Страница 1 от 2
Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 07 мар 2015, 19:00
от Ford Fiesta 1990 1.4
Здравейте колеги >:D<: та имам следния проблем алтернатора не ми зареждаше ,свалих го и погледнах четките при натискането на едната четка тя изкочи ,отидох в едно магазинче и взех целия регулотар , след слагането му запалих колата замерих колко качва и мултицета показа 12V и постепенно гледах как издъхваше акумолатора , качих се пак в колата форсирах я качих оборотите някъде след 4000 хоп вътре всичко светна силно както никога табло и вс останло ,замерих пак и какво да вида качваше до 17V махнах клемите от акумолатора на работещ двигател и всичко света още по силно та мисълата ми е как да го направя да си качва макс до 15V
ПП:колата е форд фиеста мк3 1.4 моно поздрави

Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 07 мар 2015, 19:15
от gras
Колега , според мен са ти продали дефектен регулатор , който презарежда. А относно незареждането при палене без да изфорсираш имаш някъде слаба връзка по кабелите , най вероятно масата към купето .
Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 07 мар 2015, 19:19
от HACKO
gras написа:..... А относно незареждането при палене без да изфорсираш имаш някъде слаба връзка по кабелите , най вероятно масата към купето .
Затова и напрежението е високо.
Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 07 мар 2015, 19:39
от Ford Fiesta 1990 1.4
Ушкем си е оригинален магнетmарели като алтернатора

Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 08 мар 2015, 11:58
от koinov_bg
Ами то за тая работа има електричари колега....
Това е Ток ни го виждаш ни го пипаш,па ако го пипнеш малееее колко гадно става....
Та по темата.
Както колегите са написали.дефектен регулатор или слаби връзки по трасето.
Това че си купил нов "МагнетМарели" не значи че е истински.
Ся ходи на истински майстор набутай се още за едно такова реле,щото може и малко и да се позапалиш от това презареждане,нека ти прозвани кабелаците да види за какво иде реч.....И после Фордоврте били дараци и баракуди и......
Поздрави!!!
Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 08 мар 2015, 16:00
от Didibao
По скоро проблем с малък диод в изправителя.
Изпратено от моят LG-D802
Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 09 мар 2015, 12:36
от Ford Fiesta 1990 1.4
колеги при работещ двигател махнах едната клема минуса и си показваше 14V постоянно нормално ли е

)
Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 09 мар 2015, 12:50
от madboy
Алтернатора трябва да произвежда 14, до 14,3 някъде, ако не се лъжа. Фактически е 14V е перфектно.
Значи остава да ревизираш връзките към купето.

Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 10 мар 2015, 21:19
от Didibao
Никога повече не махай клемите на акумулатора при работеща кола, ако не искаш да страдаш!
Изпратено от моят LG-D802
Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 11 мар 2015, 12:56
от Ford Fiesta 1990 1.4
Е аз махнах само едната

иначе и баща ми се скара доста ,знам че ако махна двете става лошо, а иначе що сеотнася до проблема мисла да взема от един ескорт мк4 алтернатора

дали ще стане

Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 11 мар 2015, 13:17
от Любо
Казаха ти да си провериш връзките на масата към купето, т.е. да зачистиш и затегнеш всички кабели за маса които за закрепени към купето (поне 3 са). Това би трябвало да ти реши проблема
Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 11 мар 2015, 18:33
от HACKO
Ford Fiesta 1990 1.4 написа:Е аз махнах само едната

иначе и баща ми се скара доста ,знам че ако махна двете става лошо, а иначе що сеотнася до проблема мисла да взема от един ескорт мк4 алтернатора

дали ще стане

Няма значение дали ще откачиш само едната или двете, нито пък кой полюс ще изключиш. Във всички случаи веригата прекъсва, товара на генератора спада и напрежението отлита до небето. А електронните компоненти са чувствителни към високо напрежение.
Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 11 мар 2015, 22:54
от Ford Fiesta 1990 1.4
И нищо да не махам то пак си е до небето 20V или пък като запаля и ако не кача до 4000 оборота.... ми стои на 12V max 13V тия дни като сменяме съединителя ще вида всички кабели

)) ако пак не се оправи нов алтернатор

Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 11 мар 2015, 23:00
от HACKO
Didibao написа:По скоро проблем с малък диод в изправителя.
Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 20 мар 2015, 11:21
от Miri4
И нищо да не махам то пак си е до небето 20V .
Ако напрежението ти наистина се е вдигнало до 20 в.можеш да имаш големи поразии.Включително и да ти гръмне компютъра.За това човек като не разбира / откачането на акомулатора при работещ двигател е недопустимо/, трябва да чете ,да пита ,или най-добре да си ходи при специалист.Дано да съм лош пророк.
Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 23 мар 2015, 23:25
от vimes83
Здравейте , колеги за да не пускам нова тема реших да пиша тук , дано колегата няма против. Аз имам сходен проблем . По-скоро два проблема , но мисля , че са свързани. Моят Форд е Фокус 1.6 Zetec. От известно време изчезва скоростомера , когато това се случи колата губи мощност - фаровете светят по-слабо и върна ли газта колата започва да прехълцва сякаш изобщо не стига гориво до инжекциона . Това се случва само като ми изчезне скоростомера. Оборотомера обаче не изчезва.Имало е случай скоростомера да го няма в продължение на километри. Когато се случи за по дълго време светва и чека . Премерих акумулатора - 12,7 волта. Премерих и какво напрежение ми качва генератора- 15.3 волта, което си е доста... Аз също реших , че може би става въпрос за хлабава връзка , но реших да отида на диагностика и се оказа , че не могат да ми видят компютъра. Майсторчето там ми каза , че компютъра управлява генератора и най-вероятно проблема е в компютъра. Но на въпроса сигурен ли е , че е компютъра наистина управлява волтажа не можа да ми отговори, но все пак иска да мери компютъра канал по канал , което ще изиска много време и естествено финанси. Та въпросът ми е - възможно ли е от презареждането да се получава грешка в компютъра и от там да идва цялото това прехълцване . Или пък човека е прав и презареждането и прехълцването да са в следствие на прецакан компютър. И изобщо свързани ли са двата проблема или пък изобщо не съм на прав път. Някой , ако се е сблъсквал с подобен проблем или може да помогне със съвет ще съм много благодарен !
Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 24 мар 2015, 01:12
от koinov_bg
Значи до колкото съм запознат.Алтернатора си има някъв собствен мозък с който като усети по-голяма консумация дига волтажа за зареждане( разликата е малка от около 13.8-14.6),ама чак компютъра на стар "кочник" като наще да реголира напрежението.....Съмнява ме,ама нека Didbao каже той е вещ в тия работи.
По скоро мисля,че при тебе нещо е умазано електрически а компа да се прецака,не е невъзможно,но трябва доста дълго време да караш в режим на презареждане и то в порядък 18-20V.
Ама де да знам мисля логически....
Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 24 мар 2015, 08:30
от HACKO
vimes83 написа:....Премерих акумулатора - 12,7 волта. Премерих и какво напрежение ми качва генератора- 15.3 волта,..
Тази разлика определено говори за нарушена връзка между генератора и акумулатора. Само да уточня, тези напрежения едновременно ли са измерени?
Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 24 мар 2015, 14:38
от vimes83
HACKO написа:vimes83 написа:....Премерих акумулатора - 12,7 волта. Премерих и какво напрежение ми качва генератора- 15.3 волта,..
Тази разлика определено говори за нарушена връзка между генератора и акумулатора. Само да уточня, тези напрежения едновременно ли са измерени?
Да едновременно . Казаха ми , че имало реле , което управлявало генератора. Само че до колкото знам релето представлява бобина с контакт . То няма как да качва и сваля напрежението.
Re: Алтернатора ми качва повече напрежение!!!
Публикувано: 24 мар 2015, 20:17
от HACKO
Значи започваш да проверяваш всички връзки на акумулатора и генератора със останалата ел. система. Изтегли си и си инсталирай "Autodata" (има я в Замунда), там може да разгледаш схемите за да видиш къде може да бъде проблема.
15.3V говори че генератора работи и се управлява (регулатора му също работи), но няма товар.
12.7V е напрежението на един добре зареден акумулатор, но щом при запален двигател е толкова а на останалата инсталация 15.3V, значи връзката на акумулатора с инсталацията е прекъсната. Вземай уреда и търси до къде е едното и докъде е другото напрежение, там е проблема. Компютър не изгаря толкова лесно, колкото си мислят някои. Фордовете традиционно си имат проблеми с качеството на инсталацията.