Страница 1 от 4

Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 30 сеп 2015, 13:28
от teh_policer
Здравейте,
имам "една" питанка относно дистанционните на Ford Focus MK1 и Ford Focus MK2.
Дали са взаимно заменяеми (говоря само за дистанционните) - т.е. мога ли да обуча дистанционно от МК2 да отключва МК1 ?
Знам, че и двете (оригиналните) работят на 433 MHz.

Взех си един ключ от "Алиекспрес", който е с пирон "FO21" - точно за моята кола. Нарязах го при ключар за 10 кинта и отключвам с ключа, но не успявам да обуча самото дистанционно. notworking

Странното е, че пирона е за MK1, докато дистанционното изглежда като за МК2.

####################################################################
Относно паленето.
Транспондера за имобилайзера пише, че със "същия тип код" 4D60 като този който имам в момента, обаче моя е стъклен, докато този новия е малка черна пластинка. Дали мога да обуча компа на колата да разпознава такъв тип транспондер и мога ли да го направя само със софтуер Ford IDS и кабел Ford VCM ?

Много ще се радвам ако има човек запознат и компетентен да обясни по-подробно как се случват нещата. :D



Edit
Малко снимки на ключа, дистанционното и трансподера:
IMG_20150930_132909.jpg
IMG_20150930_133425.jpg
IMG_20150930_133509.jpg
IMG_20150930_133552.jpg

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 30 сеп 2015, 21:17
от kosta69
Колега,
За да обучиш новият транспондер сам,ти трябват два работещи /обучени/ключа на твоята кола.
Това е да запалиш с новия ключ.
А да отключваш и заключваш дистанционно с новия ключ е друго.За това обучение ти трябва само един ключ.
Тук има много теми,как да влезнеш в режим на обучение за дист.откл. и закл. на нов ключ.
За транспондера също.
Ако нямаш втори ключ,ще трябва да отидеш на ключар да ти /клонира/транспондер, като твоя съществуващ.Слагаш го в новия ключ и ще палиш.
Компа на колата ще отчита само един ключ.Другият ще е близнак.

Дано съм те ориентирал !
Успех !

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 01 окт 2015, 00:57
от teh_policer
Аз влизам в режим на обучение (0 до || четири пъти), съответно се чува сигнал, като натисна някой от бутоните на дистанционното, което имам (оригиналното) пак се чува сигнал - демек се е обучил модула да го разпознава. Като натисна някой от бутоните на новото дистанционно не се случва нищо.

След като разгледах тук там из интернет (както бях направил и преди, но по-подробно сега), разбрах че има едни кодове на дистанционното, които съвпадат с кода на модула.
Та ми се струва, че тоя тип, който съм взел няма да стане да се обучи да отключва и заключва. Както и да е ще му мисля решение друг път, просто се надявах да ми отговори някой, който се занимава с това и е запознат с материята.

###################################

Относно паленето като питах няколко ключара днес, всички ми обясниха, че трябва да имам от другия тип транспондер (чип) - стъклен. Само един каза, че може да пробва да обучи керамичен чип и да тестваме ама за 90 лв...... не благодаря :D. Тия чипове струват по 2 кинта, когата се купуват в големи количества, тея кожодери гледат да направят кирията от 1 ключ. Купили си по една машинка за писане и вече голямата работа. Само ако се замислят да си свалят цената колко хора щяха да си цъкат ама не.... И пак щяха да правят добри пари. Щото човек като види, че нещо има нормална цена би си позволил да го вземе. Както и да е, тук малко се отклоних от темата.

Аз за 27 лв. си купих ключ (пирон, транспондер, дистанционно, кутийка, батерия) и за 10 лв нарязах пирона и вече отключвам колата, което беше и основната цел на занятието.
За сравнение само за ключ, който отключва, където и да бях попитал ми казваха 30-40 лв. Което в крайна сметка е същото :lol:

Сега чакам да пристигне един кабел за диагностика на Ford/Mazda и да видя какво мога да правя с него. Като основната цел на кабела е да гледа какви грешки има, но доколкото съм запознат с него може да се пуска модула в режим на обучение и да се видят колко ключа има запазени.. те такива работи.

