Страница 1 от 1

Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Публикувано: 17 авг 2018, 16:42
от antani9
Здравейте , може ли да ми кажете как се замерва датчика PSP Switch ( превключвател/ключ за налягането на сервоуправлението ) . Имам грешка P1650 и на диагностиката като карам и датчика ми е забил на положение HIGH , закачих друг Фокус с моя двигател с работещ PSP Switch показваше LOW и като навия волана с оборот наляво/надясно и става HIGH , тоест сигурно отваря в този момент , а при мен е забил..
Намерих си нов датчик, сложих го и пак е същото.. Въпросът ми е знаете ли как се замерва буксичката към компютъра, какви стойности трябва да дава, че никъде не намирам информация.
А проблемът ми е, че волана през повечето време ми е твърд и особено много се усеща при маневри когато паркирам.. Помпата е рециклирана , въпреки че все още имам леки съмнения и в нея.
Колата е Форд Фокус 1.6 100кс 99 Zetec SE
:o

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Публикувано: 17 авг 2018, 19:58
от HACKO
Датчика казва на компютъра да завиши оборотите на мотора, когато въртиш волана на място, за да не загасне, не прави нищо друго. Щом волана е тежък, търси проблема някъде в хидравликата, помпа, рейка, ремък или просто няма течност. Кормилната ти уредба е чисто механична с хидроусилвател, няма никакъв електронен контрол.

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Публикувано: 17 авг 2018, 20:38
от ivo_63
Без да съм нахален , какво и рециклира на тая помпа , като секънд хенд вървят 30 лв ? Я взимай и я сменяй тая помпа ...

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Публикувано: 17 авг 2018, 21:38
от antani9
ivo_63 написа:
17 авг 2018, 20:38
Без да съм нахален , какво и рециклира на тая помпа , като секънд хенд вървят 30 лв ? Я взимай и я сменяй тая помпа ...
Взех от мегапартс-а втора дори 2 броя съм пробвал и двата бяха по-зле от моята.. И след това си рециклирах моята направо и стана малко по-добре, че и волана му се радвах от време на време почна да ми се връща след като го завъртя..
Но мислех, че е нещо от тоя датчик.. то явно ще трябва да си търся читава помпа..

Да попитам маслото е Castrol Transmax ATF Dex III червено нали няма яд, че е такова или трябва да го сменям?
И втори въпрос къде може да ме насочите да си взема работеща помпа? :) :)
Поздрави!

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Публикувано: 17 авг 2018, 22:00
от ЯЛТА
17778861_941301249339916_311349453_o.jpg
В тази фирма съм сменявал хидр. помпа с тяхна рециклирана на Фокус, и още рейка и помпа на Вектра.
Ако са блокирали клапанчета на хидр. помпа, тя за нищо не става, но ако само тече се ремонтира.
Намира се в Красна поляна зад стадион Септември. Обади се на подчертания тел. № .

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Публикувано: 17 авг 2018, 22:09
от ivo_63
Аз съм с Mannol. 11 левчета - 500 гр.

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Публикувано: 17 авг 2018, 22:11
от OgiDogi
antani9 написа:
17 авг 2018, 21:38
Взех от мегапартс-а втора дори 2 броя съм пробвал и двата бяха по-зле от моята.. И след това си рециклирах моята направо и стана малко по-добре, че и волана му се радвах от време на време почна да ми се връща след като го завъртя..
Но мислех, че е нещо от тоя датчик.. то явно ще трябва да си търся читава помпа...
По-добре да си беше рециклирал рейката. Очевидно има някакво задръстване в нея, което пречи на хидравличната течност да преминава и да ти помага в завой, като освен това товари помпата и датчикът правилно ти показва високо налягане.

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Публикувано: 18 авг 2018, 09:13
от antani9
OgiDogi написа:
17 авг 2018, 22:11
antani9 написа:
17 авг 2018, 21:38
Взех от мегапартс-а втора дори 2 броя съм пробвал и двата бяха по-зле от моята.. И след това си рециклирах моята направо и стана малко по-добре, че и волана му се радвах от време на време почна да ми се връща след като го завъртя..
Но мислех, че е нещо от тоя датчик.. то явно ще трябва да си търся читава помпа...
По-добре да си беше рециклирал рейката. Очевидно има някакво задръстване в нея, което пречи на хидравличната течност да преминава и да ти помага в завой, като освен това товари помпата и датчикът правилно ти показва високо налягане.
Преди 4-5 години ми я рециклираха в студентски за 300-400лв (то от тогава горе долу почна проблема) , лошото е че момчето се обучаваше и направи сефтето с мойта рейка точно та се връщах да ми я презацепва.

Ще видя в сервиза на Септември дали ще успеят да помогнат.

Поздрави!

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Публикувано: 18 авг 2018, 09:19
от aspasia
antani9 написа:
18 авг 2018, 09:13
OgiDogi написа:
17 авг 2018, 22:11
antani9 написа:
17 авг 2018, 21:38
Взех от мегапартс-а втора дори 2 броя съм пробвал и двата бяха по-зле от моята.. И след това си рециклирах моята направо и стана малко по-добре, че и волана му се радвах от време на време почна да ми се връща след като го завъртя..
Но мислех, че е нещо от тоя датчик.. то явно ще трябва да си търся читава помпа...
По-добре да си беше рециклирал рейката. Очевидно има някакво задръстване в нея, което пречи на хидравличната течност да преминава и да ти помага в завой, като освен това товари помпата и датчикът правилно ти показва високо налягане.
Преди 4-5 години ми я рециклираха в студентски за 300-400лв (то от тогава горе долу почна проблема) , лошото е че момчето се обучаваше и направи сефтето с мойта рейка точно та се връщах да ми я презацепва.

