаш разни куплунзи от моргата (че да не чоплиш жиците) да можеш да включиш един преходник между ЕКУ-то и TPS-a и да можеш на спокойствие да си гледаш(премериш) захранването наред ли е, колко и как се изменя сигналът. Може да се забучиш с карфици по кабелите, ама язък за изолацията - в дългосрочен план ще шмърка вода и има опасност кабелите да изгният. Та така - това евентуално ще ти покаже, че вероятно нещата са нормални откъм датчика. Друг е въпросът и какво точно ще види ЕКУ-то. Например ако масата между ЕКУ-то и датчика е откачена, то ще пуска едни 5 волта (даже ти ще ги хващаш с мултицета между /захр.датчик/ и /--акумулатор/ като 5 волта), масата на датчика може например да виси на 1 волт над --шаси (масата все ще затваря отнякъде - през другите датчици, или пък не) съответно потенциометърът ще изкарва вместо 1 волт, 1.7,, До ЕКУ-то ще стигат 1.7, ама то ще си ги отчита спрямо неговата маса, която се предполага да е едно с масата на датчика, ама не е. И ще си мисли, например че дроселът е по-отворен щом му идват 1.7 волта и т.н. Затова най-показателно е ако имаш и диагностичен софтуер, за да разбереш какво точно вижда ЕКУ-то като положение на този датчик.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от essex » 16 сеп 2014, 12:25

Нали това правих тези дни с лаптоп и фордиаг. Даже за сравнение гледах и бащата ескорта, ламбда сондата му е отишла, температурния датчик за въздуха показва към 70 градуса и колата пак не е зле от към вървеж и разход. При мойта всичко изглежда перфектно, ама не е :-/:
Ще погледна дали свещите са светли днес, това според мен е добър показател защото не може да са черни дори и на газ !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Milcho
потребител
потребител
Мнения: 428
Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от Milcho » 16 сеп 2014, 13:18

Тази кола зацепена ли е правилно?

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от essex » 16 сеп 2014, 17:17

Едно от първите неща които гледах беше ангренажното зацепване :)
Свещите пак са тъмни :evil: вече почвам да се отказвам. Мисля че темата е за изтриване разбрах че мафа мени ъгъла на запалване ( поне той най-много влиае) пък друго няма какво да кажа.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от opex » 16 сеп 2014, 22:03

Не влияе мафа най-много. Разбери, че това е система и при това много динамична. Ъгъла на запалване зависи и от ECT и от TPS, като последния има най-много влияние в определен времеви момент, че с него най-много си играе крака. След него са останалите. Имаш на диагностиката engine load - ей това иска промяна в ъгъла на запалване. А то се смята по почти всички сензори.
Виждаш ли, за това говоря. Все около този маф се въртиш, а сега си се вторачил в този ъгъл на запалване и се въртиш около двете без да гледаш цялата система и без да разбереш как действа. Да не кажеш, че ти се заяждам - не, казвам ти да не чоплиш само едно нещо.
Поне за хората, които четат кажи как я караш тази кола, само на бензин ли или и на газ, и черни свещи кога стават? Нищо не се разбира - ако е на газ никой не може да ти помогне, никой не знае как е настроена дори да казваш, че е "добре". А на бензин ако е, и на бензин като не работи нормално как на газ ще работи...

А, между другото с гледане на зацепването абсолютно нищо няма да видиш. Защото и мойта след като и сменяха водна помпа беше зацепена "правилно по белезите" и се режеше и вървеше много до прекъсвач, ама харчеше 2л на горе и като му я закарах на @fordmaniac да я прегледа - /цитирам/ 'единия вал горе-долу на мястото си, другия още малко и ще удря клапаните в буталата'.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от essex » 17 сеп 2014, 23:58

