Страница 1 от 1
Проблем с подгревателни свещи
Публикувано: 06 дек 2006, 19:34
от Cheater_blg
Възможно ли е да са изгоряли и 4-те подгревателни свещи на колата?
Днес когато ги проверих и точно това установих.Иначе колата пали много лесно,само сутрин като е студено и пали за 2сек повече.Става въпрос за ФОрд Фиеста 1.8тд 2000г.Искам да попитам на какво може да се дължи това?
Публикувано: 06 дек 2006, 19:39
от milenskior
A как точно ги провери и разбра, че не ти работят и четирите? Според мен е много малка вероятността да са ти изгорели и четирите. Това че пали лесно колата трябва само да те радва, че двигателя ти е добре, но ако наистина не ти работят свещите при минусови температури най-вероятно няма да запалиш.
Публикувано: 15 дек 2006, 12:57
от Cheater_blg
Проверих ги като допрях единия край на свеща на +на акум.,а другия с жичка на минуса.ПОсле ги отнессох на майстор и той също ми каза,че не работят и следователно си закупих нови.
BARU 4х25лв.
И сега пали еднакво без значение дали е студена или топла.
Публикувано: 15 дек 2006, 14:28
от Vaklin
Времето за изгаряне между първата и четвъртата свещ е много малко. От ден до седмица. За това се подменят в комплект. Иначе постоянно си сменяш свещи.
Публикувано: 09 фев 2007, 19:38
от divinity
Има ли начин да се проверят свещите на моя Форд, без да ги свалям! Не че ме мързи, но нямам време напоследък
Като беше по-студено се замисляше дали да пали, и въртенееее.....
Досега не съм ги свалял свещите, т.е. от 92-ра....
Ама проблеми с палене не съм имал, даже миналата година на -20 С не съм подгрявал повече от веднъж.
Публикувано: 09 фев 2007, 21:25
от Vaklin
Има! Като свалиш дюзите и през отворите им погледнеш свещите. Вариант номер 2. Като премериш тока на свещите като първо мериш на 4'ти цилндър, след това на първи (трябва да е еднакъв), след това на втори (два пъти по-голям) и на трети (три пъти по-голям). Има и трети вариант. С жичка след като си ги разкачил, но той не е много достоверен. Атмосферният дизел пали много трудно с изгорели свещи за разлика от турбото. Имат различия в горивните камери. Щом ти пали, не пипай. Пък и на 4'ти цилиндър свещта се сваля относително трудно...
Публикувано: 10 фев 2007, 00:42
от chains
Какво ще рече "относително трудно", според мен е направо ужасно при положение, че ГНП меко казано пречи

Публикувано: 10 фев 2007, 06:30
от Vaklin
Няма невъзможни неща. Има много трудни неща

Публикувано: 10 фев 2007, 13:39
от Пламен_Plamen
Ваклине,ще ти бъда безкрайно благодарен ако ме осветлиш по два въпроса:
1.Защо при четири напълно еднакви подгряващи свещи/разбирай с еднакви съпротивления/,захранвани с еднакво напрежение/12В/ имаме различна консумация,или отговора е свързан с думичката "накални",която нищо не ми говори?
2.като диагностика,възможно ли е свещите да се замерват в работно положение с амперклещи?Ако имах въпросния уред нямаше да те питам.Просто искам да знам ,дали да си ги купувам.
Благодаря ти предварително.
Публикувано: 10 фев 2007, 14:15
от Vaklin
Пламен_Plamen написа:Ваклине,ще ти бъда безкрайно благодарен ако ме осветлиш по два въпроса:
1.Защо при четири напълно еднакви подгряващи свещи/разбирай с еднакви съпротивления/,захранвани с еднакво напрежение/12В/ имаме различна консумация,или отговора е свързан с думичката "накални",която нищо не ми говори?
2.като диагностика,възможно ли е свещите да се замерват в работно положение с амперклещи?Ако имах въпросния уред нямаше да те питам.Просто искам да знам ,дали да си ги купувам.
Благодаря ти предварително.
1. Схемата на свързване е паралелна с подаване на захранването на свещта на трети цилиндър. Т.е. при тази конфигурация ти можеш да премериш:
1.1 Общият ток;
1.2 Токът на свещта на 4'ти цилиндър;
1.3 Токът на свещта на първи и втори цилиндър;
1.4 Само токът на първи цилиндър.
2. Действията по точка 1 се извършват с амперклещи за постоянен ток. Доволно скъп уред.
3. Ми никой не купува преди да е видял, че не работи поне една от свещите. Най-добрата оценка е визуалната. Ако искаш сваляй дюзите, но след това ще е добре да смениш пламъкозащитните шайби. Пък вече като си ги свалил ще е добре да се проверят и регулират. Може да се окаже, че трябва и някой разпръсквач да се смени и т.н.
Това е в общи линии.
Или в не общи. Свещи се сменят в сервиз след необходимата диагностика. Нали ще ставаме европейци.
Публикувано: 10 фев 2007, 15:24
от Пламен_Plamen
Благодаря ти.Разбрах какво си имал впредвид при замерването на подгр.свещи.
Преди време бях принуден от един сервиз сам да си сменя свещите.
То при моя дизел бързо се усеща ,че нещо не е наред с паленето.Откачих кабелите и установих,че са ми изгорели две свещи, а след малко време станаха четири.
Отидах в сервиз.Започнаха с най -труднодостъпната четвърта свещ.И въпреки,че я пръскаха, почукваха, свеща си остана запечена.Нещо повече шестостена се развали и мисията стана невъзможна./но за въпросния сервиз/Два часа си играха с различни приоми и аз накрая си прибрах колата ообено като споменаха ,че работата отива към отваряне на блока.
След като мина една нощ ,реших да се захвана сам.Намерих една голяма гайка/мисля ,че беше 19/,вкарах я през разваления щестостен и така много внимателно ми я завариха със СО.Въоръжих се със съответния ключ и много мерак.Бях щастлив ,че успях да я развия два оборота преди да я скъсам.Другите три свещи не ми се опънаха и ги развих безпроблемно.Така по неволя станах майстор.
Публикувано: 11 фев 2007, 18:47
от divinity
Колега, представям си какво ще е при мен

100% ще са запекли тия свещи! Първо ще пробвам да премеря тока, както казва колегата Ваклин. Не ми се ходи в сервиз, защото дори да сме вече европейци, сервизите ни не са!
ПП Колко горе долу струва смяната на свещите?
