Ресет на BMS след смяна на акумулатор
Публикувано: 15 сеп 2018, 22:52
Здравейте,
Не успях да открия такава тема, а и дори да има вероятно е дискутиран класическия начин за ресет на BMS демек интелигентната система за управление на акумулатора и зареждането му.
Както знаете тази система управлява зареждането на акумулатора като някак отчита състоянието му, натоварването на мотора и т.н.
Лошото при нея е че като смениш акумулатор с нов системата трябва да се ресетне за да се "запознае" с новия. Ако това не стане има риск системата да помни, че акумулатора бързо пада и съответно трябва да се зарежда интензивно. Това може да доведе до презареждане на новия и дс му скъси живота.
Скоро сменях оригиналния акумулатор, който беше на достойните 7 години и се рових за да науча как става ресета.
Та начините които открих са 3.
1. Чрез диагностичен софтуер дали дилърския или Forscan или друг - няма значение важното е да им service функции.
2. Чрез оставяне на колата в покой мин. 8часа без да се отварят врати и т.н. - този начин не знам дали рсботи.
3. Чрез комбинация от действия с бутоните по таблото. Аз го направих така.
Начина е следния.
1. Влизаме в колата.
2. Ключа на контакт без да палим.
3. Включваме къси светлини.
4. Натискаме 5 пъти бутона за задния фар за мъгла (не 5 пъти да ги включим а 5пъти да го натиснем)
5. Натискаме 3 пъти бутона аварийните.
Чакаме и гледаме индикатора на таблото който изобразява акумулатор. Трябва да премигне 3 пъти. Може да се наложи да чакаме до 20 секунди така че не бързайте.
Това проработи на форд фокус 3 1.6 тдци 2012.
След това системата се държи странно. Зарежда на 12.00 волта новия в покой независимо оборотите и консуматорите.
В движение е същото но като пускаш по инерция на скорост вдига до 14.2 V.
Като дадеш газ пак пада. След няколко паления и километра почва да си държи 13.4 13.7.
Това не беше известно на магазина за акумулатори но не ми направиха проблем с гаранцията.
Надявам информацията е от полза за някой някога.
Не успях да открия такава тема, а и дори да има вероятно е дискутиран класическия начин за ресет на BMS демек интелигентната система за управление на акумулатора и зареждането му.
Както знаете тази система управлява зареждането на акумулатора като някак отчита състоянието му, натоварването на мотора и т.н.
Лошото при нея е че като смениш акумулатор с нов системата трябва да се ресетне за да се "запознае" с новия. Ако това не стане има риск системата да помни, че акумулатора бързо пада и съответно трябва да се зарежда интензивно. Това може да доведе до презареждане на новия и дс му скъси живота.
Скоро сменях оригиналния акумулатор, който беше на достойните 7 години и се рових за да науча как става ресета.
Та начините които открих са 3.
1. Чрез диагностичен софтуер дали дилърския или Forscan или друг - няма значение важното е да им service функции.
2. Чрез оставяне на колата в покой мин. 8часа без да се отварят врати и т.н. - този начин не знам дали рсботи.
3. Чрез комбинация от действия с бутоните по таблото. Аз го направих така.
Начина е следния.
1. Влизаме в колата.
2. Ключа на контакт без да палим.
3. Включваме къси светлини.
4. Натискаме 5 пъти бутона за задния фар за мъгла (не 5 пъти да ги включим а 5пъти да го натиснем)
5. Натискаме 3 пъти бутона аварийните.
Чакаме и гледаме индикатора на таблото който изобразява акумулатор. Трябва да премигне 3 пъти. Може да се наложи да чакаме до 20 секунди така че не бързайте.
Това проработи на форд фокус 3 1.6 тдци 2012.
След това системата се държи странно. Зарежда на 12.00 волта новия в покой независимо оборотите и консуматорите.
В движение е същото но като пускаш по инерция на скорост вдига до 14.2 V.
Като дадеш газ пак пада. След няколко паления и километра почва да си държи 13.4 13.7.
Това не беше известно на магазина за акумулатори но не ми направиха проблем с гаранцията.
Надявам информацията е от полза за някой някога.