Мистериозни изрязани кабели, повреди по елинсталацията
Публикувано: 16 окт 2014, 19:41
Здравейте,
моля за съдействие по един не много обичаен проблем, който се проявява от по-малко от месец.
Навремето колата дойде при мен без работещи светлини за заден ход - кабелите към ключа на скоростите просто ги нямаше. В началото пуснах ток през копче, но се убедих че това не е добър вариант (забравях както да ги пускам, така и да ги спирам). Впоследствие открих един изрязан кабел, който при контакт беше под напрежение, това беше известно време след смяната на кутията с 5-степенна и вързах този кабел към единия контакт, а от другия прекарах изцяло нов към задните светлини през купето и багажника. Не съм сигурен колко време е било така - може би година. Преди месец откривам, че изолацията на кабела отиващ към задните светлини (след ключа) е разтопена, а скоро след това светлините често не работеха. Стопяване на изолацията имах още 2-3 пъти, като започна да се случва и преди ключа на скоростите. Днес обаче при преглеждане на снопа от кабели при перката на радиатора откривам още два прерязани кабела, които всъщност са тези за въпросната задна светлина, и оттам въпрос какъв е третият.
Лошото в случая е, че погрешно съм ползвал кабела за захранване на задната светлина, а той не е бил предназначен за това. Дали поради претоварване или лоша връзка по трасето са започнали проблемите, така че дори след като съм подменял и проверявал веригата от взимане на тока до консуматора, продължава да нагрява кабели и да топи изолации на друго място. Последното се случи при бобината и връзката към датчика на Хол. След като вързах правилно задната светлина - там проблемът е решен, остават две въпросителни.
1. Какъв е шансът да има скрити повреди в дебелите снопове кабели, които да докарат проблеми в бъдеще, ако се има предвид че прегряването и топенето на изолация се случва само когато грешната верига се е ползвала. Проверките в останалите случаи не показват нагорещени кабели на местата, където това иначе се случва, понякога доста интензивно.
2. Какъв ще да е този кабел, който е под напрежение при контакт, последно върви заедно с кабела от контактния ключ към стартера, там е срязан, на цвят е черен със зелено, има някаква връзка с кабелите покрай бобината и датчика на Хол (там има кабели със същия цвят), и въпреки че е прекъснат и не води никъде, колата работи нормално. И едно предположение - възможно е този кабел да е давал проблеми и преди и затова да са го срязали, т.е. не е годен дори за предназначението си.
Силно се надявам, че няма да се наложи да си сменям цялата инсталация, но дори това ще е по-добре отколкото да се запаля в движение.
моля за съдействие по един не много обичаен проблем, който се проявява от по-малко от месец.
Навремето колата дойде при мен без работещи светлини за заден ход - кабелите към ключа на скоростите просто ги нямаше. В началото пуснах ток през копче, но се убедих че това не е добър вариант (забравях както да ги пускам, така и да ги спирам). Впоследствие открих един изрязан кабел, който при контакт беше под напрежение, това беше известно време след смяната на кутията с 5-степенна и вързах този кабел към единия контакт, а от другия прекарах изцяло нов към задните светлини през купето и багажника. Не съм сигурен колко време е било така - може би година. Преди месец откривам, че изолацията на кабела отиващ към задните светлини (след ключа) е разтопена, а скоро след това светлините често не работеха. Стопяване на изолацията имах още 2-3 пъти, като започна да се случва и преди ключа на скоростите. Днес обаче при преглеждане на снопа от кабели при перката на радиатора откривам още два прерязани кабела, които всъщност са тези за въпросната задна светлина, и оттам въпрос какъв е третият.
Лошото в случая е, че погрешно съм ползвал кабела за захранване на задната светлина, а той не е бил предназначен за това. Дали поради претоварване или лоша връзка по трасето са започнали проблемите, така че дори след като съм подменял и проверявал веригата от взимане на тока до консуматора, продължава да нагрява кабели и да топи изолации на друго място. Последното се случи при бобината и връзката към датчика на Хол. След като вързах правилно задната светлина - там проблемът е решен, остават две въпросителни.
1. Какъв е шансът да има скрити повреди в дебелите снопове кабели, които да докарат проблеми в бъдеще, ако се има предвид че прегряването и топенето на изолация се случва само когато грешната верига се е ползвала. Проверките в останалите случаи не показват нагорещени кабели на местата, където това иначе се случва, понякога доста интензивно.
2. Какъв ще да е този кабел, който е под напрежение при контакт, последно върви заедно с кабела от контактния ключ към стартера, там е срязан, на цвят е черен със зелено, има някаква връзка с кабелите покрай бобината и датчика на Хол (там има кабели със същия цвят), и въпреки че е прекъснат и не води никъде, колата работи нормално. И едно предположение - възможно е този кабел да е давал проблеми и преди и затова да са го срязали, т.е. не е годен дори за предназначението си.
Силно се надявам, че няма да се наложи да си сменям цялата инсталация, но дори това ще е по-добре отколкото да се запаля в движение.