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 01 окт 2015, 18:42
от HACKO
teh_policer написа:........
Та ми се струва, че тоя тип, който съм взел няма да стане да се обучи да отключва и заключва. Както и да е ще му мисля решение друг път, просто се надявах да ми отговори някой, който се занимава с това и е запознат с материята......
Колега, ще ти бъдем много благодарни ако все пак после споделиш крайния резултат.
Аз също съм хвърлил око на този ключ, та лично ме интересува.

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 02 окт 2015, 16:10
от pavlan
Мисля че няма да стане номера... а защо не взе транспондер и дистанционно за мк1 ? виждал съм в Али-то по 15 долара май бяха ?

... ето това http://www.aliexpress.com/item/FREE-SHI ... .43.Bekef5

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 02 окт 2015, 16:45
от teh_policer
pavlan написа: а защо не взе транспондер и дистанционно за мк1 ? виждал съм в Али-то по 15 долара май бяха ?
Ми щото не ме кефят. Аз знам, че тоя тип ще стане. Въпроса е, че това дистанционно така като гледам праща друг код, който не може да го разпознае модула.
Много ме дразнят като почнат да правят едно и също нещо по 100 начина.

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 02 окт 2015, 17:08
от pavlan
не те кефят ли ?
хммм има и сгъваеми кутийки за мк1

мисля че грешиш и тия транспондер и дистанционно няма да станат .. но ще се радвам ако не съм прав
No, the focus MK1 was the last focus using the ignition key with blue insert. On the Focus MK2 (and also the C-max) Ford used a different type of PATS chip. From the Focus MK2 it is not possible anymore to program extra ignition keys yourself.


The ignition keys with blue insert are used on the old TIMED PATS system. If there are 2 Original programmed ignition keys the owner can program additional ignition keys himself. If there is only 1 ignition key (or even none) the keys can only be programmed with a suitable Ford specific diagnostic system. The TIMED PATS system protection is based on a time delay during programming of the ignition keys. After the diagnostic system tries to access the PATS system there will be a time delay of about 10 minutes before access to the PATS system is granted.

On the Focus MK2 and onwards Ford uses the CODED PATS system. On this system ignition keys can only be programmed with a suitable Ford specific diagnostic system. After the diagnostic system tries to access the PATS system there will be code (OUTCODE) generated by the car. This code must be converted to a valid code (INCODE). After a valid INCODE is send to the car access to the PATS system is granted.

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 02 окт 2015, 17:14
от teh_policer
Да ти кажа гледах за МК1 какви са и пак не ми харесаха. А тоя цитат не се ли отнася само за транспондера към имобилайзера. Защото ако е така, аз почти се убедих, че няма да стане с керамичен. Трябва си стъкления.

Аз се мъча дистанционното бе колега да го накарам да работи бе колега :D ама и то неще да го..

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 02 окт 2015, 17:23
от pavlan
честно да ти кажа "не ме кефи" не ми звучи като основателна причина да купиш грешния ключ :D

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 03 окт 2015, 03:18
от Didibao
Керамичния, не може да се обучи към колата, това съм го пробвал, а с този кабел като го вземеш дори и да имаш стъклен транспондер пак няма да можеш да го обучиш, защото колата ще ти даде out код, а in кода се смята с платени калкулатори, по лесно е да си залепиш твоя транспондер при гривната на волана и ще си палиш и с двата ключа.

