Странна работа с паленето

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
dilyan81
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 09 ное 2014, 17:34
Модел на автомобила: Фокус 2 2.0 бензин Джия 2005г 5врати
Местоположение: Лестър
Status: Извън линия

Странна работа с паленето

Мнение от dilyan81 » 20 дек 2014, 20:53

Да ви питам колеги за един странен номер със стартирането на мотора.
Ако стартирам мотора нормално върти 3-4-5 секунди,пали и се почва мъката-тежки вибрации(все едно е на 2-3 цилиндъра тръгнал),опитва се да гасне,като е студен забива муцуна и т.н.Щом, загрее няма грижи.
Взех колата от брата на жена ми и той ме открехна на следния номер-при палене превъртам стартера веднъж и гася-така 2-3 пъти и след това щом пипна ключа пали от раз и няма вибрации и не работещи цилиндри и всичко е ок.По думите му всичко е сменено по мотора(датчици,сензори,дебитомер,бобина,бензинова помпа,акумулатор-аз съм сменил всички филтри и масло.Свещите и кабелите са на 500км).Каза,че от две години има колата и си го има този проблем при палене и е минал през 10-15 майстори и е сменено какво ли не и никой не може да каже какъв е проблема.Чак ме гризе любопитството какъв е проблема,че никой не може да го реши.Решил съм да събера пари и да ида при Фордманяка с надеждата той Най-накрая да каже какво мъчи колата.
Дайте съвет!
Става въпрос за колата от профила-кара се само на бензин(от няколко различни бензиностанции зареждам-няма разлика).

Потребителски аватар
peterpetroff
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от peterpetroff » 21 дек 2014, 00:32

ʼФордманякаʼ имаш предвид сервиза на Иво на ул.Брод? Ако за него става въпрос- смятай си проблема за решен. Супер точен е и няма грешка при него. Преди две години ходих при него по повод проблеми с палене и работа на ДВГ. Докато паркирах пред сервиза той си говореше с някакъв пич на улицата и не мисля, че ме беше забелязал. Като слизам от колата ми вика- вкарвай колата в халето, ти си за смяна на кабели на свещите и…или смяна на свещи. Смениха кабелите (оригиналните на колата от 1999-та) и 4-те свещи (също не мисля, че са били сменяни някога) и колата стана неузнаваема- пъргавелка, пали от раз...Чуден специалист по Фордове е!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от opex » 21 дек 2014, 03:59

На Брод е Ицо ако говорим за собственика и не е във форума, Фордманиака е Митко. В тази тема е описано къде е неговия сервиз http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 14&t=64271
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

dilyan81
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 09 ное 2014, 17:34
Модел на автомобила: Фокус 2 2.0 бензин Джия 2005г 5врати
Местоположение: Лестър
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от dilyan81 » 21 дек 2014, 09:50

Ако трябва и при двамата ще отида-дори само от любопитство искам да разбера какъв е проблема.Пък и искам Федя(Ескорта да се оправи-то само това му остана.Всичко друго е 6).

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от dreadx » 26 дек 2014, 12:11

Не знам как е при Форд, но при Мицубишито ми чак след като завъртиш стартера се включва бензиновата помпа (голяма тъпотия).
Ако по някаква причина в бензинопровода няма гориво (най-често поради лошо уплътнение на помпата към фланеца в резервоара, или незатворил обратен клапан на помпата), тогава пали точно така. Първо след повече въртене, после на 2-3 цилиндъра и може да угасне първия път. Ако цъкнеш за малко на стартер, се задейства помпата за по 3-4 секунди и след като подкачи горивото пали от първия път.
Не знам дали и при Форд управлението на помпата е така. Според мен при контакт трябва да започва с няколко сек. подаване на гориво и ако не завъртиш през това време стартера просто да спре и да изчака - но всеки производител си има свои виждания по въпроса. Нека някой да каже, който знае.
А ти опитай преди следващото палене да подадеш за няколко секунди ток на помпата - куплунгът е достъпен под задната седалка. Ако след това запали от раз, насочи се към липса на гориво при първоначално палене.

Пиши после какво е станало и имаш ли достъп за вадене на помпата, без сваляне на резервоара.

dilyan81
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 09 ное 2014, 17:34
Модел на автомобила: Фокус 2 2.0 бензин Джия 2005г 5врати
Местоположение: Лестър
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от dilyan81 » 26 дек 2014, 14:02

Привет-при Форд като подадеш на контакт и се чува как бензиновата помпа заработва да вдигне налягането на горивото.И като превъртя мотора на стартер без да го паля и щом върна ключа пак се чува помпата.И чак на 3-то завъртане на ключа за палене,пали веднага и на 4 цилиндъра.Помпата е чисто нова на 3 000 км.Свещите и кабелите са на 700км.Единствено бобината не знам от кога е,но и тя е сменяна(обаче дали е нова или втора ръка не знам).Пък и не знам дали може да е от нея.
Иначе пали както го описа-след 3-4 секунди въртене на стартер и на 2-3 цилиндъра,ако на превъртя на стартер(без значение дали е студен или топъл мотора).
Предпочитам да не барам помпата,че съм "малко" скаран с тия неща и да не прецакам нещо :(

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от essex » 26 дек 2014, 18:22

Мери се налягането, доста практично е направена бензиновата рейка за тази цел, ако е наред. Значи проблема е в тоците
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

dilyan81
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 09 ное 2014, 17:34
Модел на автомобила: Фокус 2 2.0 бензин Джия 2005г 5врати
Местоположение: Лестър
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от dilyan81 » 15 яну 2015, 19:38

Привет колеги-проблема с паленето и "мизерната" работа на мотора като е студен е решен!Оказа се грешна процедура за стартиране на студен двигател(изчетох ръководството за Ескорт от "корица" до "корица") и се оказа,че трябва да паля с натиснат съединител(кой да ми каже).Направо ми е жал за брата на жена ми-2 години се е мъчил с тази кола с "майстори" да оправят мотора,а то какво е било.Като му казах как се решава проблема му стана лошо на човека.Добре,че Ви Послушах да не се Изхвърлям на разни ремонти!!!Благодарности на Всички Помогнали!!!
Поздрави :)

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от DigiPro » 15 яну 2015, 21:06

dilyan81 написа:Оказа се грешна процедура за стартиране на студен двигател(изчетох ръководството за Ескорт от "корица" до "корица") и се оказа,че трябва да паля с натиснат съединител(кой да ми каже)
B-Max-a ако не натиснеш съединител изобщо не завърта стартера, дори и да си на свободна. Изписва на дисплея Press clutch to start. Ако е паркиран под наклон изписва Press clutch and brake to start. Но аз откакто карам кола винаги си паля с натиснат съединител.

dilyan81
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 09 ное 2014, 17:34
Модел на автомобила: Фокус 2 2.0 бензин Джия 2005г 5врати
Местоположение: Лестър
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от dilyan81 » 15 яну 2015, 21:19

Ами на мен това ми е 1-та кола,която паля със съединител.Добре,че си направих труда да почета :) Сега мотора мърка,като го запаля-направо ми олекна от отпадането на евентуални скъпи ремонти :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от HACKO » 15 яну 2015, 21:35

DigiPro написа:
dilyan81 написа:Оказа се грешна процедура за стартиране на студен двигател(изчетох ръководството за Ескорт от "корица" до "корица") и се оказа,че трябва да паля с натиснат съединител(кой да ми каже)
B-Max-a ако не натиснеш съединител изобщо не завърта стартера, дори и да си на свободна. Изписва на дисплея Press clutch to start. Ако е паркиран под наклон изписва Press clutch and brake to start. Но аз откакто карам кола винаги си паля с натиснат съединител.
Ескорта не е чак толкова умен, пали и работи безусловно, натискането на съединителя е препоръчително за да не се претоварва стартера и акумулатора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от essex » 16 яну 2015, 00:27

Много интересно, до сега не съм виждал такова неща в ескорт, ако пали само с натиснат съединител, дали пък не е някаква самоделна доработка на някой от предишните собственици :shock:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

dilyan81
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 09 ное 2014, 17:34
Модел на автомобила: Фокус 2 2.0 бензин Джия 2005г 5врати
Местоположение: Лестър
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от dilyan81 » 16 яну 2015, 06:55

Напълно е възможно-системата ЕВАП не работи(отрязан е маркуча излизащ от резервоара),мисля,че и вентилацията на картера е бъзикана(не видях Г-образното и маркуче в моторния отсек).Не разбирам много,но определено при палене с натиснат съединител мотора заработва нормално и мога да тръгне и след минута(без съединител е като трактор,докато загрее и не мога да мръдна първите 4-5 минути).

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от addition » 16 яну 2015, 09:20

HACKO написа:
DigiPro написа:
dilyan81 написа:Оказа се грешна процедура за стартиране на студен двигател(изчетох ръководството за Ескорт от "корица" до "корица") и се оказа,че трябва да паля с натиснат съединител(кой да ми каже)
B-Max-a ако не натиснеш съединител изобщо не завърта стартера, дори и да си на свободна. Изписва на дисплея Press clutch to start. Ако е паркиран под наклон изписва Press clutch and brake to start. Но аз откакто карам кола винаги си паля с натиснат съединител.
Ескорта не е чак толкова умен, пали и работи безусловно, натискането на съединителя е препоръчително за да не се претоварва стартера и акумулатора.
Защо се натоварва стартерът, ако не е на скорост и не е натиснат съединителят?

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от peterdi_bg » 16 яну 2015, 11:05

Защото освен двигателя върти и вал в скоростната кутия, което изисква повече усилие.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от essex » 16 яну 2015, 11:32

И най-вероятно при минусови температура маслото в скоростната кутия се сгъстило толкова че затормозява стартера да върти, защото акумулатора е слаб :)
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от addition » 16 яну 2015, 14:46

Ахааа, ето защо на място като натисна съединителя се променя звука на двигателя, благодаря!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от HACKO » 16 яну 2015, 17:18

Не се върти само вторичния вал и диференциала, всичко останало (първичен, вторичен вал и всички зъбни колела) се върти.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от martin1977 » 16 яну 2015, 18:33

addition написа:Ахааа, ето защо на място като натисна съединителя се променя звука на двигателя, благодаря!
Това е съвсем друго нещо. Тук се говори за натискане само при палене, за да не се натоварват опредени елементи. Но ако по време на работа на мотора при натискане на съединителя се променя работата или звука, тук вече става въпрос за проблем в трансмисията - съединител, скоростна кутия или маховик.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странна работа с паленето

Мнение от opex » 16 яну 2015, 19:47

или аксиален луфт на коляновия вал
Голямо налучкване пада. В София си, закарай я при Митко.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта