Страница 1 от 1
Проблем при палене Фокус мк 1
Публикувано: 01 дек 2014, 01:47
от ФордБългария
Днес баща ми каза че като е карал Фокуса, спрял е до един магазин и като се е качил после, въртял да запали но нищо - нито звук. По едно време запалила де.. На мен това ми го е правило само веднъж, въртях 2-3 пъти и не се чу никакъв звук. Дадох на контакт, изчаках малко повече време и запали. От какво може да е това, имате ли идеи ?
Re: Проблем при палене Фокус мк 1
Публикувано: 01 дек 2014, 09:40
от madboy
Е въртял ли е всъщност стартера, или "нито звук"?
Re: Проблем при палене Фокус мк 1
Публикувано: 01 дек 2014, 10:38
от ФордБългария
Не въртеше стартера, буквално нищо...
Re: Проблем при палене Фокус мк 1
Публикувано: 01 дек 2014, 11:53
от madboy
Значи първо се проверява акумулатора. Хлабави клеми, или пък да е заминал вече, или алтернатора да не зарежда.
Re: Проблем при палене Фокус мк 1
Публикувано: 01 дек 2014, 13:05
от Lancer
Да не се окаже, че са клемите на ключалката на кормилото, понякога да не контактуват в положение на стартиране. Няма друго обяснение за никаква команда към стартера. Почистване на клемите на стартера също не е излишно.
Re: Проблем при палене Фокус мк 1
Публикувано: 01 дек 2014, 13:26
от madboy
Ако няма достатъчно ток в акумулатора, светват само лампите на таблото, може и да примигнат, но нищо друго не се случва.
Re: Проблем при палене Фокус мк 1
Публикувано: 01 дек 2014, 14:04
от ФордБългария
Е то ако няма ток, защо след малко пали ? Ако яма ток според мен изобщо няма да пали, или греша ? И ние мислим че нещо стартера не зацепва..
Re: Проблем при палене Фокус мк 1
Публикувано: 01 дек 2014, 15:10
от Milcho
Имобилайзера също може да прави проблеми.
Re: Проблем при палене Фокус мк 1
Публикувано: 01 дек 2014, 16:50
от madboy
Другия вариант е шалтера/бобината на стартера. На мен ми въртеше така номера. Или цъкам и пали, или цъкам 10 пъти и чак тогава. Ядрото на бобината се пълни с боклуци и влага и то почва да заяжда. Пазя си го нейде, мога да го снима, как има ръжда по него.
На мен ми го правеше в студ и влага.
Има и едно реле, което май беше за стартера. То е на гърба на таблото с предпазители в купето.
Имам три такива релета, не са скъпи, но ако това ти е проблема- имам.
А имам защото, купувам реле, сменям го и колата си пали. След време обаче пак го прави, веднага(в студа) го сменям и колата пали..... До следващия път като запецне...
П.П. Релето го сменям със затворени очи.
Re: Проблем при палене Фокус мк 1
Публикувано: 01 дек 2014, 18:29
от MapTo_D
И аз съм за имобилайзера. При мен го направи това 3-4 пъти за около 8-9 месеца време. Давам контакт и уж въртя да паля, но нищо не се случва - и в следващия момент забелязвам, че диода за имото си мига учестено. Повторен опит - вече ключа е разпознат и без грижи си взривява. А защо преди това не е разпознала ключа вече е мистерия.

Re: Проблем при палене Фокус мк 1
Публикувано: 01 дек 2014, 18:48
от antipower
На два ескорта съм срещал този проблем.
При единия правеше проблем шалтера, при другия - лош контакт на кабела, който отива към стартера.
При опит да се завърти, се чува едно чукване и хвърля искри от лошата връзка.
Като се зачисти се оправя.
Може да е и лош контакт на клемите на акумулатора.
Успех!
Re: Проблем при палене Фокус мк 1
Публикувано: 02 дек 2014, 18:28
от iivkin
При мен се беше получил същия проблем и се оказа, че при смяната на термостата не са били достатъчно затегнати трите болта. В резултат на което е прокапвал антифриз точно върху стартера. Беше се образувал някакъв клей, който беше залепил четките в гнездата и при износването им бяха спрели да контактуват с ротора. С почистване и смазване на стартера, всичко се оправи.
Re: Проблем при палене Фокус мк 1
Публикувано: 03 яну 2015, 06:41
от ФордБългария
Днес пак ми се случи - качвам се, въртя - нищо. Заключих колата от дистанционното, отключих я и запали

Възможно ли е допълнително монтираният модул за отключване с дистанционно да ми бъзика имобилайзера или стартера нещо ?
Re: Проблем при палене Фокус мк 1
Публикувано: 03 яну 2015, 08:59
от peigera
Не колега, няма общо. Обърни внимание дали когато завъртиш ключа в положение за въртене на стартера се чува едно ,,щрак,,. Ако се чува сменяй пусковата бобина на самия стартер. Ако не се чува обърни внимание на червените лампи на таблото гаснат ли? Ако се сещаш пускай плафона в купето да свети преди да завъртиш и го гледай. Ако е от слаб акумулатор ще загасва или ще намалява силата на светене значително. Тогава провери клемите дали са чисти от вътре където контактуват. Ако караш предимно на къси отсечки за кратко време, динамото няма време да възвърне отдадения ток за запалване на двигателя и акумулатора се изтощава. Зареди го като НЕ ГО ОСТАВЯШ ДА ВРИ а го зареждаш до момент в който започнат да излизат балончета и го спираш. (В случай, че зарядното не е автоматично)
Re: Проблем при палене Фокус мк 1
Публикувано: 03 яну 2015, 11:32
от HACKO
Възможно е, ако оргиналния модул има функция за блокиране на запалването (не съм запознат с модула) и при монтиране на допълнителния при заключване се активира оргиналния модул, а при отключване не се деактивира всеки път може да се получи. Затова като заключиш и после отключиш пали, защото модула се деактивира. Пробвай в момент когато не иска да запали, без да заключваш, да отключиш с ключа и виж дали ще запали.
Re: Проблем при палене Фокус мк 1
Публикувано: 03 яну 2015, 17:16
от ФордБългария
Вчера точно направи цък при завъртането на ключа първия път, после мисля че не правеше. Лампичката на имобилайзера съм я гледал и свети постоянно докато въртя(не мига, ами си свети). Не мисля че го карам чак на толкова къси отсечки, че да не може да зарежда. Ще отида сигурно до човека, който ми го монтира, да го питам.
Наско, тоест като въртя и не пали, да отключа пак с дистанционното ?
Re: Проблем при палене Фокус мк 1
Публикувано: 04 яну 2015, 10:32
от HACKO
ГордСФорд написа:.....
Наско, тоест като въртя и не пали, да отключа пак с дистанционното ?
Не, с ключа.