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 25 окт 2015, 19:25
от pavlan
Само да кажа, че взех че си поръчах ключа от горния линк в Али-то. Пристигна за 2-3 седмици.
Нарязах го за 10лв. и си го обучих с другите два :)

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 20 ное 2015, 22:31
от up1level
teh_policer написа:Аз влизам в режим на обучение (0 до || четири пъти), съответно се чува сигнал, като натисна някой от бутоните на дистанционното, което имам (оригиналното) пак се чува сигнал - демек се е обучил модула да го разпознава. Като натисна някой от бутоните на новото дистанционно не се случва нищо.
В режим на обучение се влиза 4 пъти между позиции I и II в рамките на 6 секунди.
Когато влезе в този режим се чува сигнала и чак тогава даваш на 0 (OFF), като всички врати трябва да са затворени и всички колани трябва да са щракнати.
След това в рамките на 10 секунди натискаш и задържаш някой от бутоните на новото дистанционно и отново се чува сигнал, че е прието.
Извадка от AutoData:
ff_remote_programing.png
Аз днес го направих и си работи без грешка с ето такъв ключ:
IMG_20151120_215747.jpg
IMG_20151120_215734.jpg
Него го купих от тук.

Също дойде с карбонов транспондер (да не говорим, че за този артикул китайците са написали 4D60, а той се оказа 4D63), който няма как да стане на MK1 и затова с малко преработване вътре по пластмасите си наврях моята стъклария и сега всичко работи :)
За чипа в този модел има доста повече място от този който ти си постнал, защото твоя се разделя на 4 части и заради вътрешните прегради е още по-голяма хамалогия и от при мен...

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 10 дек 2015, 19:51
от teh_policer
Мда... успях да обуча дистанционното. Явно трябва да са сложени коланите :). Сега остава да измисля начин да навра един транспондер в дистанционното и съответно да го купя и да копирам текущия на него.

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 11 дек 2015, 09:03
от Иван Атанасов
Дано колегите, които сами си обучават дистанционните (имам предвид точно дистанционните за отключване от разстояние- не за обучение на транспондера) имат предвид, че при това обучение, процедурата трябва да се прави и за този ключ, с който колата досега е работила- иначе започва да работи новия ключ, а оригиналния спира да работи.

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 11 дек 2015, 09:53
от aspasia
Като дойде моят ключ който поръчах от Aliexpress за скромните 13 евра ще видя как действа щото оригиналният почна да се ебава. Трябва 5-6 пъти да натискам копчетата на дистанционното за да се отвори или затвори вратата смених батерията ефект никакъв. Обучих го чу се звуков сигнал като го разглобих погледнах микро бутоните и те се оказаха наред. Последното което опитах изключих комфорт модула за един ден ефект няма.

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 11 дек 2015, 16:32
от Иван Атанасов
aspasia написа:Като дойде моят ключ който поръчах от Aliexpress за скромните 13 евра ще видя как действа щото оригиналният почна да се ебава. Трябва 5-6 пъти да натискам копчетата на дистанционното за да се отвори или затвори вратата смених батерията ефект никакъв. Обучих го чу се звуков сигнал като го разглобих погледнах микро бутоните и те се оказаха наред. Последното което опитах изключих комфорт модула за един ден ефект няма.
При мен е същото- не винаги се получава (говоря за оригиналния ключ), но в повечето случаи трябва да натисна 2 пъти- обикновено го правя 2 пъти бързо един след друг. И аз гледах микроключетата, не е от тях. Преди около 2 седмици получих от AliExpress ключ ($14). Според търговеца вървял с транспондер, но после се оказа, че няма и сега водим спор с него. Както и да е- обучих дистанционното и си е същата работа и с новия ключ. Освен това вътре батерията е по- малка и сигурно нищо няма да изкара- ще свърши бързо.

