Страница 1 от 1
Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
Публикувано: 21 окт 2014, 21:55
от tricky
Здравейте,
Фокусника /1.8TDDi комби/ отново ме изненадва с нови номера.
Изгаря ми постоянно бушон F32 - доколкото разбрах след оглед отговаря за:
- подсветката на таблото с километража
- подсветката на централната конзола
- зумера за включени светлини
- габаритни светлини /предни и задни/
- осветление на номера
Изгорих вече 2 бушона и някъде има проблем.
След смяна на бушона паля, включвам фаровете и след 5 секунди изгаря.
Проверих само крушките на габаритите и номера, утре проверявам стоповете, таблото и бутона на шофьорската врата, но ако не го открия ми се иска да проверя веригата.
Това което мисля да направя е следното:
- откачам акумулатора
- едната сонда на мултицета на маса - другата на плюса на дадена точка, като се махат крушките за да не затварят веригата.
Така дали ще открия проблема?
Благодаря Ви.
Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
Публикувано: 21 окт 2014, 23:48
от Didibao
Сложи товарна лампа на мястото на предпазителя, и си провери кабелите в маншона на задния капак, предполагам, че ти е там проблема.
Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
Публикувано: 21 окт 2014, 23:58
от dreadx
Едва ли можеш да махнеш всички крушки, за да не затварят веригата. Ако има крушка, не можеш лесно да прецениш дали е късо или няколко ома - крушката.
За бърза проверка на крушките може да сложиш поредния бушон и като запалиш габаритите на тъмно, двама човека отвън да гледат дали някоя крушка не свети (за 5-те секунди преди да изгори бушона). Въпреки, че това не го препоръчвам - може и крушка да е окъсила, но много по-вероятно е да са някакви жици.
Но ако гледаш с омметър - дали дава късо (то може да не е чисто 0-ома късото, ами нещо като почти късо и съизмеримо с крушките - та не може да се прецени по този начин.
Може би е по-добре да сложиш вместо бушон една по-мощна крушка с жици на мястото на бушона - ако има късо пак ще протече голям ток, но крушката ще светне и нищо няма да изгори. (ограничаване на тока с крушка)
И да откачаш различни неща, за да видиш от кое точно ще се окаже късото. Ако откачаш различни клонове на веригата, може да локализираш проблема.
Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
Публикувано: 22 окт 2014, 00:40
от tricky
Скоро правиха някакви прекъснати кабели в маншона на задния капак, нищо чудно някой да се е оголил. Бяха ги изолирали само с изолирбанд.
Колко да е мощна товарната лампа? Н4 дали ще свърши работа без да ми повреди инсталацията?
При проверката с мултиметър при махане на товара/крушка/ не трябва да затваря веригата освен ако има отечка на кръга и тогава е ясно, че ще има съпротивление .
Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
Публикувано: 22 окт 2014, 00:44
от dreadx
Така както изглежда наистина е в маншона. Ама смени кабелите със здрави парчета кабели и направи свръзката някъде по-далеч от двете страни на маншона, където не се огъва постоянно. (в смисъл - в маншона да няма снаждани жици - режеш отвън и отвътре и в маншона пускаш цяла нова жица)
Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
Публикувано: 22 окт 2014, 09:48
от HACKO
tricky
Колко да е мощна товарната лампа? Н4 дали ще свърши работа без да ми повреди инсталацията?
При проверката с мултиметър при махане на товара/крушка/ не трябва да затваря веригата освен ако има отечка на кръга и тогава е ясно, че ще има съпротивление .[/quote]
Не ти трябва толкова голяма крушка 1-5W е достатъчна. Проверката с мултимер, както ти каза колегата, може да те заблуди, трябва да изключиш абсолютно всички консуматори във веригата, което е практически много трудно (да не кажа невъзможно). При проверката, ако всичко е нормално, крушката трябва да свети по-слабо, ако свети силно (нормално), значи има късо. След това започвай да изключваш дялове на инсталацията, за да локализираш в кой край а колата е проблема и след това проверявай отделните консуматори.
Преди да направиш каквото и да е провери там където е ремонтиран снопа и задължително смени изолирбанда с термошлаух а с изолирбанд, бандажирай целия сноп.
Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
Публикувано: 22 окт 2014, 15:29
от dreadx
Не е желателно да свързва скъсаните жици в мястото, където най-много се огъва и къса - "ремонтираното" място.
По-добре е да сложи в маншона здрави кабели и да ги съедини извън маншона.
Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
Публикувано: 22 окт 2014, 17:35
от tricky
Май се оправих, и се надявам за постоянно.
Едната пластина на осветлението на номера опираше в корпуса.
Твърд метал е и нямам идея как се е огънал. Тези дни ще си купя термо шлаух и ще го изолирам с него.
За всеки случай сега на един стар бушон ще запоя 5W крушка да си я имам в колата за всеки случай, че остава и мултицет да мъкна в багажника.
Задната част на инсталацията с букса под ръчната ли се включва? Искам направо да взема целия кръг от някоя морга.
Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
Публикувано: 02 ное 2014, 23:30
от Nuclear
Поне при комбито, отзад отляво като се махне пластмасовото правоъгълно капаче, се виждат 2 букси. По-голямата е за инсталацията на задния капак. Минава под лявата задна колонка, после по тавана и след това вътре в един гумен маншон отива в капака.