Ще видя в сервиза на Септември дали ще успеят да помогнат.

Поздрави!
То в тази помпа на Фокуса почти няма много движещи се части освен лопатките даже няма и лагери в нея по вероятно да ти е омекнала пружинката на клапанчето за налягането.

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Публикувано: 18 авг 2018, 09:33
от fordmaniac
antani9 написа:
17 авг 2018, 16:42
Имам грешка P1650 и на диагностиката като карам и датчика ми е забил на положение HIGH
При положение, че си го закачал, провери ли само на контакт как се държи. Щото ако променя от ХАЙ на ЛОУ, значи работи и идеята на Оги е правилна.
Има две версии на датчика. На компа се мери или 12 или 0 волта, ама двата датчика са наопаки, пък кой кога е само с VIN се познава.
Поздрави.

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Публикувано: 18 авг 2018, 10:31
от antani9
fordmaniac написа:
18 авг 2018, 09:33
antani9 написа:
17 авг 2018, 16:42
Имам грешка P1650 и на диагностиката като карам и датчика ми е забил на положение HIGH
При положение, че си го закачал, провери ли само на контакт как се държи. Щото ако променя от ХАЙ на ЛОУ, значи работи и идеята на Оги е правилна.
Има две версии на датчика. На компа се мери или 12 или 0 волта, ама двата датчика са наопаки, пък кой кога е само с VIN се познава.
Поздрави.
Забил е на high и на контакт , няма промяна ..
А тоз датчик взех този с по-дебелата резба, който не е за моята кола и успях да го сменя с правилния.. ама уви.. сега мога да си го държа в гащите :D
Или ще е по връзката към компа или от помпа, ще го замервам (намерих от аутодатата данни).

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Публикувано: 19 авг 2018, 10:28
от OgiDogi
antani9 написа:
18 авг 2018, 10:31
Забил е на high и на контакт , няма промяна ..
А тоз датчик взех този с по-дебелата резба, който не е за моята кола и успях да го сменя с правилния.. ама уви.. сега мога да си го държа в гащите :D
Или ще е по връзката към компа или от помпа, ще го замервам (намерих от аутодатата данни).
Както е писал Митко, има два вида датчици и то всъщност не са датчици, а превключватели. Единият вид е нормално затворен при липса на налягане, а другият е нормално отворен. Можеш да разбереш твоята кола с кой трябва да е - откачаш буксата от датчика и гледаш с диагностиката какво показва - ако е High, значи трябва да е тип нормално затворен. В такъв случай, забождаш един кламер в буксата и пак проверяваш - ако пак е High, търсиш прекъсване в окабеляването. Ако стане Low - измерваш датчика, свален от колата, дали дава късо между пиновете и ако не дава - или е дефектен или е от другия тип и търсиш правилния/работещ. Ако обаче си дава късо, слагаш на колата, палиш и проверяваш при изправени напред колела какво показва. Прекъсне ли веригата, значи наистина помпата се товари и вдига налягане и отиваш на проверка на кормилната рейка за задръстване или неправилен монтаж на шибърите. Ако не прекъсне, навиваш волана нанякъде и пак проверяваш - няма промяна = дефектен датчик. По същия начин проверяваш и за другия вариант - Low, кламер в буксата и дали се променя, датчика свален и качен на колата и т.н.
Като цяло, стъпка по стъпка правиш една стратегически базирана диагностика - тръгваш от известните параметри (какво вижда компютърът) и търсиш по трасето до изпълнителните механизми, кой елемент не изпълнява условията.

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Публикувано: 22 авг 2018, 10:27
от antani9
OgiDogi написа:
19 авг 2018, 10:28
antani9 написа:
18 авг 2018, 10:31
Забил е на high и на контакт , няма промяна ..
А тоз датчик взех този с по-дебелата резба, който не е за моята кола и успях да го сменя с правилния.. ама уви.. сега мога да си го държа в гащите :D
Или ще е по връзката към компа или от помпа, ще го замервам (намерих от аутодатата данни).
Както е писал Митко, има два вида датчици и то всъщност не са датчици, а превключватели. Единият вид е нормално затворен при липса на налягане, а другият е нормално отворен. Можеш да разбереш твоята кола с кой трябва да е - откачаш буксата от датчика и гледаш с диагностиката какво показва - ако е High, значи трябва да е тип нормално затворен. В такъв случай, забождаш един кламер в буксата и пак проверяваш - ако пак е High, търсиш прекъсване в окабеляването. Ако стане Low - измерваш датчика, свален от колата, дали дава късо между пиновете и ако не дава - или е дефектен или е от другия тип и търсиш правилния/работещ. Ако обаче си дава късо, слагаш на колата, палиш и проверяваш при изправени напред колела какво показва. Прекъсне ли веригата, значи наистина помпата се товари и вдига налягане и отиваш на проверка на кормилната рейка за задръстване или неправилен монтаж на шибърите. Ако не прекъсне, навиваш волана нанякъде и пак проверяваш - няма промяна = дефектен датчик. По същия начин проверяваш и за другия вариант - Low, кламер в буксата и дали се променя, датчика свален и качен на колата и т.н.
Като цяло, стъпка по стъпка правиш една стратегически базирана диагностика - тръгваш от известните параметри (какво вижда компютърът) и търсиш по трасето до изпълнителните механизми, кой елемент не изпълнява условията.
Благодарско , днес или утре ще пробвам да замеря !

Поздрави !