Страница 1 от 1
Въпрос за алтернатор
Публикувано: 20 апр 2015, 16:45
от vas86
Колеги подозирам че имам някакъв проблем с алтернатора. Акумулатора е ок - задържа заряд и колата си пали от раз, дори и в студовете тая зима не съм имал проблеми.
Обаче след запалване индикатора на акумулатора на таблото остава да свети. Гасне само след подаване на газ на място или ако потегля.
При замерване на празен ход на клемите на акумулатора показанията бяха много ниски - около 12. оказа се, че ремъка е бил хлабав и сега след обтягане положението се пооправи и на място вече показва 13.5 - 13.9V, но само след подаване на газ, тоест остана си проблема че след паленето картинката на таблото не гасне сама и на клемите е 12 волта и нещо докато не подам газ, а това не ми се вижда нормално.
Друго не можах да замеря, защото изхода от алтернатора се пада някъде отдолу и не посмях да ровя че не съм убеден че има смисъл. Опитах и от минуса на акумулатора към металния корпус на алтернатора ама нищо не се появи, явно нещо не правя както трябва.
Кажете да нося ли алтернаторчето някъде да го тестват или мога да пробвам още нещо от методите направи си сам?
Re: Въпрос за алтернатор
Публикувано: 20 апр 2015, 18:50
от Пламен_Plamen
Колега остава да направиш проверка и при включени фарове,но напрежението ще падне още.Така ,че смело на ремонт.
Re: Въпрос за алтернатор
Публикувано: 20 апр 2015, 19:00
от ЯЛТА
С включени консуматори на малки обороти трябва да стига 14.3. Щом е под 13.9 си е за ремонт, те естествено първо и ще го проверят де.
Re: Въпрос за алтернатор
Публикувано: 20 апр 2015, 20:25
от gras
Ако оборотите след палене са ниски е нормално да ти свети лампата , трябва да минат над 750 за да се възбуди алтернатора. Ако след подаване на газ изгасва и повече не светва - замери колко ти дава на празен ход и с малко газ около 2000 оборота при включени фарове... ако си в границите 13.8 - 14.2 - карай и си свиркай - нямаш проблем .
Re: Въпрос за алтернатор
Публикувано: 05 юни 2015, 11:40
от vas86
Колеги, мерси за мненията. Сега да споделя и развръзката, в случай че някой има същия проблем - все пак причината се оказа в ремъка. Освен, че е трябвало да се натегне малко защото с времето се е отпуснал, явно си е бил и за смяна.
Купих си нов и според много мнения, по-качествен. Явно са го и изпънали както трябва и сега лампичката на акумулатора изгасва почти мигновено след запалване. Изобщо не се налага да качва оборотите, макар че и майстора първо мислеше така.
Все пак трябва да замеря отново алтернатора, та да видя какво е напрежението, но все не ми остава време. Пък и щом не свети таблото вече съм спокоен та не бързам

Re: Въпрос за алтернатор
Публикувано: 06 юни 2015, 19:37
от peterdi_bg
А старият ремък не свиреше ли?
Сега, ако всичко е наред, на празен ход без включени консуматори напрежението трябва да е малко над 14V, примерно 14.3
Ако алтернаторът зарежда, но под нормите, лампата пак няма да ти свети.
Re: Въпрос за алтернатор
Публикувано: 07 юни 2015, 12:29
от Didibao
13.8 13.9 му е перфектно ако е с пуснати фарове, не го мисли.
Re: Въпрос за алтернатор
Публикувано: 07 юни 2015, 15:15
от stefaka222
Това с волтажа е относително.
На мен на безниновото мондео 2002г волтажа е около 13.6-13.7 като включа подгрева на предния и задния прозорец фаровете пада за няма и секунда на 13 и веднага си скача на 13.6 карам така 3 години и не мисля че има проблем.
Важно е разбира се двигателя със обороти на празен ход в нормата защото ако са прекалено ниски тогава алтернатора няма как да направи нужния волтаж дори да не свети лампата.
Re: Въпрос за алтернатор
Публикувано: 08 юни 2015, 01:02
от Didibao
stefaka222 написа:Това с волтажа е относително.
На мен на безниновото мондео 2002г волтажа е около 13.6-13.7 като включа подгрева на предния и задния прозорец фаровете пада за няма и секунда на 13 и веднага си скача на 13.6 карам така 3 години и не мисля че има проблем.
Важно е разбира се двигателя със обороти на празен ход в нормата защото ако са прекалено ниски тогава алтернатора няма как да направи нужния волтаж дори да не свети лампата.
Защо да е относително? Колко време караш с пуснат подгрев на преден и заден прозорец като на задния се спира сам след 12 минути работа, а предния беше доста по малко, това е пренебрежимо малко време и не е никакъв проблем.
Re: Въпрос за алтернатор
Публикувано: 08 юни 2015, 10:28
от stefaka222
Didibao написа:stefaka222 написа:Това с волтажа е относително.
На мен на безниновото мондео 2002г волтажа е около 13.6-13.7 като включа подгрева на предния и задния прозорец фаровете пада за няма и секунда на 13 и веднага си скача на 13.6 карам така 3 години и не мисля че има проблем.
Важно е разбира се двигателя със обороти на празен ход в нормата защото ако са прекалено ниски тогава алтернатора няма как да направи нужния волтаж дори да не свети лампата.
Защо да е относително? Колко време караш с пуснат подгрев на преден и заден прозорец като на задния се спира сам след 12 минути работа, а предния беше доста по малко, това е пренебрежимо малко време и не е никакъв проблем.
Казвам относително защото за всяка кола е различно а прочетох доста коментари дето отписват алтернатора щом давал под 13.8 което според мен не е редно.
Предния подгрев гледам да карам поне 5 минути с него понеже не търкам стъкла а задния не ми се изключва сам никога и съм го забравял примерно 1 час.
Re: Въпрос за алтернатор
Публикувано: 08 юни 2015, 12:55
от vas86
Не е свирил ремъка колега, не е имало никакъв шум или други признаци. И отгоре не изглеждаше остарял, но явно отвътре гумата е била вече кофти.
Преди да реша проблема, по едно време даже лепих лепенка на ролката на алтернатора, та да гледам дали не приплъзва ремъка... ама голям смях падна щото то толкова бързо се върти, че лепенката не се вижда при тия обороти и няма как да се разбере с тоя "прост" метод
Иначе съботата замерих и показва между 13.9 и 14.1 на празен ход след запалване, така че вече наистина си отдъхнах. С всички консуматори и при задържане с ръка и на дългите светлини пада до около 13.7, което смятам че е ок.
Добре че се вторачих на време и съм си купил мултицет...
