Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от opex » 20 сеп 2014, 16:26

Да, второто тяло изглежда е за алуминиевия всмукател с тръбата над изпускателния колектор (ескорта на баща ти?), първото е за пластмасовия всмукател и тръбата зад бобината. Не се бях сетил. Интересно е разликата между компютрите за 1.6 преди и след 95та каква е понеже характеристиките на дебитомера се променят с едното и с другото тяло при един и същ сензорен елемент.
От студена до загряла ако може на бензин без газ,
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от dreadx » 21 сеп 2014, 16:58

opex написа:Интересно е разликата между компютрите за 1.6 преди и след 95та каква е понеже характеристиките на дебитомера се променят с едното и с другото тяло при един и същ сензорен елемент.
А интересно защо двете различни тела за дебитомера не осигуряват еднакъв въздушен поток. Това би означавало, че ако сменим пластмасов с метален колектор, заедно с дебитомера - винаги показанията ще се различават. Но не е нормално заради това да тряба да сменяме и компютър.. :shock:

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от essex » 22 сеп 2014, 11:37

Орех скоро ще дам клип на диагностиката, зает съм малко повече и за това не съм дал.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от opex » 22 сеп 2014, 21:48

dreadx написа:
opex написа:Интересно е разликата между компютрите за 1.6 преди и след 95та каква е понеже характеристиките на дебитомера се променят с едното и с другото тяло при един и същ сензорен елемент.
А интересно защо двете различни тела за дебитомера не осигуряват еднакъв въздушен поток. Това би означавало, че ако сменим пластмасов с метален колектор, заедно с дебитомера - винаги показанията ще се различават. Но не е нормално заради това да тряба да сменяме и компютър.. :shock:
Не е така, примера няма нищо общо. Ще разбереш нескопосаната картинка :)
Изображение
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от essex » 02 окт 2014, 15:07

Орех най-сетне направих клипа. Студена кола на бензин, чак в средата на 19-тата минута минавам на газ.
http://vbox7.com/play:13ebc8d4aa
Значи при теста ми отчете следните грешки грешки:
116 Engine Coolant Temp (ECT) higher or lower than expected - видях че за 8 минути температурата на двигателя стигна до 70 градуса, а на таблото не ми показваше повече от 30-40 градуса, пуснах и парното което наистина е някъде към 40 защото въздуха беше съвсем леко топъл, все пак темп на тялото е кум 37 градуса.
Този датчик го смених с нов преди няма и година, а пак е за смяна.
538 Insufficient RPM change during KOER dynamic response test - незнам
521 Power Steering Pressure (PSP) switch circuit did not change states KOER - явно защото не въртя волана
Както се вижда и ъгъла на запалване е добре, преди при подържане на една скорост, примерно на 3-та с 40 км/ч при подаванена газ за да ускоря до 60 км/ч ъгъла падаше на 4-5 градуса, а сега пада до 15 градуса. Сложил съм мафа с номер 96FB-12B579-BA както каза Орех, с предишния маф който не е от ескорт даваше същите стойности на ъгъла на запалване, но все пак реших да сложа този който е точно за ескорт със същия номер.
Мислех че ламбда сондата работи, мерил съм я с мултицет, но уви не работи както се вижда на клипа, само да отбележа че на газ има ламбда симулатор и за това след 19-тата минута се вижда че работи добре. На студен мотор, ламбда сондата не работи, значи споменах че при откачането на температурните датчици глъхненето и гасненето ги няма, колата се форсира много добре, следователно само датчика за темературата на антифриза е виновен.
на бензин видях че при изключена скорост по инерция като завия почти на падат оборотите, а на газ падат, значи газта е виновника, а си мислех че датчика за хидрвлика не е в ред.
Сега остава да сменя датчика за темпертурта на антифриза и ламбда сондата, и евентуално ако успея да се свържа с ламбда контрола за да настроя за бобината и нещата може да заспят.
Със сегашния маф разхода ми е по добър от 10 до 12 литра газ на 100 км, както и динамиката на автомобила е по добре. Все пак карам само градско в София.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 434
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) + LPG Fobos 4 (retired)
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от deathstorm » 02 окт 2014, 18:00

На бензин от 8мата минута нататък си в Open Loop, заради системно ниски показания на ламбдата, определено е за смяна. И пак ще пиша, че разхода на газ се определя на 90% от настройката на самата газова.
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от opex » 02 окт 2014, 20:27

Така, за температурата на антифриза: или ти се е скапал термостата и е постоянно отворен или е скапан датчика. Обаче датчика като гледам как равномерно загрява не съм особено сигурен, че е проблемен. Ако колата е загряла, спускаш се на скорост и колата изстива - имаме познал точните килограми..
А сега за другото - до към ~3:15 ламбда сондата ти стои закована на 0, след това температурата чуква 40* и компютъра веднага се пуска на Closed Loop и тогава тя започва да работи (шава бедна-богата). Сега си виж напрежението на дебитомера ~0.88, а pulsewidth на инжекторите (времето, през което са отворени за да пуска гориво е почти 2000!! (да речем, че трябва да е поне г/д двойно по-малко). Сега си погледни долу Long term adapt. и горе Lambda ratio/LAMBSE value - и двете сочат супер обогатяване на сместа. Още не съм гледал до края дали си цъкал на картата с адаптациите, но 99999% съм убеден, че всичко е в червено. Това значи, че за стойностите от датчиците и дебитомера, компютъра се опитва да обогатява и обогатява и обогатява докато най-накрая тая лабда сонда не започне да връща сигнал за богата смес. По принцип това е типично поведение за влизане от някъде на неотчетен въздух от дебитомера към всмукателния колектор. (но има и друг вариант, за който по-долу)
Около 7:20 вече колата е позагряла и дебитомера е около съвсем нормалните 0.7в обаче погледни отново стрелката на Lambda ratio/LAMBSE value колко много трябва да отиде в богатата смес (т.е. колко много компютъра трябва да насмногне с гориво за да я обогати) за да отиде ламбда сондата в богата смес. А през това време също се вижда pulsewidth на инжекторите колко е много - 1800!, а трябва да е около 1000 по-малко. При мен се върти 700-730, а съм с компютър от 2.0. Сега се вижда, че даваш газ няколко пъти, обаче ламбда сондата неще да мръдне, което ме кара да имам някакви съмнения да не би тя да има дефект и да иска повече гориво за да отчита. Или трети вариант - в изпускателния колектор от някъде да влиза въздух, което е възможно ако някъде е спукан, пропуска от съединението, където става една тръба или през системата с 4те тръбички на всеки цилиндър горе на колектора. И сега вече, към 8:25, след като компютъра си е достигнал предела на обогатяване, а сондата не реагира да е богата сместа, той си казва "заеби!, няма да я гледам повече" и заковава горе Lambda ratio/LAMBSE value = 1 (стрелката, а едновременно с това ти минава и в open loop, светва червено) и си кара така.
Щом чак средата на 19 мин минаваш на газ (още не съм стигнал до там) - това ти е работата на бензин. И както съм казвал - ако колата не е читава на бензин, няма как да е читава и на газ. В случая ламбда контрола още повече ще го побърква. Той има едни адаптации, като не са му читави нещата и сега в един момент нещо ще му симулира там, че сондата цъка ОК и от тук натам пак едни криви работи стават. От 11мин натам гледам работи нормално или му даваш газ ламбда сондата въобще не мръдва грам все едно е тотално откачена, а по принцип дори горе да си е заковало Lambda ratio/LAMBSE value=1 тя все трябва да мръдне при яко газ. Намери гарантирано работеща и внимателно я смени, има хора, които и при слагането ги повреждат нищо, че е просто. Провери останалите системи, за които писах горе и т.н.
Имаш вече доста неща да проверяваш, а дебитомера сега остави на спокойствие.

едит: сега врътнах до ~15:30-40 и гледам, че даваш доста газ, сондата ееедвам се мърда на 50-100мв... Направо я сменяй.
А и един съвет - намери си версия 1.25.03 на софтуера. До нея на TPS-а долу показва действителното напрежение, което вижда компютъра от датчика, а не тези 'някакви' стойности. Говорих преди седмица с човека, който пише програмата и каза, че е страничен ефект от други разработки и ще го оправи в следваща версия, още не съм гледал има ли нова.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от essex » 03 окт 2014, 01:00