Да естествено зависи от ест и тпс, но аз слагах 3 различни мафа и следях точно ъгъла на запалване ( предварението), само да кажа че при ескорт 1.6 цвх инжекцион е с мап и там вече мапа взима вакум от смукателния колектор точно както делкото нали така ? е на този инжекциона на зетека мапа е заменен с маф . Щех да кажа че ест е само за гориво-въздушната смес и оборотите на студен мотор, но се сетих че стария ми орион карбуратор с електронно запалване и към комутатора бяха вързани датчиците за температурата на въздуха и антифриза значи и тук те влизат.
Значи да за момента съм се втурачил в ъгъла на запалване, защото е някакъв знак от къде поне да почна.
Интересното е че с 2 от мафовете сутрин на студен мотор паля на бензин и гасне и глъхне, или много бензин или малко , но ми се струва че е малко защото щом при помпам спирачката и оборотите падат на 500. С мафа дето дава малък ъгъл на запалване не гасне, не глъхне, работи добре но на гз няма мощност.
Сложих единия маф с който дава добри показатели, на 900 оборота 0,5 волта мисля че беше. И днес сутринта запалих, еми глъхне, след което откачих ест и пак запалих еми няма проблем. Интересното е че не помня стойностите колко точно бяха но показваха нещо от типа на 40-50 градуса а може би беше 10-тина по моя преценка. Ест за антифриза го сменях с чисто нов, но най евтиния, мисля че е на вернет, за няма и година да се скапе чудно.
Колата се пали на бензин сутрин , работи около 1-2 минути и прехвърлям на газ, еми свещите дори и след 100 км извънградско каране са тъмни. Свещите са на ФоМоКо нови, естествено карам предимно на газ.
Значи това което гледах е разпределителните валове на белега със шпонка застопорени и след това белега на коляновия вал на белег, може и по точен начин да има но не го знам. Разбирам че искаш да ми помогнеш. Като взех колата смених тампоните на носачите с нови, но скапани, след 6000 км предните дето са малки бяха скъсани до толкова че колата на дъжд просто беше непредвидима, в завой, по неравности колелата си завиват сами. Сложих лемфьордер. Знам че от лоша сходимост на колелата разхода също може да е голям, по леко движи сега :D:
За теста на тпс и на мафа гледах че стойностите растят с покачване на оборотите, много бавно натискам педала на газта от 900 до 5000 оборота и няма никакви падове или задържания. Ламбда сондата работи добре за сега. Само че на adaptation map ми излизаше някаква грешка в програма и я изключваше.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от opex » 18 сеп 2014, 02:44

ще дадеш ли кодовете на дебитомерите ти - 96FB-12B579-BA?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от essex » 18 сеп 2014, 14:54

Да но по-късно защото не са всичките при мен. Тази сутрин приверих че температурата е около 15 градуса, премерих ест, за въздуха беше 34 к ома а за антифриза 41 к ома. Запалих на бензин и след няколко секунди колата започна с магариите, натискам педала на газта и пропадат без да се форсират, еми откачих 2-та датчика и без никакво замисляне се форсира.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от essex » 19 сеп 2014, 16:36

В момента имам 4 мафа и 4-тия го взех от идентичен ескорт на моя, номера на моя маф е 96FB-12B579-BA AFH50-17 същия номер и е 4-ти ямаф, сложих го сутринта и запалих на бензин е пак глъхне и не може да се форсира, разкачих буксите на температурните датчици и нещата заспаха както при другите мафове с малка разлика при единия, естествено вече те нямат вина, друг е виновника :mrgreen: много интересно като температурните датчици ми дават що годе добри стойности , на момента ги премерих.
Другите 2 мафа са с номера 96BB-12B579-BA AFH60-02A (този мисля че не е от ескорт), 92FB-12B579-BA AFH88-07A (а този е)
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от opex » 19 сеп 2014, 18:13

96FB-12B579-BA е твоя дебитомер. Останалите не ги ползвай. Алуминиевото тяло на което се хваща дебитомера трябва да е широко отпред с решетка (не че е задължителна решетката) и по-тясно отзад където е тръбата към колектора. Вържи всичко и направи един клип на диагностиката ако ще с телефон като работи колата на място.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от essex » 20 сеп 2014, 10:45

Значи мойто тяло е това http://www.google.bg/imgres?imgurl=http ... 20&ndsp=26 а не това http://www.google.bg/imgres?imgurl=http ... 46&ndsp=27 което има решетка отвътре, до 96 година включително е с второто тяло. Топла, студена има ли значение ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта