Странен срив на акумулатора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
iavorski
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 07 апр 2009, 21:42
Модел на автомобила: C-max Ghia 1.6 TDCi, S-max Titanium 2.0 TDCi
Местоположение: Голямото шопско село
Status: Извън линия

Странен срив на акумулатора

Мнение от iavorski » 01 фев 2016, 10:34

Тази сутрин при +2 градуса в акумулатора ми нямаше никой - дори плафона мъждукаше. Дотук нищо непознато. Странното обаче е следното:

Предишния уикенд температурите бяха минус 12 / и двете сутрини /. След престой цяла нощ навън на сутринта си въртеше нормално и си запали за десетина оборота. При -5 пали на трети оборот максимум.

В Събота навъртях 500 км извънградско / през цялото време оборотите не са падали под 2000 / и по всякаква логика би следвало акумулатора да е зареден догоре.

В Неделя го запалих общо 3 пъти като и трите пъти запали от оборот-два.

Самия акумулатор е поне на 3 години и никога не е правил никакви проблеми. До днес.

Предположенията ми са: утечка? или някак си изненадващо пре.бан акумулатор точно след 500 км извънградско.

Ще му дам ток и ще палне - въпросът е къде да го закарам за да ми го проверят за утечки/заминал акумулатор преди да се бръкна доста пари за нов?

Peet
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Странен срив на акумулатора

Мнение от Peet » 01 фев 2016, 22:19

Обикновено акумулатора умира така отведнъж при пробив на клетка. Което значи нов акумулатор. Иначе проверка и замерване би трябвало да може да се направи във всеки магазин за акумулатори.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Странен срив на акумулатора

Мнение от paci » 01 фев 2016, 23:36

Предния ми акумулатор така умря от раз със светещо зелено око.
Вечерта се разходих без проблеми, сутринта се качвам и само светеха лампите, но ток за стартера нямаше.
Сложих го на заряд, но нямаше напредък.

А къде да го заведеш? ... ми на ветеринар :D:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Странен срив на акумулатора

Мнение от HACKO » 02 фев 2016, 08:27

Поне 2 акумулатора са ми умирали от раз малко след като са изкарали големите студове без даже да напомнят за себе си.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странен срив на акумулатора

Мнение от ЯЛТА » 02 фев 2016, 12:35

Те сухите акумулатори така си и "умират" от раз ! Всеки себеуважаващ се магазин за акумулатори знае как се замерват всичките параметри+ зареждането, или разряд.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Странен срив на акумулатора

Мнение от addition » 02 фев 2016, 13:23

Мда, и при мен умря един от раз - давам на контакт и едва мъждукат лампите на таблото. Запалих с кабели, 1 час карах извънградско и като угасих пак така. И го изхвърлих.

iavorski
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 07 апр 2009, 21:42
Модел на автомобила: C-max Ghia 1.6 TDCi, S-max Titanium 2.0 TDCi
Местоположение: Голямото шопско село
Status: Извън линия

Re: Странен срив на акумулатора

Мнение от iavorski » 02 фев 2016, 13:31

ДА АМА НЕ!

Явно проблема е друг и няма да се реши по лесния начин с купуване на акумулатор.

Тази сутрин викнах СБА, дадоха ми ток и си запалих. Разходих я половин час. Угасих я. Запалих. На обед пак така - запали от половин оборот. Покарах половин час. Угасих я. Пак запали от раз.

В събота по време на междуградския преход ми изчезна часовника на музиката / оригиналната /. Влизам, настройвам час и дата. Гася музиката и забравя настройките - отива на 00:00 и 01/01/2000 г. Викам си - голяма работа - нали свири.

Днес след като и пуснах ток часовника "оживя" и както си беше забравил всичко взе че ми показа 31/01/2016 04:44. Мирише ми на някакъв електричарски проблем и ще трябва да я водя на "доктор".

Потребителски аватар
ieiei
потребител
потребител
Мнения: 389
Регистриран: 11 май 2007, 12:50
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен срив на акумулатора

Мнение от ieiei » 02 фев 2016, 16:26

Мери ли зареждането?

iavorski
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 07 апр 2009, 21:42
Модел на автомобила: C-max Ghia 1.6 TDCi, S-max Titanium 2.0 TDCi
Местоположение: Голямото шопско село
Status: Извън линия

Re: Странен срив на акумулатора

Мнение от iavorski » 02 фев 2016, 17:03

ieiei написа:Мери ли зареждането?
Колега, празен до дъно акумулатор след 45 минути каране върти като нов. Според мен зареждането си работи или ?

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен срив на акумулатора

Мнение от essex » 02 фев 2016, 17:46

Колега давай боба и на него notworking Купуваш си един мултицет за 10 лв от най-близката железария и слагаш двете сонди на клемите на акумулатора, палиш колата и пускаш късите фарове, музиката, вентилатора за парното и ако напрежението е от 13,8 до 14,2 волта значи алтернатора зарежда добре. Сутрин на студена кола преди да запалиш мериш акумулатора, не трябва да е под 12,6-7 волта. Може проблема да е в таблото с релета и бушони, при ескорт е доста проблемно таблото. Такива проблеми с е хващат с навременна проверка при появата му, а с гадаене. Може да ти дадем насоки стига да ни предоставиш нужната информация.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

iavorski
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 07 апр 2009, 21:42
Модел на автомобила: C-max Ghia 1.6 TDCi, S-max Titanium 2.0 TDCi
Местоположение: Голямото шопско село
Status: Извън линия

Re: Странен срив на акумулатора

Мнение от iavorski » 02 фев 2016, 17:57

essex написа:Колега давай боба и на него
Колега, идеята ми не беше някой да ми реши проблема - просто ми беше странно първо падането на системата точно след извънградско и зима - доста хора потвърдиха че баш такъв филм са гледали.

После ме озадачи странното поведение на музиката с самопроменящия се час и дата, което ме наведе на мисълта за утечка примерно точно в аудиото.

А за замерване на акумулатора - все ми се струва че алтернатора зарежда ОК - щом за половин час напомпи акумулатора и щом акумулатора държи тока без проблем / пу-пу да не ме изненада утре /.

Не искам да влизаме в гадаене - аз така или иначе ще потърся кадърен електричар / може да препоръчате някой за София /.

Ако излезе нещо след "прегледа" ще пиша - обещавам :)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Странен срив на акумулатора

Мнение от paci » 02 фев 2016, 18:48

iavorski написа: може да препоръчате някой за София /.
Най-после разбрахме къде трябва да се гледа тази кола

iavorski
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 07 апр 2009, 21:42
Модел на автомобила: C-max Ghia 1.6 TDCi, S-max Titanium 2.0 TDCi
Местоположение: Голямото шопско село
Status: Извън линия

Re: Странен срив на акумулатора

Мнение от iavorski » 17 фев 2016, 12:45

Така. Разбра се че утечка няма - и я мериха, и си карам две седмици без проблеми. Сега остана въпроса за читав електричар на Фордове. И да - за София става въпрос.

techclerk
потребител
потребител
Мнения: 139
Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
Местоположение: Нейде около Бургас
Status: Извън линия

Re: Странен срив на акумулатора

Мнение от techclerk » 19 фев 2016, 22:15

Предложение - проводниците имат връзки. Колата е на повече от 10 години. :( Провери двата дебели кабела към стартера - плюс и минус. Провери, че дава +12V на включвателя на стартера, при завъртане на контактният ключ.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 30 госта