Страница 1 от 1

НеЗареждане на акумулатора?

Публикувано: 31 дек 2006, 14:15
от gin
Здравейте,

Имам следния проблем.... Една сутрин колата не запали....айде с кабели и на алтернаторджия, смени ми релето, но резултата не е задоволителен, та да ви питам дали е нормално така:

Всички консуматори изключени, на празен ход зарежда при акумулатора на 14.5V. Пускам фарове, духалка, подгряване на задния джам и пада на 12-12.5V, т.е. вероятно спира да се зарежда и може някоя сутрин пак да припалвам с бутане... Та нормално ли е изобщо да играе напрежението, или по-малко трябва, или хич никак даже не прябва да мърда. И какво не ми е наред... релето ли пак, или четките са за смяна...? Акумулатора е читав та даже и в гаранция още.

А, да. И още щях да кажа, че като подам газ фаровете леко засилват светенето, а напрежението се качва на 14.5V. Оборотите при всички тия операции са долугоре стабилни с около -50 бройки ако всичко се натовари на празен ход.

Публикувано: 31 дек 2006, 18:57
от venom4o
хах ми .. пфф според мен алтернатора пак си е за ремонт.. не знам как са ти го направили.. Диодния блок може да ти прави проблеми

отговор

Публикувано: 01 яну 2007, 19:58
от maikalllll
колега явно тоази майстор не вдява от такива неща редное sed като смени нещата и каже че го е направил да направи проба и по проблемите които казваш че имаш трябва да се сети че ней наред работата, изхода е един сменяш майстора и тва е

Публикувано: 02 яну 2007, 16:49
от Jinxy
Според моето скромно мнение при включени всички изброени консуматори е нормално акумолатора да показва 12,5V на тихи обороти..... Ако е и малко поизтощен ( не си пътувал скоро на дълъг път с колата за да се зареди добре ) си е нормално. За проверка просто без да палиш дай само контакт и пусни всичките тези консуматори и ще видиш на колко пада без зареждане.....Според мен ще падне под 11V. Нужно е и малко време за да олегнат новите четки по контактните пръстени на ротора.
В противен случай при сменено реле и незареждащ алтернатор ... сваляне и преглед на контактните пръстени на ротора за силно износване и измерване на диодния блок.

Публикувано: 03 яну 2007, 10:46
от gin
Мдам, майстора го сменихме. Сега съм оставил да го инспектират наново този алтернатор, та да видим какво ще открият. Иначе казано накратко като го натовариш с всичко и не успява да изхранва колата :) Което все пак не е много нормално... според мен трябва дори да остава ток и за зареждане.

Публикувано: 03 яну 2007, 17:19
от gin
Оказа се, че не могат да определят как така преди е стигал тока, а сега не. Та направиха 55 амперния ми Бош алтернатор да прави 70 ампера с нов статор, и лагерите смениха, при което всичко заспа.

По вашите фиести някой да е забелязал какви са алтернаторите?

Публикувано: 03 яну 2007, 21:38
от Филипов
Не ти стига тока на възбудителната намотка. Дали поради лош контакт в четките, запресоването на гъвкавата връзка в тях, контактен проблем или калпав регулатор - като се измери се разбира.