Въпрос за стопове на Фокус 1 Комби

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Иван Атанасов
потребител
потребител
Мнения: 163
Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
Местоположение: Врачанско
Status: Извън линия

Въпрос за стопове на Фокус 1 Комби

Мнение от Иван Атанасов » 29 ное 2014, 20:55

На десния стоп най- отдолу е бяла светлина, която свети при заден ход. На левия стоп най- отдолу е "червена" светлина, но кога свети тя- т.е. за какво е?

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Въпрос за стопове на Фокус 1 Комби

Мнение от peigera » 29 ное 2014, 21:09

Когато има мъгла се светва тази червената светлина която е с по силна крушка(21W) за да може да се вижда в мъглата. Включва се когато на колата светят къси светлини. Иначе и да ги включиш от копчето, не си ли пуснал фарове няма да светне.

Иван Атанасов
потребител
потребител
Мнения: 163
Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
Местоположение: Врачанско
Status: Извън линия

Re: Въпрос за стопове на Фокус 1 Комби

Мнение от Иван Атанасов » 29 ное 2014, 21:23

При мен не ще да свети. Нито като пусна фарове (независимо къси или дълги), нито при запален, нито при угасен двигател. Дясната свети, но лявата- не. Проверих крушката (не съм я мерил с уред) - наглед е здрава. Утре ще видя за някой бушон. Ако знаете кой бушон е за тая светлина- за да не ровя безцелно.

Иван Атанасов
потребител
потребител
Мнения: 163
Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
Местоположение: Врачанско
Status: Извън линия

Re: Въпрос за стопове на Фокус 1 Комби

Мнение от Иван Атанасов » 29 ное 2014, 21:50

Открих как се включва тая светлина: при включени фарове- независимо къси или дълги- ключа може да се издърпа навън- т.е. към водача- тогава тая "червена" задна лява лампа светва.

Потребителски аватар
peterpetroff
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за стопове на Фокус 1 Комби

Мнение от peterpetroff » 30 ное 2014, 00:40

Не съм сигурен, но логиката е такава, че ако нямаш предни халогени за мъгла е нормално да нямаш и задна светлина за такива ситуации. Самия ключ за фаровете заводски я няма опцията с издърпването ако колата не е оборудвана с халогени (предни и задни) за мъгла. Това е направено, естествено с цел икономия от завода, защото цената на един такъв ключ (оригинален) е около 250 лв. и всичко по-малко или повече по него дава отражение в рамките на 50-80 лв. По отношение на ключа е в сила и ситуацията около регулиране на осветеността на таблото и бутона за прецизиране на ел.фаровете.

Иван Атанасов
потребител
потребител
Мнения: 163
Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
Местоположение: Врачанско
Status: Извън линия

Re: Въпрос за стопове на Фокус 1 Комби

Мнение от Иван Атанасов » 30 ное 2014, 11:40

Нямам представа каква е логиката, но нашия Фокус няма предни халогени, а има задна (лява, червена) за мъгла, която светва при издърпване на ключа за фарове- като издърпване е възможно само при положение "включени фарове".

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпрос за стопове на Фокус 1 Комби

Мнение от HACKO » 30 ное 2014, 11:57

Независимо дали има предни светлини за мъгла, задната е задължителна и стандартно я има във всички автомобили. На по-старите беше и на двата стопа, но на по-новите се изтарикатиха да слагат само във Левия. Задната светлина трябва да може да се включва/изключва независимо от предната светлина за мъгла, защото използването и при видимост над 50м е забранено, заради заслепяване на движещия се отзад автомобил. Повечето автомобили имат две отделни копчета, или при варианта с издърпване има две степени, първо светват халогените а после задните.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Иван Атанасов
потребител
потребител
Мнения: 163
Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
Местоположение: Врачанско
Status: Извън линия

Re: Въпрос за стопове на Фокус 1 Комби

Мнение от Иван Атанасов » 30 ное 2014, 13:24

Сега напълно ми се изясни предназначението на тая светлина (червената, отзад, ляво). Направена е за да може другите участници в движението да виждат мен, когато има намалена видимост- по- специално мъгла. Т.е. не е нужно автомобила да има фарове за мъгла, за да има такава светлина отзад. Освен това тя след включване свети и при дълги, и при къси светлини. Също явно има различни варианти на ключовете- при мен има само издърпване и завъртане един път, при което тази светлина светва. Но има ключове, които след завъртане се въртят два пъти- първия път за въпросната светлина, а втория - за предните фарове за мъгла (или обратното- не съм сигурен)- при мен това липсва.

Forester
потребител
потребител
Мнения: 99
Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за стопове на Фокус 1 Комби

Мнение от Forester » 30 ное 2014, 13:37

При Фокус МК1 светлините за мъгла се включват така: когато ключа за фаровете е завъртян в положение "габарити", издърпване на ключа веднъж включва предни светлини за мъгла, издърпване на ключа още една степен включва задна червена светлина за мъгла. Направено е така, за да може предните светлини за мъгла да се включват без да светят фаровете, защото тогава има най-добър ефект от тях при гъста мъгла.

Потребителски аватар
bodurov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 29 юли 2007, 11:46
Модел на автомобила: FORD C-MAX 1.6L Duratec 16V Ti-VCT(115 hp)2009г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Въпрос за стопове на Фокус 1 Комби

Мнение от bodurov » 30 ное 2014, 17:33

Forester написа:При Фокус МК1 светлините за мъгла се включват така: когато ключа за фаровете е завъртян в положение "габарити", издърпване на ключа веднъж включва предни светлини за мъгла, издърпване на ключа още една степен включва задна червена светлина за мъгла. Направено е така, за да може предните светлини за мъгла да се включват без да светят фаровете, защото тогава има най-добър ефект от тях при гъста мъгла.
Колега ,при мен не така.На гбарити по никакъв начин не ми позволява да издърпам ключа.Само когато съм на фарове мога да включа халогените и то заедно със задната светлина.Явно има различни модели на ключа!
Изображение

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за стопове на Фокус 1 Комби

Мнение от madboy » 30 ное 2014, 19:04

bodurov написа:......Явно има различни модели на ключа!
Да, зависи дали има фабрично предни фарове за мъгла, или само заден фар за мъгла.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 94 госта