Нормално ли е това напрежение

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от aspasia » 26 сеп 2017, 19:57

По скоро имаш недозареждане не трябва да ти е по малко от 13,8 с включени консуматори как го измери?

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от Eastbourne » 26 сеп 2017, 22:40

На клипа се вижда, че при незапален и при запален и след това пускам всички консуматори - фарове, радио, климатик, лампи, мигачи.

Акумулатора отдавна си е изкарал живота, но ще го следя тези дни как се държи.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от S_C » 27 сеп 2017, 10:37

Какво му смятате толкова на тоя акумулатор? Под 13,8 има недозареждане. Няма значение с консуматори или без. На 13,8 ще зарежда, но това ще се случва толкова бавно, че на практика при каране на къси разстояния батерията няма да успее а си върне енергията, която е разходавана за първоначалното стартиране на мотора. Т.е. тя бавно и полека ще умре, при това в не много далечното бъдеще. Особено с това постоянно каране на фарове.
Качването на напрежението над 14,5 предизвиква кипене на електролита.Т.е. батерията пак започва бавно да умира.
Границите между недозаряд/нормален заряд/свръхзаряд са много малки събрани са в 0,1 волт на клетка. Просто автомобилният акумулатор има 6 клетки и това "раздува" тая граница 6 пъти. Това не променя факта, че, енергията, която трябва да произведе алтернаторът, във всеки момент трябва да покрива всички консуматори на 100% и да остава излишна енергия за възстановяване на запасите в батерията.
Меренето без консуматори има значение само за работата на релето. В системите с алтернатор ограничението на зареждането е само по напрежение. Токът се регулира сам. В старите системи с генератор имаше и реле за тока, че и релетата бяха регулируеми. За щастие, вече не са.Така, че...без консуматори се вижда само дали релето си спазва горната граница на работа, за да не презареди батерията. Реалната проверка на работата на системата е под товар. При това измерено на празен ход, защото е важна долната граница на ефективност.
Колкото и да изглежда груба, в действителност системата за регулиране на напрежението в автомобила е изключително прецизна.Регулира един много динамичен процес, запазвайки отлконениеята в границите на 3-4%, което е много висока точност. И тя не се е променила особено от времето, когато всички компоненти са били 100% механични, без никаква електроника.Електрониката доведе само до повишаване на бързодействието-от там възможност да се ползват технологично по-съвременни батерии.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от Ради-1 » 12 дек 2017, 21:18

Да попитам за това зарядно, понеже за пръв път ползвам "умно". Като го свързвах с акумулатора показа 12.5 волта. За 30-40 минути стигна до 14.2. Очаквах, че ще спре да зарежда като се зареди акумулатора, а след няколко минути като го погледнах заряда се колебаеше между 13.5 - 13.6. Нормално ли е или е достигнал максимума и е започнал разреждане?Изображение

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1325
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от vargala81 » 24 дек 2017, 18:45

Ако това "умно" зарядно е на принципа на умните бързи зарядни при мобилните телефони, то те работят така:
От 0 до 50% зареждат много бързо, от 50 до 90 по-бавно и последните 10% още по-бавно. Акомулатора все още се зарежда, но с по-слаб ток.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от S_C » 24 дек 2017, 20:04

Да е умно...колко пък да е умно това заядно. Със зареждането на кумулатора пада вътрешното му съпротивление.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от Ради-1 » 29 авг 2018, 08:40

От известно време плюсова клема на акумулатора е много топла и не може да се пипне. От прочетеното разбирам че най-вероятната причина е кабелът до алтернатора. Само кабелът ли се сменява или заедно с клемата. Тоест нещо такова да търся.. И колко квадрата да е кабела, за дължина ще трябва поне метър. ИзображениеИзображение

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от ЯЛТА » 29 авг 2018, 10:32

По добрия вариант е да смениш целият кабел комплект. Възможно е да се смени и само плюсовата клема, ако е не е нарушена целостта на кабела.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от HACKO » 29 авг 2018, 10:33

Отиваш в първия магазин за авточасти купуваш си такава обувка,

Изображение
режеш кабела в близост до настоящата обувка и я монтираш.
Това със смяна на целия кабел е голяма играчка.

