Страница 1 от 1
Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.
Публикувано: 13 сеп 2015, 15:33
от mustang94
Колеги някой може ли да ми каже как се мери зарядното напрежение от алтернатора. Проблема е, че днеска ходих да изваждам колата и едвам запали... Още преди 3 седмици ми напреви впечетление, че фаровете ми премигват. После започна и осветлението в купето и днеска тотален сриф. В Петък се прибрах от Русе и ми направи впечетление, че при запалване (запали от раз) стрелката на оборотомера трепереше няколко секунди след запалване и после се оправя. Четох в нета и се оказа, че било слаб акумулатор. Както и да е прибрах се и след дългия път я угасих и запалих пак... Стрелката не потрепна. И днеска едвам запали... След като запали всички стрелки по таблото трепереха и след няколко секунди пак се оправиха. Та след малко слизам да меря акумулатора и мисля да меря първо алтернатора. Почти съм убеден, че е акумулатор... гледах днеска, че акумулатора ми е от КИА... необслужваем. Та искам да ми кажете как да измеря алтернатора. Знам, че при акумулатора при работещ двигател трябва да показва 14.3, 14.4. Без нищо включено. Някой ако може да ми разясни, ще съм му благодарен!
Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.
Публикувано: 13 сеп 2015, 16:46
от aspasia
Взимаш един мултицет ако ти зарежда от 13,9-14,5 като включиш фаровете алтернатора е ок. Но щом стрелките ти отиват в единият край като палиш акумулатора ти е за смяна не държи ток!
Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.
Публикувано: 13 сеп 2015, 19:59
от mustang94
Мерси за информацията колега!
Сега идвам от игра с колата... Акумулатора се оказа с капачета... под едни лепенки. Отворих го и го сложих да се зарежда... след 2ч ми направи впечетление, че първата и последната клетка не искаха да бълбукат. Както и да е с мултицен ми показваше 12V... сложих го пробвах да запаля и веднага падна на 9V и там остана... Трябваше да го слагам пак да се зарежда. Алтернатора мисля, че ми е добре защото като запалих и пак замерих (на клемите) и ми показваше 13V независимо дали я форсирам или не. Предполагам, че зарежда над 13, но просто уреда е китайски за 20лв и грешката в измерването е голяма...(по книжката от +-0.8% до +-3%) Ще говоря с майстора да ми го замери и той за всеки случай. Също така пробвах и нещо което ми го предложи бащата. При запален двигател да откача клемите, с цел да пробвам дали алтернатора работи. Двигателя не угасна, като бях пуснал и фаровете + тези за мъгла. Като при откачане на клемата имаше мнооого малък спад на оборотите за части от секундата.
Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.
Публикувано: 13 сеп 2015, 20:18
от Иван Вълков
Колега вземи и долей дестилирана вода до ръба на клетките на акумулатора. След това му направи едно хубаво зареждане с една десета от капацитета на акумолатора( 70А - 7 А заряден ток). След като заредиш батерията два часа я оставяш с отворени капачки и чак след това монтираш в коша на колата. След това при зареден алумулатор мериш зарядното напрежение. Имай в предвид че ако батерията е заминала и си е вдигнала вътрешното съпротивление може и да не покаже голямо зарядно напрежение. Може също да тестваш и батерията на товарна вилка за да се разбере какво и е състоянието.
П.п. Повече недей да откачаш батерията докато работи мотора. Това може да ти докара многоооо главоболия от изгаряне на реле-регулатора до изгаряне на компютъра.
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.
Публикувано: 13 сеп 2015, 20:29
от mustang94
То има и друго.. слабо е акумулаторчето 60Ah е и 600А пусков ток. Гледах в форума, че за моя двигател (TDCI 1.

му дават 72-74Ah и 680-7 не нещо пусков ток. Как е издържало това мъниче 5+ месеца не знам. И мисля направо за нов, не ми се занимава с този.
Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.
Публикувано: 13 сеп 2015, 22:09
от aspasia
Никога не откачай клемите на акумулатора при работещ двигател ще ти отиде диодната плочка. Виж зареди акумулатора ако трябва долей дестилирана еода ако е нужно и го остави да се зарежда. После като го сложиш на колата замери какъв волтаж дава ако е под 13,9-13,8 имаш проблем с алтернатора или слаба връзка.
Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.
Публикувано: 13 сеп 2015, 22:21
от HACKO
Този акумулатор, каквото и да го правиш си е "заминал", направо отивай и си вземи един нов. Дори и сега да го позакрепиш, при първия студ си пешеходец.
Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.
Публикувано: 13 сеп 2015, 22:42
от mustang94
Няма смисъл наистина... първата и последната клетка изобщо никакви ги няма. Още 2 часа го зареждах и сега мерих с мултицета 10V...
А размерите на оригиналния акумулатор някой знае ли ги? Да знам какви размери да търся.
Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.
Публикувано: 13 сеп 2015, 22:54
от Doin
72-75 ah стават всичките, само надигат капака на акумулатора.
Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.
Публикувано: 13 сеп 2015, 23:05
от ЯЛТА
mustang94 написа:
А размерите на оригиналния акумулатор някой знае ли ги? Да знам какви размери да търся.
В магазините си имат каталог, и знаят кой за кой модел става. Гледай да не объркаш полюсите, десен, или ляв.
Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.
Публикувано: 14 сеп 2015, 10:24
от ieiei
Първо го зареди поне 10 часа,после измери с верен уред) дали алтернатора работи коректно.
Нов винаги можеш да купиш,но ако има проблем със заряда...
Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.
Публикувано: 14 сеп 2015, 11:04
от HACKO
mustang94 написа:.... В Петък се прибрах от Русе и ми направи впечетление, че при запалване (запали от раз) стрелката на оборотомера трепереше няколко секунди след запалване и после се оправя. Четох в нета и се оказа, че било слаб акумулатор. Както и да е прибрах се и след дългия път я угасих и запалих пак... Стрелката не потрепна. И днеска едвам запали...
Алтернатора работи, а акумулатора е лош и всичко това е описано в цитата.
Re: Мерене на зарядното напрежение от алтернатора.
Публикувано: 14 сеп 2015, 11:40
от mustang94
Няма първата и последната клетка не искат да бълбукат. Преди малко го мерих, за секунда показа 11V и веднага падна на 10 пак... Сега ходих да си купувам друг акумулатор. Взех EXIDE Excell 74Ah, 680A пусков ток за 180лева... Сложих го запали колата от раз нямаше грижи. Обаче при първото палене пак потрепнаха малко стрелките и вече 2-ро и 3-то палене всичко беше в норма. Според гаранцията имам право на едно безплатно измерване на алтернатора в техен сервиз. Звъннах в сервиза им в Свищов (най-близо ми е) и човека каза когато ти е удобно ела и нямаш проблеми. На края на месеца ще ходя до Велико Търново и на минаване край Свищов ще мина да го измерят.