Страница 1 от 1

Проблем с късите светлини - стопяват се буксите на крушките - Форд Пума

Публикувано: 08 дек 2016, 18:02
от Roy
Здравейте!

Боря се с един досаден проблем от доста време и не мога да намеря дългосрочно решение!
Започвам отначало. Колата е Форд Пума 1,7 - 1998 г. Преди време ми изгоря едната светлина и реших да сменя крушката. Като отворих фара забелязах, че инсталацията на фара е в изключително лошо състояние (при другият също беше така). Почти на всички кабели изолацията се ронеше като солета. Оставих инсталацията на фаровете в това състояние и не след дълго се стопиха буксите на късите светлини. Предположих, че това се случва поради лошото състояние на инсталацията и преди два месеца смених изцяло инсталацията и на двата фара - нови подходящи кабели, нови букси на късите светлини(керамични), връзки направени директно на кабелни обувки, всяка връзка изолирана с шлаух и т.н. и т.н.

Сега отново единият фар спря да свети и какво виждам - едната кабелна обувка на буксата на късата светлина е изгоряла цялата (погледнато при поставени крушки е дясната, мисля че тя доставя напрежението,а другата е за управление)

Погледнах фаровете на друга кола като моята и като гледам буксите на късите светлини отново точно от същата страна са започнали да се топят.
Някой има ли идея защо така се получава и какво може да се предприеме? Използвам само подходящи крушки за колата - 50-60W

Предварително благодаря!

Re: Проблем с късите светлини - стопяват се буксите на крушките - Форд Пума

Публикувано: 08 дек 2016, 18:34
от ЯЛТА
Точно поради тази причина съм монтирал на моята Пума дневни светлини на дългите фарове светещи на 35 %. При градско управление през светлата част на деня, и особено летния сезон, охлаждането на фаровете е недостатъчно, предполагам не са изчислени за дневна работа, а само за нощна. На Пумата на дъщерята също са стопени кабелите на десния фар, изолирани са, и предстои смяна на кабелите.

Re: Проблем с късите светлини - стопяват се буксите на крушките - Форд Пума

Публикувано: 09 дек 2016, 10:18
от dido1403
Незнам с какви крушки е Пумата, но ако са H4 мисля че има лек. Поне така излекувах един Мерседес 124 който беше със стопени букси но и хубави дебели кабели вътре във фара. Сложихме фасунги от Москвич - бакелитени са и кабелчетата се монтират с болчета. Обмислям такъв ъпгрейд и на Фокуса ми, където кабелчетата във фара са доста тънкии също нагаря всичко. Дано да съм бил полезен.

Re: Проблем с късите светлини - стопяват се буксите на крушките - Форд Пума

Публикувано: 09 дек 2016, 11:27
от S_C
H4 са най-малко проблемни по една проста причина-многото метал в цокъла, който успешно служи като радиатор и отвежда топлината. Буксата ще даде фира така или иначе, когато и остарее материала.
При другите модели крушки тоя ефект е далеч по-слаб, а при тия с пластмасови цокли изобщо го няма. Там и охлаждане на фара няма да те спаси. При LED H4 вариантите проблемът е още по-силно изразен....там направо в цокъла е вграден вентилатор....

Re: Проблем с късите светлини - стопяват се буксите на крушките - Форд Пума

Публикувано: 09 дек 2016, 17:36
от Roy
Крушките са HB3/9005 и като гледам решението е ксенон. Може би някой качествен 35W ще реши проблема.