П.П. Дори и Кауфланд ги има.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от Ради-1 » 29 авг 2018, 10:49

HACKO написа:Отиваш в първия магазин за авточасти купуваш си такава обувка,

Изображение
режеш кабела в близост до настоящата обувка и я монтираш.
Това със смяна на целия кабел е голяма играчка.

П.П. Дори и Кауфланд ги има.
Месингова нали, тия кауфландските ги имам комплект, ама няма да ги сложа

Пс - тука ли да пъхна кабела и да стегна, че няма кабелна обувка


Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от ЯЛТА » 29 авг 2018, 11:25

Ради-1 написа:
29 авг 2018, 10:49
Пс - тука ли да пъхна кабела и да стегна, че няма кабелна обувка
Изображение
Точно там-всичките кабели.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от aspasia » 29 авг 2018, 19:45

Правилно са ти казали колегите смени само кабелната обувка даже във всеки магазин за акумулатори има такива .

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от Ради-1 » 05 сеп 2018, 20:31

Това е кабелът, който отива в алтернатора нали? Тука има един фокус на части и ще пробвам с неговата клема и кабел. Изображение

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от Ради-1 » 08 сеп 2018, 09:54

Отивам при човека да взема клемата с кабела и той ми подава клемата със стърчащ отрязан кабел от нея, не можал да го свали хем че му казах че ми трябва всичко
Някой може ли да потвърди че кабелът от плюса, който е кербован отива само до алтернатора? Има пластмаса под стартера и не мога да видя само минава ли оттам или е закачен с кабелни обувки за стартера.
Ще пробвам още веднъж с втора ръка и ако не стане ще си купя кабел 25кв и ще сменя клемата

Пс - явно кабела си минава през пластмасата на стартера, без да е закачен с него и не е проблем да се пусне друг кабел


Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от HACKO » 08 сеп 2018, 14:59

Абе човек, на кабела му няма нищо, отрежи го до обувката, сложи каквато ти казахме и не се занимавай с глупости!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от Ради-1 » 09 сеп 2018, 08:50

Това лесно ще го направя, другите два кабела с кабелните обувки ще ги закача на болтовете. Въпросът е, че сега кабелът вероятно е запоен и стегнат на преса в клемата, а аз само ще стегна с болта, колкото може. Затова ми се иска да мина през електричар да запои кабелна обувка на кабела и да съм спокоен Изображение

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от aspasia » 09 сеп 2018, 09:28

Ради-1 написа:
09 сеп 2018, 08:50
Това лесно ще го направя, другите два кабела с кабелните обувки ще ги закача на болтовете. Въпросът е, че сега кабелът вероятно е запоен и стегнат на преса в клемата, а аз само ще стегна с болта, колкото може. Затова ми се иска да мина през електричар да запои кабелна обувка на кабела и да съм спокоен Изображение

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Достатъчно е да бъде стегнат не го запоявай въобще иначе рискуваш да получиш едно хубаво окисление понеже спойката няма да е добре изолирана.

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от Ради-1 » 11 сеп 2018, 21:21

Това, което направих - почистих кабелните обувки със шкурка и сложих около тях и по клемата захаросан пчелен мед(временен вариант, ама нямах технически вазелин). При градско каране на къси разстояния минус клемата е студена, а плюсовата леко топла. Днес минах 80 км по магистралата, нищо по двигателя не можеше да се пипне от топлина - плюсовата клема, кабелът и, алтернаторът, всички маркучи, минусовата клема. Температура по борд компютър - макс 103 градуса, стрелката не е мърдала от средата, перките работят. При спускания температурата падаше до 94-95.
Нормално ли е да се случва така или да ходя в сервиз?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от HACKO » 11 сеп 2018, 23:14

Ради-1 написа:
11 сеп 2018, 21:21
.... Температура по борд компютър - макс 103 градуса, стрелката не е мърдала от средата, перките работят. При спускания температурата падаше до 94-95.
Нормално ли е да се случва така или да ходя в сервиз?
Точно такава трябва да е температурата, колата е перфектна.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Нормално ли е това напрежение

Мнение от Ради-1 » 12 сеп 2018, 10:43

Ясно, ами ще я карам така, дано не изкачат повече проблеми
Ти нямаше ли такъв форд, евро колко ги водят. Направих проверка по вин и нищо не излиза. Да не са без евро стандарт

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 35 госта