Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
ars3nal
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 15 мар 2009, 22:09
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TD 1998
Status: Извън линия

Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор

Мнение от ars3nal » 27 дек 2014, 12:29

Здравейте от скоро имам Форд Фокус 1.8 ТДЦИ 100 коня ,2004 година.Преди една седмица един ден акумулатора загина ,сложих друг и замерих че алтернатор не зарежда както трябва даваше 12.20 горе долу , интересното беше че лампата на таблото не светна като не е зареждал както трябва алтернатор . Закарах е на майстор и ми смениха четките ,реле регулатора и лагерите само частите бяха 95 лева.Като си взех колата и като минах 200 метра ми светна лампата на акумулатора и се върнах при майстора и се разбрахме за понеделник да дойда . Днеска замерих колко зарежда с помощна на един приятел и като запали колата дава 14.25(и има отклонение от 0.03 десети ) и като се подаде газ падат стойностите , и като се включат фарове и парно и пада на 13,20 . Провериха ми релето къде е при бушоните ,работи си .Прочетох повечето теми из форум и ми направи впечатления че не винаги май има читави реле регулатори , възможно ли е да е от там проблема и ако може да ме насочите към коя марка реле да търся (старото беше magneti marelli , новото не съм питал ) ? Най-интересно ми е че като не зареждаше преди ремонта не ми светна лампата.Ако може който е по запознат да ми помогне , мерси предварително.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор

Мнение от Doin » 28 дек 2014, 20:26

След смяна на реле често лампата свети, моя майстор ме прати в Мото Пфое да ми настроят компютъра на новото реле, ама...

Потребителски аватар
ars3nal
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 15 мар 2009, 22:09
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TD 1998
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор

Мнение от ars3nal » 29 дек 2014, 09:30

Ако само светеше не ме притеснява ама не зарежда и както трябва....

Milcho
потребител
потребител
Мнения: 428
Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор

Мнение от Milcho » 29 дек 2014, 12:44

На това динамо провериха ли му другите елементи?

Потребителски аватар
ars3nal
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 15 мар 2009, 22:09
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TD 1998
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор

Мнение от ars3nal » 30 дек 2014, 10:20

Проблема е решен оказа се че е сменения реле регулатор , сложиха ми стария и му смениха само четките.

tsendo
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 12 май 2007, 11:50
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec - 11.2000г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор

Мнение от tsendo » 19 яну 2015, 01:30

Doin, сега караш със светеща лампа ли? Имах същия проблем, моят майстор също ме прати в мото-пфое, там не можаха да го оправят, казаха да карам така със светеща лампа, но тази лампа понякога сама си гасне. Възможно ли е светенето й да показва някакъв друг проблем?

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор

Мнение от Doin » 19 яну 2015, 07:31

tsendo написа:Doin, сега караш със светеща лампа ли? Имах същия проблем, моят майстор също ме прати в мото-пфое, там не можаха да го оправят, казаха да карам така със светеща лампа, но тази лампа понякога сама си гасне. Възможно ли е светенето й да показва някакъв друг проблем?
Не, лампата ме дразнеше прекалено много и направо я свалих от арматурното табло. Още по времето на проблемите с нея си взех дигитален волтметър за запалка и разчитам на него. Не съм специалист по електроника, но мисля че една обикновена крушка няма друго предназначение.

Потребителски аватар
ars3nal
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 15 мар 2009, 22:09
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TD 1998
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор

Мнение от ars3nal » 18 фев 2015, 20:59

И аз си взех дигитален волтметър , да си следя стойностите но и при мен понякога държи ниски стойности около 13.0 и след малко се оправя и държи нормални , обиколих всевъзможни майстори из Плевен знайни и незнайни и всичките ми казват че Фокус е много проблемен и при някой става а при други нестава въпрос на късмет.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор

Мнение от Doin » 18 фев 2015, 22:12

Когато запаля е около 13V, като подам газ до около 1500 оборота и започва да зарежда.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10832
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор

Мнение от ЯЛТА » 19 фев 2015, 00:41

Трябва да има едно реле за алтернатора в бушонното табло, вероятно то се ебава, малко жичкаджии го знаят и направо разтурят самият алтернатор.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор

Мнение от Didibao » 19 фев 2015, 12:38

Та по темата понеже тези фокуси обичат да презареждат днес съм закачил един такъв на диагностика и кво да видя има температура на акумулатора, на този ситринта давеше 1 градус целзи, а както знаем тук зареждането зависи от температурата.

Изпратено от моят LG-D802

Отнсоно свалянето на лапмата от таблото конкретно на тази кола не е фактор, но при много от автомобилите възбуждането на алтернатора е през самата лампа и съответно липсата и води до липса на зареждане, ако колата е мондео 1 или 2 също няма проблем без лампата аз карах 3 месеца без лампа, но в таблото или 120 ома резистор вързан в паралел на лампата и точно през него е възбуждането, пиша всичко това не случайно за да не аи мислите, че тая лампа е само да свети!
Изображение

Потребителски аватар
Besniq
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 21 дек 2012, 15:16
Модел на автомобила: фокус mk2.5 Duratec и W203 - C180 kompressor
Местоположение: Видин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI проблем с алтернатор

Мнение от Besniq » 19 фев 2015, 12:48

Doin написа:Когато запаля е около 13V, като подам газ до около 1500 оборота и започва да зарежда.
Опитай, като я запалиш ( без включени консуматори ) изчакай без да и даваш газ ( 5 сек. ), убеден съм, че ще си нормализира заряда и ще е над 14 в. !
[url=http://besniq30.snimka.bg/automobiles/ford-focus-mk1-1-8-tddi.802865.34892879][img]http://media.snimka.bg/s1/4324/034892879-thumb.jpg?r=0[/img][/url]

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 28 госта