Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
mustang94
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 22 апр 2015, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.0TDCi 130hp
Местоположение: Белене
Контакти:
Status: Извън линия

Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.

Мнение от mustang94 » 13 сеп 2015, 15:33

Колеги някой може ли да ми каже как се мери зарядното напрежение от алтернатора. Проблема е, че днеска ходих да изваждам колата и едвам запали... Още преди 3 седмици ми напреви впечетление, че фаровете ми премигват. После започна и осветлението в купето и днеска тотален сриф. В Петък се прибрах от Русе и ми направи впечетление, че при запалване (запали от раз) стрелката на оборотомера трепереше няколко секунди след запалване и после се оправя. Четох в нета и се оказа, че било слаб акумулатор. Както и да е прибрах се и след дългия път я угасих и запалих пак... Стрелката не потрепна. И днеска едвам запали... След като запали всички стрелки по таблото трепереха и след няколко секунди пак се оправиха. Та след малко слизам да меря акумулатора и мисля да меря първо алтернатора. Почти съм убеден, че е акумулатор... гледах днеска, че акумулатора ми е от КИА... необслужваем. Та искам да ми кажете как да измеря алтернатора. Знам, че при акумулатора при работещ двигател трябва да показва 14.3, 14.4. Без нищо включено. Някой ако може да ми разясни, ще съм му благодарен!

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.

Мнение от aspasia » 13 сеп 2015, 16:46

Взимаш един мултицет ако ти зарежда от 13,9-14,5 като включиш фаровете алтернатора е ок. Но щом стрелките ти отиват в единият край като палиш акумулатора ти е за смяна не държи ток!

Потребителски аватар
mustang94
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 22 апр 2015, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.0TDCi 130hp
Местоположение: Белене
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.

Мнение от mustang94 » 13 сеп 2015, 19:59

Мерси за информацията колега!
Сега идвам от игра с колата... Акумулатора се оказа с капачета... под едни лепенки. Отворих го и го сложих да се зарежда... след 2ч ми направи впечетление, че първата и последната клетка не искаха да бълбукат. Както и да е с мултицен ми показваше 12V... сложих го пробвах да запаля и веднага падна на 9V и там остана... Трябваше да го слагам пак да се зарежда. Алтернатора мисля, че ми е добре защото като запалих и пак замерих (на клемите) и ми показваше 13V независимо дали я форсирам или не. Предполагам, че зарежда над 13, но просто уреда е китайски за 20лв и грешката в измерването е голяма...(по книжката от +-0.8% до +-3%) Ще говоря с майстора да ми го замери и той за всеки случай. Също така пробвах и нещо което ми го предложи бащата. При запален двигател да откача клемите, с цел да пробвам дали алтернатора работи. Двигателя не угасна, като бях пуснал и фаровете + тези за мъгла. Като при откачане на клемата имаше мнооого малък спад на оборотите за части от секундата.

Иван Вълков
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 24 май 2010, 14:49
Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
Местоположение: Димитровград, Харманли
Status: Извън линия

Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.

Мнение от Иван Вълков » 13 сеп 2015, 20:18

Колега вземи и долей дестилирана вода до ръба на клетките на акумулатора. След това му направи едно хубаво зареждане с една десета от капацитета на акумолатора( 70А - 7 А заряден ток). След като заредиш батерията два часа я оставяш с отворени капачки и чак след това монтираш в коша на колата. След това при зареден алумулатор мериш зарядното напрежение. Имай в предвид че ако батерията е заминала и си е вдигнала вътрешното съпротивление може и да не покаже голямо зарядно напрежение. Може също да тестваш и батерията на товарна вилка за да се разбере какво и е състоянието.

П.п. Повече недей да откачаш батерията докато работи мотора. Това може да ти докара многоооо главоболия от изгаряне на реле-регулатора до изгаряне на компютъра.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk
Последна промяна от Иван Вълков на 13 сеп 2015, 22:34, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
mustang94
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 22 апр 2015, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.0TDCi 130hp
Местоположение: Белене
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.

Мнение от mustang94 » 13 сеп 2015, 20:29

То има и друго.. слабо е акумулаторчето 60Ah е и 600А пусков ток. Гледах в форума, че за моя двигател (TDCI 1.8) му дават 72-74Ah и 680-7 не нещо пусков ток. Как е издържало това мъниче 5+ месеца не знам. И мисля направо за нов, не ми се занимава с този.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.

Мнение от aspasia » 13 сеп 2015, 22:09

Никога не откачай клемите на акумулатора при работещ двигател ще ти отиде диодната плочка. Виж зареди акумулатора ако трябва долей дестилирана еода ако е нужно и го остави да се зарежда. После като го сложиш на колата замери какъв волтаж дава ако е под 13,9-13,8 имаш проблем с алтернатора или слаба връзка.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.

Мнение от HACKO » 13 сеп 2015, 22:21

Този акумулатор, каквото и да го правиш си е "заминал", направо отивай и си вземи един нов. Дори и сега да го позакрепиш, при първия студ си пешеходец.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
mustang94
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 22 апр 2015, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.0TDCi 130hp
Местоположение: Белене
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.

Мнение от mustang94 » 13 сеп 2015, 22:42

Няма смисъл наистина... първата и последната клетка изобщо никакви ги няма. Още 2 часа го зареждах и сега мерих с мултицета 10V...
А размерите на оригиналния акумулатор някой знае ли ги? Да знам какви размери да търся.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.

Мнение от Doin » 13 сеп 2015, 22:54

72-75 ah стават всичките, само надигат капака на акумулатора.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10845
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.

Мнение от ЯЛТА » 13 сеп 2015, 23:05

mustang94 написа: А размерите на оригиналния акумулатор някой знае ли ги? Да знам какви размери да търся.
В магазините си имат каталог, и знаят кой за кой модел става. Гледай да не объркаш полюсите, десен, или ляв.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
ieiei
потребител
потребител
Мнения: 389
Регистриран: 11 май 2007, 12:50
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.

Мнение от ieiei » 14 сеп 2015, 10:24

Първо го зареди поне 10 часа,после измери с верен уред) дали алтернатора работи коректно.
Нов винаги можеш да купиш,но ако има проблем със заряда...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.

Мнение от HACKO » 14 сеп 2015, 11:04

mustang94 написа:.... В Петък се прибрах от Русе и ми направи впечетление, че при запалване (запали от раз) стрелката на оборотомера трепереше няколко секунди след запалване и после се оправя. Четох в нета и се оказа, че било слаб акумулатор. Както и да е прибрах се и след дългия път я угасих и запалих пак... Стрелката не потрепна. И днеска едвам запали...
Алтернатора работи, а акумулатора е лош и всичко това е описано в цитата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
mustang94
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 22 апр 2015, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.0TDCi 130hp
Местоположение: Белене
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.

Мнение от mustang94 » 14 сеп 2015, 11:40

Няма първата и последната клетка не искат да бълбукат. Преди малко го мерих, за секунда показа 11V и веднага падна на 10 пак... Сега ходих да си купувам друг акумулатор. Взех EXIDE Excell 74Ah, 680A пусков ток за 180лева... Сложих го запали колата от раз нямаше грижи. Обаче при първото палене пак потрепнаха малко стрелките и вече 2-ро и 3-то палене всичко беше в норма. Според гаранцията имам право на едно безплатно измерване на алтернатора в техен сервиз. Звъннах в сервиза им в Свищов (най-близо ми е) и човека каза когато ти е удобно ела и нямаш проблеми. На края на месеца ще ходя до Велико Търново и на минаване край Свищов ще мина да го измерят.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта