Мистериозни изрязани кабели, повреди по елинсталацията

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мистериозни изрязани кабели, повреди по елинсталацията

Мнение от peterdi_bg » 16 окт 2014, 19:41

Здравейте,

моля за съдействие по един не много обичаен проблем, който се проявява от по-малко от месец.

Навремето колата дойде при мен без работещи светлини за заден ход - кабелите към ключа на скоростите просто ги нямаше. В началото пуснах ток през копче, но се убедих че това не е добър вариант (забравях както да ги пускам, така и да ги спирам). Впоследствие открих един изрязан кабел, който при контакт беше под напрежение, това беше известно време след смяната на кутията с 5-степенна и вързах този кабел към единия контакт, а от другия прекарах изцяло нов към задните светлини през купето и багажника. Не съм сигурен колко време е било така - може би година. Преди месец откривам, че изолацията на кабела отиващ към задните светлини (след ключа) е разтопена, а скоро след това светлините често не работеха. Стопяване на изолацията имах още 2-3 пъти, като започна да се случва и преди ключа на скоростите. Днес обаче при преглеждане на снопа от кабели при перката на радиатора откривам още два прерязани кабела, които всъщност са тези за въпросната задна светлина, и оттам въпрос какъв е третият.

Лошото в случая е, че погрешно съм ползвал кабела за захранване на задната светлина, а той не е бил предназначен за това. Дали поради претоварване или лоша връзка по трасето са започнали проблемите, така че дори след като съм подменял и проверявал веригата от взимане на тока до консуматора, продължава да нагрява кабели и да топи изолации на друго място. Последното се случи при бобината и връзката към датчика на Хол. След като вързах правилно задната светлина - там проблемът е решен, остават две въпросителни.

1. Какъв е шансът да има скрити повреди в дебелите снопове кабели, които да докарат проблеми в бъдеще, ако се има предвид че прегряването и топенето на изолация се случва само когато грешната верига се е ползвала. Проверките в останалите случаи не показват нагорещени кабели на местата, където това иначе се случва, понякога доста интензивно.

2. Какъв ще да е този кабел, който е под напрежение при контакт, последно върви заедно с кабела от контактния ключ към стартера, там е срязан, на цвят е черен със зелено, има някаква връзка с кабелите покрай бобината и датчика на Хол (там има кабели със същия цвят), и въпреки че е прекъснат и не води никъде, колата работи нормално. И едно предположение - възможно е този кабел да е давал проблеми и преди и затова да са го срязали, т.е. не е годен дори за предназначението си.

Силно се надявам, че няма да се наложи да си сменям цялата инсталация, но дори това ще е по-добре отколкото да се запаля в движение.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Мистериозни изрязани кабели, повреди по елинсталацията

Мнение от dreadx » 16 окт 2014, 19:52

Задната светлина е 21 вата - 2 ампера. Такова нещо не може да претовари един кабел, ами по-скоро виж нещо да не окъсява и от това да е прегрявал кабелът. Ако е имало прегряване и стопяване на изолацията на един кабел в сноп от кабели, то може и други да са засегнати. Най-добре е ако има възможност да се прегледат. Но в случая може би нещо ти окъсява след най-далечното място, където си намирал стопено - след ключа. Затова започни да проверяваш откъм стоповете. Ако пък кабел загрява от хлабави/лоши връзки, то прегряването започва от буксата. Също може да прегрее на някакво място, където кабелът е бил с пробита изолация и е влизала влага и повече от половината е изгнил - най-тънкото място в кабела ще започне в един момент да загрява.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мистериозни изрязани кабели, повреди по елинсталацията

Мнение от peterdi_bg » 16 окт 2014, 20:12

dreadx написа:Задната светлина е 21 вата - 2 ампера.
При мен са две.
Но в случая може би нещо ти окъсява след най-далечното място, където си намирал стопено - след ключа. Затова започни да проверяваш откъм стоповете.
Тази проверка не показа проблемни места, но по принцип е възможно. А и в настоящата ситуация цялото предишно трасе след ключа е елиминирано. Интересното е, че преди светлината сработваше в началото и спираше впоследствие, т.е. явно после дава дефект и почва да грее повече.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мистериозни изрязани кабели, повреди по елинсталацията

Мнение от S_C » 16 окт 2014, 20:52

Карам наред:
1. Така, както ги описваш нещата...хич не са добре. Че са омазани нещата вътре в снопа е ясно, но има голма вероятност да е на повече от едно място.

2. Няма никаква гаранция, че инсталацията, която имаш, дори и сега не е от друга кола. Най-вероятно е някакъв сбирщайн, в който през годините е добавяно каквото е имало и от където е дошло.Нормално е за кола на тия години.
Под напрежение при контакт в тази зона може да е примерно някой клапан за бензина, за празния ход или кой знае какво.Хиляда неща може да са били, дето сега да ги няма и да може колата спокойно да си работи без тях.
За смяната на инсталацията...ми надявай се- тя надеждата умира последна....ама и тя умира.
Мисли за друга. Кола, не инсталация. Алтернативите се свеждат горе-долу до три.
а) наливаш една седмица време и малко пари и правиш нещата както трябва да са
б) пали се в движение и те дават по телевизора,
в) умира внезапно, обикновено в кофти време, в най-отдалечения джендем.
Избирай си. След такива случки смених половината инсталация на Мондеото, където в сравнение с твоя дядо Ескорт, нещата са просто АД, защото бройката кабели е умножена по десет. И при Сиерата правих инсталация навремето, но там нещата бяха значително по-лесни-пораженията си бяха от времето, основно по буксите.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Мистериозни изрязани кабели, повреди по елинсталацията

Мнение от dreadx » 17 окт 2014, 02:36

Е стига де, той пита за две крушки, дето спокойно може да си кара и без тях, а вие ще му запалите колата.. :)
Няма как да се каже за кабелите. Ама ако разкостваш разни кори, под които минават кабели, оглеждай ги внимателно и използвай момента да се увериш, че са в добро състояние, нямат следи от стопено, не са се протъркали в нещо и т.н. Също може да се опиташ да проследиш и въпросния кабел, дето се е топил, за да разбереш през кои снопове минава и да провериш точно тях. И слагай хубави бушони, не от китайските дето са по 10 бр. за 1 лв.
И по-скоро дали не е окъсявало някъде във фасонките на крушките, или между двата фара - на някакво забутано място, където още не си гледал?

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 13 госта