Ресет на BMS след смяна на акумулатор

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
stenliivanov
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 16 май 2011, 18:44
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 TDCI 115hp mk3
Форд Фокус 2.0 Duratec HE Bi-Fuel (145 hp) mk2.5
Местоположение: София
Status: Извън линия

Ресет на BMS след смяна на акумулатор

Мнение от stenliivanov » 15 сеп 2018, 22:52

Здравейте,
Не успях да открия такава тема, а и дори да има вероятно е дискутиран класическия начин за ресет на BMS демек интелигентната система за управление на акумулатора и зареждането му.
Както знаете тази система управлява зареждането на акумулатора като някак отчита състоянието му, натоварването на мотора и т.н.

Лошото при нея е че като смениш акумулатор с нов системата трябва да се ресетне за да се "запознае" с новия. Ако това не стане има риск системата да помни, че акумулатора бързо пада и съответно трябва да се зарежда интензивно. Това може да доведе до презареждане на новия и дс му скъси живота.
Скоро сменях оригиналния акумулатор, който беше на достойните 7 години и се рових за да науча как става ресета.
Та начините които открих са 3.
1. Чрез диагностичен софтуер дали дилърския или Forscan или друг - няма значение важното е да им service функции.
2. Чрез оставяне на колата в покой мин. 8часа без да се отварят врати и т.н. - този начин не знам дали рсботи.
3. Чрез комбинация от действия с бутоните по таблото. Аз го направих така.
Начина е следния.
1. Влизаме в колата.
2. Ключа на контакт без да палим.
3. Включваме къси светлини.
4. Натискаме 5 пъти бутона за задния фар за мъгла (не 5 пъти да ги включим а 5пъти да го натиснем)
5. Натискаме 3 пъти бутона аварийните.
Чакаме и гледаме индикатора на таблото който изобразява акумулатор. Трябва да премигне 3 пъти. Може да се наложи да чакаме до 20 секунди така че не бързайте.
Това проработи на форд фокус 3 1.6 тдци 2012.

След това системата се държи странно. Зарежда на 12.00 волта новия в покой независимо оборотите и консуматорите.
В движение е същото но като пускаш по инерция на скорост вдига до 14.2 V.
Като дадеш газ пак пада. След няколко паления и километра почва да си държи 13.4 13.7.
Това не беше известно на магазина за акумулатори но не ми направиха проблем с гаранцията.

Надявам информацията е от полза за някой някога.

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: Ресет на BMS след смяна на акумулатор

Мнение от dmastard » 16 сеп 2018, 00:17

Колега, тази система има ли я на Фокус МК2 ?

stenliivanov
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 16 май 2011, 18:44
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 TDCI 115hp mk3
Форд Фокус 2.0 Duratec HE Bi-Fuel (145 hp) mk2.5
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ресет на BMS след смяна на акумулатор

Мнение от stenliivanov » 16 сеп 2018, 22:53

Здравей,
По вероятно няма. Не съм 100 сигурен, но мисшя че ако има трябва на една от клемите да има едно като кутика в която влизат кабелчета. При мен е на минусовата. Ето като товаhttps://www.ebay.com/p/Ford-Focus-Escap ... 7675.l2644

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: Ресет на BMS след смяна на акумулатор

Мнение от dmastard » 17 сеп 2018, 23:50

Ясно, през него мери тока.
Нямам такова, не намерих резултат за второ поколение и BMS, вероятно се е появил по-късно :)

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта