Трип на дизелово Мондео МК2

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Трип на дизелово Мондео МК2

Мнение от Didibao » 07 фев 2015, 00:50

FLOF - Programmed error correction for fuel consumption. Default value should be 0 but ranges between +/- 10 for Mk1 units and +/- 25 for Mk2 units. Като се изменя стойността му се променя и моментния съответно и средния разход, идеята е да се калибрира да отчита по точно.
Изображение

Потребителски аватар
BladeMan
потребител
потребител
Мнения: 282
Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
Status: Извън линия

Re: Трип на дизелово Мондео МК2

Мнение от BladeMan » 02 юли 2015, 14:25

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 05bfdaea47
тука има схема на трип
Изображение

Потребителски аватар
BladeMan
потребител
потребител
Мнения: 282
Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
Status: Извън линия

Re: Трип на дизелово Мондео МК2

Мнение от BladeMan » 03 юли 2015, 18:19

Доколкото успях да разбера до момента е ,че до трипа на бензиновите мондеота идва сигнал от джаджа наречена Intake Manifold Runner Control IMRC.Може ли някой да ми обясни точно как работи тази джаджа?
Изображение

Потребителски аватар
SvetlioGeorgiev
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 15 окт 2010, 12:32
Модел на автомобила: Mondeo ST200 2.5 V6, Mondeo MK1 1.8 TD, Mondeo MK2 1.8 TD EDNURA-DE
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трип на дизелово Мондео МК2

Мнение от SvetlioGeorgiev » 04 юли 2015, 00:08

Тази 'джаджа ' IMRC се поставя само в бензиновите мотори 2.5 V6 и служи за да отвори вторите дроселови клапи под смукателният колектор те се отварят чрез тази джаджа IMRC когато мотора достигне 4000 оборота, няма нищо общо с дизелов мотор IMRC. :)
Изображение
POWERED BY SVT...

Потребителски аватар
BladeMan
потребител
потребител
Мнения: 282
Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
Status: Извън линия

Re: Трип на дизелово Мондео МК2

Мнение от BladeMan » 04 юли 2015, 01:20

От там трипа взима сигнал по схеми.......мен ме интересува къде е вързан разходо ера на трипа на бензинка.По схема е на пин 42 а пин 42 е точно тая джаджа
Изображение

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Трип на дизелово Мондео МК2

Мнение от Didibao » 04 юли 2015, 02:50

Бъркаш се малко значи еец4 и 5 за бензиовите мондеота е много различен при 4 и 6 цилиндровите версии, смисъл такъв, че компютрите им разлика дори и през годините не само при броя на цилиндрите например компютър от края на 98 и началото на 98 има страшно много разлики в инсталацията, та според мен си гледай от 4 цивилндъра на мондео, а imrc вече го обясниха какво е, но е факт че и при в6 моторите има трип.
Изображение

Иван Вълков
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 24 май 2010, 14:49
Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
Местоположение: Димитровград, Харманли
Status: Извън линия

Re: Трип на дизелово Мондео МК2

Мнение от Иван Вълков » 04 юли 2015, 08:34

Да сложа и на тая манджа похлупак....шегувам се. Преди време докато и аз имах Мк2 Дизел бях запленен от идеята да имам трип, но не явно колкото колегата BladeMen - шапка ти свалям за мерака и упоритостта. Така сега по темата - мислиди сте в друга насока, а именно поставяне на разходомер примерно между филтъра и ГНП и вече да се натъмани сигнала? Примерно при съдомиялните има едни дебитомерчета/разходомери който са на вход на чистата вода - представляват турбинка с ридампула не съм много сигурен дали е ридампула но произвежда сигнал за да се вземе предвид колко вода е влезнала в съдомиялната. Иначе и аз съм се чудел как е реализиран оригиналния трип при Мк2 дизел. И аз първо го мислех от умната дюза, после от дебитимера, после от ТПС-а ама така и неможах да го измисля. Другия вариянт е да се измисли конвектор на сигнала - примерно хванато от ТПС-а изменение на съпротивлението да се ковертира във импулс все едно от ижектора. Непретендирам че е правилно просто давам идеи какво ми е идвало на мен на ум.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Потребителски аватар
BladeMan
потребител
потребител
Мнения: 282
Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
Status: Извън линия

Re: Трип на дизелово Мондео МК2

Мнение от BladeMan » 04 юли 2015, 08:50

Продават се fuel flow датчици .Но преди него искам да видя други възможности. Също така трява да разбера точно какъв сигнал искам.
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Трип на дизелово Мондео МК2

Мнение от OgiDogi » 04 юли 2015, 09:02

Иван Вълков написа:Да сложа и на тая манджа похлупак....шегувам се. Преди време докато и аз имах Мк2 Дизел бях запленен от идеята да имам трип, но не явно колкото колегата BladeMen - шапка ти свалям за мерака и упоритостта. Така сега по темата - мислиди сте в друга насока, а именно поставяне на разходомер примерно между филтъра и ГНП и вече да се натъмани сигнала? Примерно при съдомиялните има едни дебитомерчета/разходомери който са на вход на чистата вода - представляват турбинка с ридампула не съм много сигурен дали е ридампула но произвежда сигнал за да се вземе предвид колко вода е влезнала в съдомиялната. Иначе и аз съм се чудел как е реализиран оригиналния трип при Мк2 дизел. И аз първо го мислех от умната дюза, после от дебитимера, после от ТПС-а ама така и неможах да го измисля. Другия вариянт е да се измисли конвектор на сигнала - примерно хванато от ТПС-а изменение на съпротивлението да се ковертира във импулс все едно от ижектора. Непретендирам че е правилно просто давам идеи какво ми е идвало на мен на ум.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk
Най-точно ще стане със сигнала от умната дюза - при постоянното налягане, за което е настроена дюзата, количеството гориво е право пропорционално на времето, през което е отворена. Разходомер между филтъра и помпата ще отчита и излишното гориво, а от там ще има много голяма грешка в показанията при натоварване по баир и особено в спирачен режим по надолнище.
Другият фактор е изминатото разстояние, което е право пропорционално на броя импулси от VSS или направо някъде от километража.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трип на дизелово Мондео МК2

Мнение от BIGFORDFAN » 04 юли 2015, 11:28

Ако дизелово мк2 е поръчано с трип от завода, доколкото знам отчита само количеството в резервоара, но трябва да разгледам това на ЯЛТА, неговото е с трип от завода.

П.С. попаднах и на това в една обява в Карс.бг

Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10845
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трип на дизелово Мондео МК2

Мнение от ЯЛТА » 06 юли 2015, 01:54

Да с "Трип" е от завода, и италианеца от който я купих писа по скайпа че работи, но нъц, не мога да го накарам да показва моментен разход, и разход на час. А той така си я е поръчал при дилъра,- с трип-компютър.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта