Страница 1 от 1

Стрелка за температура на охладителна течност

Публикувано: 11 авг 2018, 12:04
от CecoR
Здравейте, имам следния проблем , който не съм решил още, и питам вас за съвет и решение:
Колата е Форд Ескорт 1,8 турбодизел 90к.с. Endura DE , 1999г
От няколко дни стрелката на таблото за температурата на охлаждащата течност на двигателя , се закова в червената зона и не мърда от там. Но в системата всичко е наред. Не е прегряла , перката си работи нормално, не надува маркучите, вода си има и не изчезва! Взех нов температурен сензор - не се оправи. Смених уреда на таблото с друг - същия проблем, стои си в дясно дори на студена кола. Рових по релетата - никакъв ефект.
Моля, споделете , ако сте се сблъсквали и решили този проблем, какво да се стори още.
Благодаря!

Re: Стрелка за температура на охладителна течност

Публикувано: 11 авг 2018, 12:39
от OgiDogi
CecoR написа:
11 авг 2018, 12:04
Здравейте, имам следния проблем , който не съм решил още, и питам вас за съвет и решение:
Колата е Форд Ескорт 1,8 турбодизел 90к.с. Endura DE , 1999г
От няколко дни стрелката на таблото за температурата на охлаждащата течност на двигателя , се закова в червената зона и не мърда от там. Но в системата всичко е наред. Не е прегряла , перката си работи нормално, не надува маркучите, вода си има и не изчезва! Взех нов температурен сензор - не се оправи. Смених уреда на таблото с друг - същия проблем, стои си в дясно дори на студена кола. Рових по релетата - никакъв ефект.
Моля, споделете , ако сте се сблъсквали и решили този проблем, какво да се стори още.
Благодаря!
Сензорът е температурно променливо съпротивление и ако проводникът до него се даде на маса - уредът показва максимална температура. Щом със смяната му няма разлика, значи окабеляването някъде е протрито и точно неговият проводник опира или в друг, който е маса или директно към шасито. Проследи кабелните снопове, през които минава жицата от сензора.

Re: Стрелка за температура на охладителна течност

Публикувано: 11 авг 2018, 13:24
от CecoR
До сензора отиват два кабела - бял с виолетово и кафяв с бяло. И двата кабела отиват в ЕКУ-то. Може да се проверят, като се откачат от компа. Това ще го направя днес.

А когато откачиш буксата от сензора , перката се включва веднага , като се даде на контакт, дори да е студена колата.

Re: Стрелка за температура на охладителна течност

Публикувано: 11 авг 2018, 16:11
от OgiDogi
CecoR написа:
11 авг 2018, 13:24
До сензора отиват два кабела - бял с виолетово и кафяв с бяло. И двата кабела отиват в ЕКУ-то. Може да се проверят, като се откачат от компа. Това ще го направя днес.

А когато откачиш буксата от сензора , перката се включва веднага , като се даде на контакт, дори да е студена колата.
Бъркаш сензорите, откачил си този за компютъра. Другият за стрелката е само с един проводник и се намира на термостата.

Re: Стрелка за температура на охладителна течност

Публикувано: 11 авг 2018, 18:09
от Филипов
За моята кочина съм ги описал https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=77124
Не знам как е при теб, но може и да е същото. Цитат:

Има 3 датчика за температура. Един на дебелия маркуч отгоре - включва перката. И два на изхода на термостата. И двата са с 2 проводен куплунг с единия на маса. Един от тях сочи нагоре, сив и с кръгъл куплунг. Той дава информация на компютъра за температурата на двигателя. При мен е около 22К при незагрял двигател. Срещу него и насочен напред и надолу е датчикът за стрелката на таблото. Около стотици омове, ще го сменям и ще напиша колко точно.Черен с правоъгълен куплунг.
Смених и датчика на стрелката. Заврян отдолу. Оригинал номер 91AB10884AA. Донесоха ми нов испански FAE 33260 за 9 лв. докато масовите оферти по магазините за този бяха 14 - 15 лв. Bсичките предлагани марки ориентировъчно дават около 800 ома при 20 градуса и около 700 при 30.
Разликата е че при стария е с ключ 22, а при новите е икономисан материал и е с 19.

Re: Стрелка за температура на охладителна течност

Публикувано: 11 авг 2018, 19:23
от OgiDogi
Филипов написа:
11 авг 2018, 18:09
За моята кочина съм ги описал https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=77124
Не знам как е при теб, но може и да е същото...
Твоето е бензинка, на Endura DE сензорът за стрелката е на тялото на термостата и е с 1 проводник, завършващ с гумено Г-образно калпаче. Ако не се лъжа - ключ 12. Сензорът за компютъра е наврян на главата откъм скоростната кутия.

Re: Стрелка за температура на охладителна течност

Публикувано: 12 авг 2018, 00:13
от CecoR
]quote]
....на Endura DE сензорът за стрелката е на тялото на термостата и е с 1 проводник, завършващ с гумено Г-образно калпаче. Ако не се лъжа - ключ 12. Сензорът за компютъра е наврян на главата откъм скоростната кутия.
[/quote]
Здравей! Проверих кабелите , няма късо към маса. И на двата сензора. .И двата сензора са на корпуса ня термостата. Но това е повече от тъпо, да има сензор за стрелката. При здрав работещ сензор за температура на охлаждащата течност, сензора за стрелката ще показва максимум....Тъпо! И са почват нервите. Утре ще го видя туй нящо. Ще му резна кабелчето. Не знаех , че стрелката се командва отделно. Днес изключих компа- нищо. Изключих акумулатора- нищо. Деа и стрелката не се върна изобщо. Инак туй с едното кабелче дава 60 ома съпротивление. Нямам ел. схема за този двигател , имам за до 1996г. Инак да съм го набарал до сега.

Re: Стрелка за температура на охладителна течност

Публикувано: 12 авг 2018, 07:00
от OgiDogi
CecoR написа:
12 авг 2018, 00:13
... Инак туй с едното кабелче дава 60 ома съпротивление...
Прекалено малко е, на студен двигател май трябваше да е около 2 килоома, на горещ - около 600-800 ома.
За проба, откачи го и виж, като дадеш контакт дали стрелката няма да падне. На схемите в AutoData го няма този датчик.

Re: Стрелка за температура на охладителна течност

Публикувано: 14 авг 2018, 10:57
от CecoR
Колеги , благодаря, датчика за стрелката си го смених и сега си работи нормално! Замерих новия преди да го монтирам и показваше около 700 ома. Поне си проверих кабеляците , ако не друго! Цялата работа за 11 лева.

Re: Стрелка за температура на охладителна течност

Публикувано: 14 авг 2018, 20:44
от OgiDogi
CecoR написа:
12 авг 2018, 00:13
... Но това е повече от тъпо, да има сензор за стрелката. При здрав работещ сензор за температура на охлаждащата течност, сензора за стрелката ще показва максимум....Тъпо!...
Това се нарича сигурност. Представи си, че сензорът е един и той си промени стойностите така, че да не показва повече от 80-90°. Компютърът не пуска перки, ти си гледаш стрелката и си спокоен, а си се юрнал по напечената магистрала и двигателят си прегрява...
Не е ли по-добре да се шашнеш и да спреш за почивка (и да установиш, че няма нищо страшно), вместо да си спокоен и да не стигнеш до дестинацията, като после си набутан с ремонт или с цял двигател?