Страница 1 от 2

Колеги помагайте. Ескорт 1.3 92-а верига не пали на бензин

Публикувано: 30 ное 2016, 10:02
от EuroPol
Ескорт 1.3 92-а верига газ бензин не пропуква даже на стартер като я битна пали от първият метър на газ. На безин не. Искам да си я карам на бензин.спешно помагайте с съвети.нужна ми е карам си детето на градина с нея и сега мръзнем пещ. Само да спомена че на бензин гърми в карборатора направо огън излиза.

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 30 ное 2016, 13:02
от EuroPol
Възможно ли е да е стартер защото сложиб и голям акомулатор от дизел и пак същата работа едно такова мудно ми се струва че върти

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 30 ное 2016, 19:23
от S_C
Не е от батерията. По горивната система е.

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 30 ное 2016, 19:34
от frm
Няма да е изненада ако има повишена консумация на ток от стартера, едновременно с проблеми по кабелните съединения по дебели или пък и тънки кабели.
Аз бих сравнил колко ток отива за стартера при тази кола и друга такава, и напрежението на клемата му при въртене, на клемата на акумулатора, и съответното за захранване на запалването. Но трябват амперклещи и други по-дребни инструменти. Също бих разглобил стартера за да видя дали ротора не търка по статора, примерно.
Акумулаторът добре ли е зареден - с ходене до детска градина не успява да се поддържа. Започни с едно добро зареждане. Сутринта преди палене трябва да е над 12,6 В... някъде. Дори повече.

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 30 ное 2016, 23:12
от EuroPol
Акомулатора е варта 45 ампера с силен стартов ток и е на. Шест месеца купуван е в франфуркт. Държи си тока мерихме го с някакъв уред за товар. Майстор го мери и каза че е наред акомулатора. Свещите са нови моторкрафт. Нз за центровката тя няма делко само датчик на хол комутатор и бобина. Явно минусоте управляват. Тази вечер мерихме кабелите с един приятел с мултисет добре са. Като заеъртиш има искра. Дърпахме я. На бензин запали по едно време но като на три цилиндъра. И смърди яко на бензин. Като подадеш газ угасва. Взех шише и налях бензин. Ползвах него за резервоар с шлауфки да гледам какво сеслучва. Бензин има ток има но на място няюа палене. На газ пали мн лесно карборатора е вебер тлдм 2628. Идея си нямам от какво може да е скъсаха ме комшиите че форд и циганин не работели зимата. Обичам си колата и искам да си я карам

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 30 ное 2016, 23:47
от HACKO
EuroPol написа:..... На газ пали мн лесно карборатора е вебер тлдм 2628. ....
А за къв ти е да работи на Бензин?
Най-вероятно заради газта се е "разсъхнал" карбуратора. Трябва да се разглоби, почисти и регулира. Ако е с автоматичен смукач, възможно е да не работи коректно. Абе не е невъзможно ама след няколко месеца на газ, пак няма да работи коректно.
Само не разбрах последно на газ на стартер ли пали или с дърпане.

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 01 дек 2016, 01:58
от frm
EuroPol написа:На бензин запали по едно време но като на три цилиндъра. И смърди яко на бензин. Като подадеш газ угасва.
От това съдя, че има проблем след като запали. Значи при палене е напълно възможно този проблем да се проявява още по-зле.
След запалване стартерът няма значение и каквото писах по-горе не важи.

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 01 дек 2016, 07:54
от EuroPol
Карборатора е с нови гарнитури и платънце на ускорителната помпа. Чистен е майстор го рециклира беше разглобен на съставните си части. Не няма автоматичен смукач. Но палеше и вървеше зимата падне ли под десет градуса няма палене на газ от място само с бутане което нее вариант. Бобината също е сменяна преди година интересното е че ток има. Лошото е че много рядко някой се навива по сервизоте да ми обърне внимание. Казват че нямала жово роднини и нямало кой да се занимава. Нз за центровка как стоят нещата. Да се е разхлабила веригата ли. Просто е мн странно. Мислех да нее от маслото но то е мобил 10w40 нее гъсто. Има и добавка към него. Нз за мен или е центровка или карборатора др не виждам. Влиза бензин в карборатора. Но изгасена като подам газ трябва ли да впръсква бензин карба? Опитах но нищо не става. Снощи опитах с др карб пак от 1.3 само че вебер 20-19 пак същата работа патка само в карба и излиза огън. Ще опотам тея дни да измеря компресията да нее станало нещо по мотора. Лошото е че нее моно и няма почти никакви части освен задвижващи елементи и тампони.

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 01 дек 2016, 07:57
от EuroPol
На газ в топлото от място пали в студа само с бутане като загрее си пали но истине ли край. На бензин онзи ден припали с голямо бутане работеше като косачка. Подадох газ и изгасна и повече не запали.

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 01 дек 2016, 12:42
от HACKO
Маслото не е фактор в конкретния случай. Става въпрос за настройка на карбуратора, пукането в карбуратора може да се дължи на повредена гарнитура на всмукателния колектор или тази под карбуратора. На угасен двигател, като отвориш рязко дросела трябва да впръска Бензин в дифузьора. Мисля, че нещо е объркано при смяната на платната и последващия реглаж на карбуратора.
Добре настроена газова уредба си пали на газ без проблем на минусови температури. Фиестата на жена ми от 5г е на газ и оттогава не е ползвала Бензин. На -15 пали без да се замисли, изпарителя е Ловато. На Ескорта с 2 различни турски изпарителя също си палех през Зимата на Газ, малко по-трудно от Ловатото но палеше.

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 01 дек 2016, 14:40
от frm
А в студено "почерпваш" ли с мъничко допълнително газ? С копчето или със задържане на контакт преди палене? Зависи какво е ключето ти за газ/бензин. Вероятно е така нареченото "автоматично".

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 01 дек 2016, 17:10
от HACKO
Падам си традиционалист, не долюбвам автоматиката трябва да имам пълен контрол. Изпарителите за които говоря са вакумни а ключовете са от възможно най-простия тип, превключвател и бутон. Понякога, но не винаги се налага да се натисне за момент бутона по време на въртене.

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 01 дек 2016, 17:29
от EuroPol
Значи изпарителя ми е Ловато но е електрически. А относно впръскването на бензин при подаване нищо не впръскването.просто не се случва нищо.тази вечер ще го отворя да огледам. Копчето за газта няма за почерпка.само газ бензин и междинно положение.

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 01 дек 2016, 17:43
от Nikola Iordanov
EuroPol написа:Значи изпарителя ми е Ловато но е електрически. А относно впръскването на бензин при подаване нищо не впръскването.просто не се случва нищо.тази вечер ще го отворя да огледам. Копчето за газта няма за почерпка.само газ бензин и междинно положение.
Колега провери и намали нивото на горивото в карборатора когато е на бензин явно я задавя и затова гърми провери и иглата дали изобщо затваря последиците са същите .Когато я караш на газ преди да я угасиш вечер я превключи на бензин да поработи малко и тогава я загаси когато я палиш на другия ден я пали без да подаваш газ за да не я задавиш .

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 01 дек 2016, 17:51
от HACKO
Няма защото изпарителя ти е електрически и няма опция. Там тънкостта е в правилното дозиране на константното количество газ. Работата е на принципа на пробата и грешката.
Абе в Горна няма ли останал някой стар майстор, дето разбира от Жигули, този Вебер не е много по-различен от Вебера на Жигулата.

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 01 дек 2016, 19:21
от frm
При ел изпарителите има или копче за почерпване за две до десетина секунди, или когато дадеш на контакт, газта тръгва, и чрез изчакване няколко секунди със завъртането на стартера става това предварително подаване на гориво. Моят опит като редови ползвател на газоколи е че без почерпване кола на газ не пали в студено време. Но пък уцелиш ли колко секунди да задържаш за съответната температура, пали по-добре отколкото на бензин. След което се изка малко грижа да не замръзне пък изпарителя.

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 02 дек 2016, 06:32
от EuroPol
Имаше един майстор но има проблем с здравето и не бачка вече по сервизите ми казват че не са виждали такъв двигател отворен и не им се занимава.вече съм пред дилема да търся ли друга кола иска мии се форди да си го карам но.... Няма грам ръжда как да го махна.имам ръководство на български почти нищо няма за ohv/hcs моторите.исках да видя зацепване на веригата,центровка. Няма нищо

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 02 дек 2016, 06:35
от EuroPol
Друг въпрос .Ако сложа турски изпарител дали ще се получи? Вакумен. Имам оригинална горна плочка точно за тези карборатора. И ключа ли ще трябва да сменя?

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 02 дек 2016, 08:46
от fordmaniac
Чета темата и смятам, че колата иска основно преглеждане. Съживявал съм доста стари коли, те доста колеги като видят липса на букса за диагностика и абдикират.
Лошото е, че си далече. Ако стигне колата до мен, все ще стане.
Поздрави

Re: Колеги помагайте.

Публикувано: 02 дек 2016, 09:24
от HACKO
EuroPol написа:Друг въпрос .Ако сложа турски изпарител дали ще се получи? Вакумен. Имам оригинална горна плочка точно за тези карборатора. И ключа ли ще трябва да сменя?
Ауу, това е много лоша идея, искаш от Мерцедес да слезеш на Москвич. По-добре инвестирай 60-70лв някой газаджия да ти смени платната и да направи читава регулировка на изпарителя.
EuroPol написа:Имаше един майстор но има проблем с здравето и не бачка вече по сервизите ми казват че не са виждали такъв двигател отворен и не им се занимава.вече съм пред дилема да търся ли друга кола иска мии се форди да си го карам но.... Няма грам ръжда как да го махна.имам ръководство на български почти нищо няма за ohv/hcs моторите.исках да видя зацепване на веригата,центровка. Няма нищо
Това е несериозно, ебаси сервизите дето не могат да се оправят с този прост мотор и елементарна горивна система. Или много са се ояли или са некадърни.
Какво да има писано за мотора? Ами той е елементарен, конструиран е през 1959г. и оттогава почти не се е изменил. По принцип веригата се разтяга по време на експлоатация и от това се променя фазата на газоразпределението, от което евентуално ще падне мощността, но няма да спре да пали.