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 11 дек 2015, 22:33
от aspasia
Иван Атанасов написа:
aspasia написа:Като дойде моят ключ който поръчах от Aliexpress за скромните 13 евра ще видя как действа щото оригиналният почна да се ебава. Трябва 5-6 пъти да натискам копчетата на дистанционното за да се отвори или затвори вратата смених батерията ефект никакъв. Обучих го чу се звуков сигнал като го разглобих погледнах микро бутоните и те се оказаха наред. Последното което опитах изключих комфорт модула за един ден ефект няма.
При мен е същото- не винаги се получава (говоря за оригиналния ключ), но в повечето случаи трябва да натисна 2 пъти- обикновено го правя 2 пъти бързо един след друг. И аз гледах микроключетата, не е от тях. Преди около 2 седмици получих от AliExpress ключ ($14). Според търговеца вървял с транспондер, но после се оказа, че няма и сега водим спор с него. Както и да е- обучих дистанционното и си е същата работа и с новия ключ. Освен това вътре батерията е по- малка и сигурно нищо няма да изкара- ще свърши бързо.
Нали има опция open dispute за да ти върнат парите. Ще видя и при мен какво ще дойде иначе гледах че чипа върви с ключа надявам се всичко да е ок!

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 11 дек 2015, 22:42
от pavlan
Я дай линка да видим тоя дето си поръчал.

Иначе да отбележа че на моя Фокус (2000г) не е нужно да слагаш колана преди да обучаваш дистанционното !
Иван Атанасов написа:
aspasia написа:Като дойде моят ключ който поръчах от Aliexpress за скромните 13 евра ще видя как действа щото оригиналният почна да се ебава. Трябва 5-6 пъти да натискам копчетата на дистанционното за да се отвори или затвори вратата смених батерията ефект никакъв. Обучих го чу се звуков сигнал като го разглобих погледнах микро бутоните и те се оказаха наред. Последното което опитах изключих комфорт модула за един ден ефект няма.
При мен е същото- не винаги се получава (говоря за оригиналния ключ), но в повечето случаи трябва да натисна 2 пъти- обикновено го правя 2 пъти бързо един след друг. И аз гледах микроключетата, не е от тях. Преди около 2 седмици получих от AliExpress ключ ($14). Според търговеца вървял с транспондер, но после се оказа, че няма и сега водим спор с него. Както и да е- обучих дистанционното и си е същата работа и с новия ключ. Освен това вътре батерията е по- малка и сигурно нищо няма да изкара- ще свърши бързо.

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 12 дек 2015, 08:54
от Иван Атанасов
aspasia написа:...Нали има опция open dispute за да ти върнат парите...
================
Точно това правя в момента- имаме "диспут"- т.е. спор.

Re: Ключ FF MK1, Дистанционно за откл./закл., транспондер имобилайзер

Публикувано: 12 дек 2015, 09:51
от aspasia
pavlan написа:Я дай линка да видим тоя дето си поръчал.

Иначе да отбележа че на моя Фокус (2000г) не е нужно да слагаш колана преди да обучаваш дистанционното !
Иван Атанасов написа:
aspasia написа:Като дойде моят ключ който поръчах от Aliexpress за скромните 13 евра ще видя как действа щото оригиналният почна да се ебава. Трябва 5-6 пъти да натискам копчетата на дистанционното за да се отвори или затвори вратата смених батерията ефект никакъв. Обучих го чу се звуков сигнал като го разглобих погледнах микро бутоните и те се оказаха наред. Последното което опитах изключих комфорт модула за един ден ефект няма.
При мен е същото- не винаги се получава (говоря за оригиналния ключ), но в повечето случаи трябва да натисна 2 пъти- обикновено го правя 2 пъти бързо един след друг. И аз гледах микроключетата, не е от тях. Преди около 2 седмици получих от AliExpress ключ ($14). Според търговеца вървял с транспондер, но после се оказа, че няма и сега водим спор с него. Както и да е- обучих дистанционното и си е същата работа и с новия ключ. Освен това вътре батерията е по- малка и сигурно нищо няма да изкара- ще свърши бързо.
Аз поръчах от този търговец http://www.aliexpress.com/item/3-BUTTON ... eb201560_8