Страница 1 от 1

focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Публикувано: 01 авг 2016, 10:39
от merlin68
Здравейте колеги!
Прочетох няколко подобни теми, но за сега решението сякаш ми убягва.
Фордчето пали без грешка, двигателя работи като часовник, 3-4км. пробег, загрява до норм. температура и от раз гасне. Пали веднага след това, но обикновено при опит за тръгване угасва, пак пали, опит за тръгване - гасне. След 2-3 такива опита не иска и да запали. Почива си 30мин. пали веднага и минава още 2-3км. преди да загасне по същия начин. Направена е диагностика, дава 4-5 грешки, първите 2 на помпа, след това датчик колянов вал, ланда сонда и една която не мога да идентифицирам.
Моля който е имал подобен проблем да помага!

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Публикувано: 01 авг 2016, 11:14
от ЯЛТА
Обърках се че е комън рейл.........
Има вероятност и от задръстен горивен филтър. Ако е електронния блок на ГНП-то, то ремонта е скъп.

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Публикувано: 01 авг 2016, 11:27
от lubomirov89
Kато загрее колата и угасне, с шише вода полей корпуса на ГНП в областта на електрониката. Ако запали имаш проблем с елекетронния блок на помпата !

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Публикувано: 01 авг 2016, 11:42
от merlin68
lubomirov89 написа:Kато загрее колата и угасне, с шише вода полей корпуса на ГНП в областта на електрониката. Ако запали имаш проблем с елекетронния блок на помпата !
Благодаря за съвета, ще го пробвам. Но защо ще се проявява проблем в ел. блок само при загряване?

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Публикувано: 03 авг 2016, 19:12
от Didibao
По скоро клони към датчик колянов вал, но не е изключено и помпата да прави проблем.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Публикувано: 03 авг 2016, 21:32
от OgiDogi
merlin68 написа:
lubomirov89 написа:Kато загрее колата и угасне, с шише вода полей корпуса на ГНП в областта на електрониката. Ако запали имаш проблем с елекетронния блок на помпата !
Благодаря за съвета, ще го пробвам. Но защо ще се проявява проблем в ел. блок само при загряване?
Защото електрониката е капризна към прегряване - както компонентите, така и спойките по безоловните технологии. Например, безоловният припой е с по-малка пластичност (т.е. трудно се деформира), което води до пукнатини при големи температурни разлики. Пукнатина = лоша или никаква връзка, т.е. модулът работи някак с проблеми или изобщо не тръгва.

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Публикувано: 26 авг 2016, 17:13
от merlin68
Проблема се задълбочи, вече гасне и без да е загряла - работи минута-две на място и гасне, пали после и след секунди гасне.
Дава грешки Р1563 Р1664 и Р0335
Сменен датчик на колянов вал без резултат. Остава проблема да е в помпата.
А някой знае ли дали тази помпа може да бъде заменена с друга без електроника, примерно от Ескорт 1.8 ТДИ 90коня или нещо друго?

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Публикувано: 26 авг 2016, 17:19
от OgiDogi
merlin68 написа:Проблема се задълбочи, вече гасне и без да е загряла - работи минута-две на място и гасне, пали после и след секунди гасне.
Дава грешки Р1563 Р1664 и Р0335
Сменен датчик на колянов вал без резултат. Остава проблема да е в помпата.
А някой знае ли дали тази помпа може да бъде заменена с друга без електроника, примерно от Ескорт 1.8 ТДИ 90коня или нещо друго?
На Фикуса помпата се задвижва от верига и предава движението към разпределителния вал с ремък. Смяна с по-обикновена помпа ще рече преправяне на цялото ангренажно задвижване, освен ако някак не може да се напасне оста на помпата към него.

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Публикувано: 24 сеп 2016, 21:57
от probefan
Здравей, приятелю! Най-вероятно проблема ти е в датчика на хол. Сменяй го, не е много скъп и си решаваш проблема!

