Страница 1 от 2

Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 30 дек 2015, 19:59
от r4ptor
Здравейте!
Колата ми е Форд Фокус 1.8ТДИ 90КС комби 2001г.
Преди месец и нещо в една дъждовна седмица и много вода по улиците след доста каране започна да ми присвирва леко пистовия ремък. До този момент никога не го беше правил. След ден-два присвирване, както си стоях сутрин в работеща кола в чакане да позагрее започна да ми прекъсва радиото, светна лампа на таблото с акумулатор на нея. Изгасих колата, за да отоворя предния капак със съмнение да не се е скъсал пистовия ремък - не беше. Като пробвах да запаля пак - не успях, акумулатора беше почти умрял, стартера въртеше едва едва. Акумулатора е на 1г. Постоях малко и пробвах пак, запали на мъка и повече не я гасих. Карах час два. Измерих с мултицет и при работеща кола показа 11,5, демек ГЕНЕРАТОРА НЕ ЗАРЕЖДА. Но колата вече си палеше. Карах я седмица сигурно, ремъка спря да свири, след седмица мерих пак с мултицета - 14! Оправи се от самосебеси.
Всичко си и беше ОК последния месец до миналия ден - след автомивка пак започна присвирване и очаквах пак проблеми, които не закъсняха - стана същото. С един приятел свалихме това, на което са четките на генератора - регуатор ли се води не знам. едната четка почти я нямаше. Купих нов, сложихме го - всичко беше ОК, даже присвирването на ремъка спря. Два дена я карах по 20тина км на ден, започна пак присвирване и пак проблема. Отидох на майстор, който каза че съм за обтегач и ролка - 190лв :) взех ги днес, майстора ги е сменил, звънна да ми каже че присвирването е спряло, но генератора пак не зарежда, било му се износило това, в което опират четките - не запомних как се казваше. Каза че едната четка дори не докосвала въпросното нещо. Каза да си търся генератор по моргите.
Има ли алтернатива генератора за моя форд (фокус 1,8тди) - защото в по обяви в Плевен не намирам. От Ескорт 1,8тди дали става? Други модели Фокус, бензин?
Относно проблема ми - някакви идеи и напътствия?
Поздрави!

Re: Генеретора на зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 30 дек 2015, 20:29
от aspasia
r4ptor написа:Здравейте!
Колата ми е Форд Фокус 1.8ТДИ 90КС комби 2001г.
Преди месец и нещо в една дъждовна седмица и много вода по улиците след доста каране започна да ми присвирва леко пистовия ремък. До този момент никога не го беше правил. След ден-два присвирване, както си стоях сутрин в работеща кола в чакане да позагрее започна да ми прекъсва радиото, светна лампа на таблото с акумулатор на нея. Изгасих колата, за да отоворя предния капак със съмнение да не се е скъсал пистовия ремък - не беше. Като пробвах да запаля пак - не успях, акумулатора беше почти умрял, стартера въртеше едва едва. Акумулатора е на 1г. Постоях малко и пробвах пак, запали на мъка и повече не я гасих. Карах час два. Измерих с мултицет и при работеща кола показа 11,5, демек ГЕНЕРАТОРА НЕ ЗАРЕЖДА. Но колата вече си палеше. Карах я седмица сигурно, ремъка спря да свири, след седмица мерих пак с мултицета - 14! Оправи се от самосебеси.
Всичко си и беше ОК последния месец до миналия ден - след автомивка пак започна присвирване и очаквах пак проблеми, които не закъсняха - стана същото. С един приятел свалихме това, на което са четките на генератора - регуатор ли се води не знам. едната четка почти я нямаше. Купих нов, сложихме го - всичко беше ОК, даже присвирването на ремъка спря. Два дена я карах по 20тина км на ден, започна пак присвирване и пак проблема. Отидох на майстор, който каза че съм за обтегач и ролка - 190лв :) взех ги днес, майстора ги е сменил, звънна да ми каже че присвирването е спряло, но генератора пак не зарежда, било му се износило това, в което опират четките - не запомних как се казваше. Каза че едната четка дори не докосвала въпросното нещо. Каза да си търся генератор по моргите.
Има ли алтернатива генератора за моя форд (фокус 1,8тди) - защото в по обяви в Плевен не намирам. От Ескорт 1,8тди дали става? Други модели Фокус, бензин?
Относно проблема ми - някакви идеи и напътствия?
Поздрави!
Казват се колекторни пръстени в това дето не ти опират четките и се сменят струват не повече от десет лева отиди в Косер там продават такива неща !

Re: Генеретора на зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 30 дек 2015, 21:12
от r4ptor
Благодаря! Още утре ще ида да взема такива пръстени. Дали генералния проблем са били те. Както казах и по горе, като свалихме стария регулатор, едната четка беше прилично изглеждаща, другата сякаш беше изронена и разпаднала се. Какво е общото с присвирването на ремъка и дали изобщо има общо. Майстора каза, че като е слаб обтегача и при натоварване от страна на генератора и затова писукал... дали не се набутах с обтегача?

Re: Генеретора на зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 30 дек 2015, 22:03
от aspasia
r4ptor написа:Благодаря! Още утре ще ида да взема такива пръстени. Дали генералния проблем са били те. Както казах и по горе, като свалихме стария регулатор, едната четка беше прилично изглеждаща, другата сякаш беше изронена и разпаднала се. Какво е общото с присвирването на ремъка и дали изобщо има общо. Майстора каза, че като е слаб обтегача и при натоварване от страна на генератора и затова писукал... дали не се набутах с обтегача?
Щом ти свири ремъка ако е нов или е наскоро сменян значи обтегача ти е за смяна а като се намокри още повече приплъзва. Като сменяш колекторните пръстени си смени и лагерите за да не ти се налага сваляне и ремонт на алтернатор не е задължително но така или иначе целият алтернатор се разглобява!

Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 30 дек 2015, 22:09
от r4ptor
благодаря, ще сменя и лагерите. тъй като не можах да си спомня какво точно ми каза майстора и ти ме подсети че са колекторни пръстени, възможно ли да ми е казал нещо за износване на ротора, (в него дали опират четките не знам :) ) или той няма как да се износи???

Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 30 дек 2015, 23:11
от aspasia
r4ptor написа:благодаря, ще сменя и лагерите. тъй като не можах да си спомня какво точно ми каза майстора и ти ме подсети че са колекторни пръстени, възможно ли да ми е казал нещо за износване на ротора, (в него дали опират четките не знам :) ) или той няма как да се износи???
Четките единствено се допират до колекторните пръстени сигурно са направили дълбоки канали.

Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 31 дек 2015, 17:53
от valio57
Четките опират в колекторните пръстени а те са на ротора. Значи и те са един вид ротор. Пискането на ремъка е вследствие на лош (задиращ) лагер. В по-често срещаните случай е лагера откъм четките. Но смени и двата. Ако не си разглобявал генератор по-добре не го разглобявай сам. Прави го с някой който е разглобявал,за да го не пресакаш нещо. Особенно изправителя.

Sent from my Lenovo Z90a40 using Tapatalk

Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 31 дек 2015, 19:07
от lubomirov89
Ако лагерите са редовни, не ги пипай, че само боклуци навсякъде продават!

Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 03 яну 2016, 16:01
от r4ptor
Видях колекторните пръстени, майстора не беше сложил интеркулера като ме извика. Единия пръстен си има вдълбан нормален канал от триенето. Другия обаче, е имал такъв канал и вече няма- просто са останали двете шайбички отляво и дясно, демек изтъркал се е целия, все едно го няма. Майстора каза че не е привърженик на смяна на пръстените и започна да ми обяснява как на едно Ауди един път му давали генератора за смяна на пръстените на специалист по генераторите и не станало, правило нещо като вдигне над 2000 оборота. Нещо за аксцентрик взе да ми обяснява и от сорта.Съветва ме да си търся по моргите читав генератор...
Свиренето с новия обтегач като че ли спря, не знам каква връзка имаше и имаше ли изобщо...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 03 яну 2016, 17:44
от aspasia
r4ptor написа:Видях колекторните пръстени, майстора не беше сложил интеркулера като ме извика. Единия пръстен си има вдълбан нормален канал от триенето. Другия обаче, е имал такъв канал и вече няма- просто са останали двете шайбички отляво и дясно, демек изтъркал се е целия, все едно го няма. Майстора каза че не е привърженик на смяна на пръстените и започна да ми обяснява как на едно Ауди един път му давали генератора за смяна на пръстените на специалист по генераторите и не станало, правило нещо като вдигне над 2000 оборота. Нещо за аксцентрик взе да ми обяснява и от сорта.Съветва ме да си търся по моргите читав генератор...
Свиренето с новия обтегач като че ли спря, не знам каква връзка имаше и имаше ли изобщо...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Най добре си намери сервиз в който ремонтират алтернатори на старата ми кола ми смениха колекторните пръстени и десет години я карах без проблем ето ти едно видео за да ти стане ясно за какво иде реч https://youtu.be/xpAuqfIOtLQ Даже и да вземеш втора ръка не се знае в какво състояние ще е при положение в алтернатора всичко се сменя. Вече имаш ново реле регулатор само ти трябват пръстените и лагерите щото единият който е до пръстените задължително се сваля.

Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 03 яну 2016, 21:15
от HACKO
Когато се смени колектора задължително се престъргва на струг за да се премахне ексцентритета, който неминуемо се получава при набиването на новия. Операцията изисква умения и подходящи инструменти, но определено е по-добре да се направи отколкото да се взема втора ръка (ти такъв си имаш).

Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 03 яну 2016, 21:39
от ЯЛТА
И операцията е добре да се направи от ел-техник, който е наясно с физичните закони, защото "широките" специалисти не са много разпространени.

Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 04 яну 2016, 21:27
от Didibao
По принцип това което казва Наско е вярно, но лично на моя алтернатор оста на пръстените беше крива и ги смених преди 120 000 км скоро ми се прецака релето пръстените видимо си бият но нямам никакви проблеми.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk

Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 04 яну 2016, 21:53
от aspasia
Минаването на струг струва 10 лева поне толкова му взеха преди половин година на един мой приятел. По добре смяна на колекторни пръстени и ще си ползва алтернатора поне още десетина години от колкото втора ръка и не се знае на какъв хал е!

Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 05 яну 2016, 07:23
от r4ptor
Вчера ходих с брат ми в сервиза който той ползва за неговата кола да му правят нещо по предницата, че тропаше нещо. Управителя ни е познат, правихме му кухня (занимаваме се с мебели). Разказах му за моя проблем, каза ми, зареди акумулатора, пали и влизай след брат ти, ще го оправим. Казах му и какво сте ми казали тук във форума, все пак да го подсетя, за струговане и т.н. Едва ли го е струговал, ще видим какво е направил, в 14ч я вкарах, в 17ч се обади че е готов. Между другото успоредно с моя Форд, правеха същите пръстени и на един Рейндж Ровър 3-4 годишен. Като покарам ще споделя. Иначе покрай този ремонт ми казаха че някаква семерина на двигатела откъм ангренажа ми опуска масло, ама била скъпа, нафтовата помпа покапва, хидравличната също, амбриажа отделял много високо, кормилна рейка имала масло по нея... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 05 яну 2016, 09:15
от HACKO
3 часа е съвсем нормално време за операцията, включително и струговането.

Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 15 юли 2016, 14:43
от antipower
Здравейте колеги!
Извинявам се, че използвам темата на колегата, но не искам да отварям нова.
Въпроса ми е:
Лесно ли се сменя реле регулатора на Форд Фокус 2003г. 1.6 16клапана, бензин.
На братовчед ми динамото е спряло да зарежда и се съмняваме в съответното реле.
Питам дали е възможно и какво трябва да разкачим, защото майсторите в петък след обед
не им се работи много и варианта е да го сменяме утре двамата.
Притеснява ме само свалянето на пистовия ремък, самата смяна мисля, че ще я направим успешно.
Благодаря предварително !

Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 17 юли 2016, 19:45
от antipower
Проблема е решен !

Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 17 юли 2016, 20:32
от lubomirov89
Цена няма да имаш, ако споделиш малко опит !

Re: Генеретора не зарежда на Форд Фокус 1,8TDI

Публикувано: 17 юли 2016, 21:14
от antipower
lubomirov89 написа:Цена няма да имаш, ако споделиш малко опит !
Наистина се оказа реле-регулатора.
Заменихме го с ново такова, което струваше 40лв. и с френски произход.
Алтернатора е Магнети Марели и за да се смени въпросното реле, трябва да се откачи първо пистовия ремък.
За целта се ляга под колата и с определен гайчен ключ се няпъва болта на обтяжната ролка, която е най-отдолу.
Ролката е подпружинена и след напъването и, се освобождава ремъка от към динамото.
След това само се развиват 2 гайки и един болт на динамото и то се изважда без никакъв проблем.
Сваля се пластмасория капак на динамото и се вижда въпросното реле, след малко развиване на винтчета и болтчета, то се сваля и се заменя.
Преди цялата интервенция се откача акумулатора.