Страница 1 от 1
Мистерия в остветлението на заден рег. номер
Публикувано: 01 яну 2018, 14:11
от otoyol
За много години, колеги ! Писах по въпроса в друга тема, но се оказа, че проблемът не е нито изгорели крушки, нито клеясали/окислени кабелни обувки. Проблемът е доста мистериозен. Обяснявам: когато не е включен контакт, ако включа габарити от ключа за фаровете, всичко е нормално, т.е. осветл. на задния рег. номер работи без проблем. Ако дам контакт или запаля двигателя, след което включа габарити или фарове, тогава осветл. на рег. номер спира да работи !!! Наред с това, напрежението на инсталацията видимо намаля, дори се усеща как се товари чак двигателя от генератора !!!!! При преден такъв опит, беше започнало да мирише на изгоряло вътре в купето, като веднага изключих фарове и двигател ! Тогава изгоря и бушона за габаритите и осветлението на таблото и уредите ! Мистерията за мен е защо се появява проблемът при вкл. контакт ??? Когато не е включен контакт защо работи нормално осветл. на рег. номер ? Какво различно се случва в тая верига при вкл. и при изкл. контакт ?
В крайна сметка сега карам без осветл. отзад на рег. табела, като съм махнал съответния бушон. Моля, дайте съвет !
Re: Мистерия в остветлението на заден рег. номер
Публикувано: 01 яну 2018, 14:27
от fordmaniac
Здравей.
Имах случай със запалена инсталация на Фокус заради каране на фарове( преди съм имал други марки коли с този проблем ). Там се стопиха кабели до фаровете, окъсиха през контакт, изгорели разделителни диоди, стопени и запалени инсталации назад, късо между габарити и ел джамове... Вярно максимален погром беше.
Преди да си стопил всичко, търси ел майстор или я почвай сам, ако имаш възможности!!!
Като я възстановиш, първата работа е модул за дневни светлини ( DRL ) на дългите на 35% и забравяш за изгорели крушки, клеми, ключове светлини, инсталации и опасност от пожар. Щото няма да е първата кола със запалена инсталация, то никой от конструкторите не е мислел, че ще светят постоянно и ще натоварват кабелите.
Поздрави
Re: Мистерия в остветлението на заден рег. номер
Публикувано: 01 яну 2018, 14:31
от essex
otoyol написа: ↑01 яну 2018, 14:11
При преден такъв опит, беше започнало да мирише на изгоряло вътре в купето, като веднага изключих фарове и двигател !
Значи колега наостряш носа като ловджиско куче и започваш да разглобяваш, докато не намериш проблемните кабели, най-вероятно изолацията е няма и при включен контакт дава накъсо !!!! Задължително веднага отстрани проблема, ако не искаш да ти се подпали колата !!!!!
Re: Мистерия в остветлението на заден рег. номер
Публикувано: 01 яну 2018, 15:42
от Ozzie
MkI мисля, че имат сериен недостатък - събират вода в плафоните за осветление на номера.
Свалял съм ги двата на Фокус-а на гаджето - и в двата имаше вода, а на единия даже му бяха зеленясали държачите на крушките.
Та от там можеш да почнеш за начало, като най- лесно.
Re: Мистерия в остветлението на заден рег. номер
Публикувано: 01 яну 2018, 15:43
от OgiDogi
otoyol написа: ↑01 яну 2018, 14:11
За много години, колеги ! Писах по въпроса в друга тема, но се оказа, че проблемът не е нито изгорели крушки, нито клеясали/окислени кабелни обувки. Проблемът е доста мистериозен. Обяснявам: когато не е включен контакт, ако включа габарити от ключа за фаровете, всичко е нормално, т.е. осветл. на задния рег. номер работи без проблем. Ако дам контакт или запаля двигателя, след което включа габарити или фарове, тогава осветл. на рег. номер спира да работи !!! Наред с това, напрежението на инсталацията видимо намаля, дори се усеща как се товари чак двигателя от генератора !!!!! При преден такъв опит, беше започнало да мирише на изгоряло вътре в купето, като веднага изключих фарове и двигател ! Тогава изгоря и бушона за габаритите и осветлението на таблото и уредите ! Мистерията за мен е защо се появява проблемът при вкл. контакт ??? Когато не е включен контакт защо работи нормално осветл. на рег. номер ? Какво различно се случва в тая верига при вкл. и при изкл. контакт ?
В крайна сметка сега карам без осветл. отзад на рег. табела, като съм махнал съответния бушон. Моля, дайте съвет !
Като гледам схемата, дадена в AutoData, няма никаква връзка при положение само на габарити между изключен и включен контакт, с изключение на диодната подсветка на копчето. Ако със сигурност в това положение имаш голям товар и започва да мирише на изгоряло - пробвай с друг панел, този може да има криви пластини вътре в ключа или пластмасата му да се е размекнала и изкривила от подсилени крушки, например.
Re: Мистерия в остветлението на заден рег. номер
Публикувано: 02 яну 2018, 01:04
от S_C
Мистерия с инсталация на Форд няма. Няма такова животно! Всичко е пределно ясно-тя започва да се разпада от дена, следвщ излизнето от завода. Фордманияка също е прав, ама той ги гледа нещата откъм позицията на майстор-как да се закрепи проблема така, че колата да остане максимално дълго на пътя. Което е отлагане, а не решение. Решение с ниското качество на инсталациите специално при тази марка коли няма. Невроятното е, че дори при това безумно ниско качество, изгорелите коли и такива с тотални поражения по инсталацията, са сравнително малък брой. Което като започнеш да разглабяш твоята инсталация и видиш за какво чудо става въпорс, ще разбереш всъщност колко наистина е невероятно.
Re: Мистерия в остветлението на заден рег. номер
Публикувано: 03 яну 2018, 08:50
от HACKO
От 98г. насам през мене са минали 6 Форда, като в момента експлоатирам 3. Проблем с разпадане на изолацията на кабелите не съм имал, единствено на Ескорта на кабелите на TPSа се беше разпаднала изолацията, тези които вървят с него, на останалата изолация разпаднала се изолация не съм имал. Това май се случва само при първите серии на Мондео.