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Публикувано: 07 фев 2017, 08:56
от PcMan
За да не създавам нова тема имам бърз въпрос.
При смяна на цялото ГНП на фокус 1.8 тдди (бош завършва на 006) трябва ли синхронизация на валовете, или се подменя с новото директно. Знам, че новото трябва да се настрои и синхронизира новата електроника с на колата. Говоря за механичната връзка ГНП към валовете към ангренажа, при монтажа и демонтажа на същата. Нужна ли е специална центровка и т.н. ?
Опитахме да поправим само електронния блок - неуспешно. Клапана чука при подаване на 12в, не е той. Куплунга който захранва цялото ГНП подава плюс на номер 7 изход - и това е окей по схемата от ауто дата.
Остана централния компютър на електроникат, т.е. да не е във вид за поправяне, а изхвърляне и цяло ГНП с всичко + синхронизация след монтажа. Монтажа ме притеснява с и дали трябва синхорнизация и нагаждане при механичната връзка. Или е direct fit ? :roll: (ново ГНП намерихме, 300лв, внос от германия, дават и гаранция, ако не стане - сменят го с ново (т.е. следващата бройка същият модел бош 006)
БЛАГОДАРЯ!! :)
Колата е на 250к км, почти всичко й е сменено през последните 2 години близо 4 хил. лв в консумативи и подменени неща (без ремонти за 1-ви път има голям проблем). От нафтата е, защото това с ГНП стана след сипана нафта от Лукойл посока София на АМ Хемус, преди 2-рия тунел. Прибрахме се в Ловеч, и на другата сутрин - няма никой. 2-ра седмица се борим с ГНП, включително с майстори и хора с лаптопи и диагностики. Имаме 3 коли в семейството повече на лукойл ако заредя... един от майсторите каза, че това е 3-тия фокус тдди за 1 месец със скапала се гнп след нафта от точно този лукойл. Слагали фалшиви добавки, които правят налепи и клапана залепвал. Нашият клапан щрака, но това не е гаранция че функционира 100%. За това и намерихме цяла нова гнп с гаранция, въпроса е дали сами ще можем да демонтирам и монтираме механичната й връзка към ангренажа ?

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Публикувано: 12 апр 2017, 21:36
от hasegade
"Днес колицата изгасна в движение. Естествено не можа пак да запали веднага. След като изчаках около 30-40 секунди, запали и повървя около 2-3 километра и пак изгасна, изчаках пак 30-40 секунди (иначе не пали докато не са минали) и пак запали ... Така 4 пъти за 20 минути. Иначе докато работи си вървия доволно без забележки. Отидох на диагностика при "кварталния" и грешките бяха:
С2553
Р0149
Р0335 - Тази е за датчик колянов вал( и го смених) и за около 20 км обиколки след това не можа да изгасне, дано да съм се разминал само с това _friends_
В2139
Р0904
Р0409
Р0404
Р1665
Р0416
С2553
С1304
След изтриване на грешките, изскача грешка P007F"
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Описаното до тук беше преди около 20 дни. Колата се караше и гаснеше профилактично по 1-2 пъти на ден, докато не реши че трябва да гасне по 1-2 пъти на всеки 100 метра. Резултата е ремонт на ГНП(всъщност невъзможност за ремонт на ГНП заради механичните и електричните проблеми в помпата, а замяня с ремонтирана такава) и 1150лв на зад :D(800лв рециклирана помпа и 350 лв труд). На 13април, би трябвало да я взема готова от сервиза и се надявам повече да не гасне, поне докато е под моя опека :D

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Публикувано: 24 юни 2017, 19:25
от dobatavision
Колега какво стана с фокуса ?

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Публикувано: 13 юли 2017, 23:55
от hasegade
1150лв рециклиране ГНП с труд .... и проблемите изчезнаха. Имаше проблеми с електриниката и с механиката.