Значи сега когато е по студено, колата не загрява добре освен ако не съм в задръстване или не я ръчкам. Значи термостата е за смяна, има топло парно, но е горещо чак когато стрелката е на M (NORMAL), лятото попринцип си ми стой на М.
Мисля че датчика за температурата на антифриза доста бързо показва че коалта е загряла на 90 градуса, а на таблото не, да ще кажеш че тоя на таблото не е наред, ама аз си го усещам по топлината на парното и знам че показанията на датчика за темп който е на таблото е доста верен, защото при леко изтиване на колата като да карам 10 км без да спирам и датчика го отразява на таблото ми и естествено и парносто е по слабо. Имам още два датчика и утре ще ги преслушам как са.
Нови уплътнения на смукателния колектор, pcv клапана е изчистен, функционира добре според мен и вакуума към колектора от него си е на място , а не е затапен, вакуум и на канистера си е на мястото. Плочката и кихалката са лепени с някакво силиконово лепило на Tytan мисля че се казваше и доста силно лепи, става твърд и добре уплътнява, проверил съм ги лично дали от там не смуче въздух. Стъпковия мотор има капаче и от там малко смуче, уплътнението на стъпковия е добре. EGR система въобще нямам. От пръстена м/у колектора и тръбата мисля че малко изпуска, изпуска още от гарнитура на катализатора към тръбата на средното гърне, въпреки че пилих челата на фланците на тръбите и слоцих нова гарнитура, катализатора кух. Предполагам че само пръстена дето е преди ламбда сондата е проблем, гарнитурата и това че е кух катализатора не е проблем нали ?
Казваш че компа прави всичко само и само да обогати защото ламбда сондата показва бедна смес.
Защо тогава, паля колата и глъхне при подаване на газ, дави се, мирише на неизгорял бензин. гася и махам буксата на датчиказа темп на антифриза, паля и колата се форсира много добре, без никакво глъхнене ? Много ми е интересно какво става :evil: :twisted: :shock:
Гледам че започна да светва Canister purge,при какви условия сработва и това клапана в предния десен калник ли е ?
Значи виновника за сега е ламбда сондата :-/:
Опех би ли ме насочил от къде може да си набавя 1.25.03 версия ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от opex » 03 окт 2014, 02:48

Ето ти за 1.24.23 пак е ОК: http://www.fordiag.cz/download/v1.24.23/setup.exe
След сондата къде изпуска не е от значение, не трябва да изпуска преди нея.
4те тръбички над всеки рънър на изпускателния колектор (ако имаш) не са EGR, а "pulse air system" която се активира при палене на колата и при студен двигател да пуска свеж въздух (респ. кислород) в колектора за да повишава температурата на газовете и да загрява по-бързо катализатора. Ако е дефектирала смятай.
Ресетвай адаптациите на компа като правиш промени.
Canister purge е клапана и филтъра при десния калник, да. Както нея, така и PCV клапана са ми затапени от години и нито ми качват разхода, нито ми пречат на двигателя и маслото. Ако щеш ги затапи временно докато изолираш един по един всички възможни източници на проблем, ако щеш постоянно - не ми се повтаря повече за тях :wink: Единствените вакууми, които имам са 1. към купето за клапата на парното вътрешна/външна циркулация и 2. сервото.
Също така за толкова години се научих да запаля колата и да не пипам грам газта докато загрява - не помага за загряването и само качва потресаващо много разхода. Като изключиш ECT сензора на студен мотор няма какво да му каже на компа, че двигателя е студен и налива гориво по-малко отколкото трябва по някакви заводски данни - това не значи, че с включен датчик грешно налива повече, просто така му е зададено.
А и също така като имаш няколко датчика сега не ги сменяй през 5мин като дебитомерите, а провери всички, избери най-добрия и закови него на термостата.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от essex » 03 окт 2014, 09:50

Благодаряти за точните отговори и за помощта _friends_
Лошото е че не разполагам с личен лаптоп и го взимам само за малко, за това сега точно не мога да проверя като запуша вакуумите и другите неща какъв ще е резултата, но може просто като запаля на студена кола на бензин да видя дали смърди на неизгорял и дали глъхне :)
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6

Мнение от essex » 16 дек 2014, 22:40

Само ще кажа че кихалката е точно след мафа, тя пречи да смуче адекватно въздух и още повече че въздух влиза точно до нея и мнава през мафа, явно се получава и завихряне и така се обърква мафа че е влезнало много въздух, а то точно обратното и колата не върви, е след премахване е добре, а още по добре е че оборотите на празен ход по инерция се нормализираха, при завой и спирачка вратичката на кигалката се затваря и за това колата гасне и оборотите падат.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост