Утечка

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
dragokaz
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 05 дек 2010, 09:42
Модел на автомобила: kuga
Status: Извън линия

Утечка

Мнение от dragokaz » 28 окт 2018, 11:37

Привет
След поредното падане на акумулатора, реших да проверя къде имам утечка.
При проверката ми показа 0.5 А
Колата е Форд Куга 2011 г. Дизел на 75000 км.
При проверката установих, че при заключена кола и включена аларма, уреда на 200 mv. Посочения предпазител 60 А отчита 0.4 mv. Всички други предпазители около него – нямат показания т.е. 0.00
Същото показание е и когато колата не е заключена и алармата не е включена.
Ако някой разбира да сподели, за какво служи този предпазител.


Това е метода по който направих проверката, от колегите от форума на VW.
Реших да пусна тази тема, тъй като наскоро се сблъсках с проблем с утечка и установих, че голяма част от инструкциите, които витаят из интернет пространството по темата „как се измерва утечка“ са най-малкото заблуждаващи или непълни. Двете най-основни заблуди са, че трява да:

1.(ГРЕШНО) Разкачвате кабел от клема на акумулатор и след това да свържете мултицета последователно;
2.(ГРЕШНО) Вадите предпазители един по един с надеждата да се установи от коя верига идва утечката.

НЕ следвайте горепосочените указания, ако искате да установите максимално точно къде е проблема и да не се лутате.
(1). Ако разкачите кабел от акумулатора (независимо „плюс“ или „минус“ ) рискувате утечката да изчезне за момента и да не се появи при последователното свързване чрез мултицета – така може да се заблудите, че утечка изобщо няма и тя може да се появи след следващото запалване и да остане след като загасите и заключите.
(2). Ако вадите предпазителите един по един рискувате да получите „фалшиви“ данни. Това е обяснено много добре в приложения технически бюлетин на VW,в който се казва, че изваждането и връщането обратно на даден предпазител при автомобилните CAN- шини, може да „събуди“ системата и да предизвика консумация в друга верига (изпитах това на гърба си и мога да потвърдя, че е абсолютно вярно).
Technical_bulletin_VW.pdf
Технически бюлетин на VW
(489.92 KиБ) Свален 1247 пъти


И така стигаме до същността на нещата – как да измерим утечката, така че да сме сигурни в крайния резултат ако сме въоръжени само с най-обикновен мултицет. Според мен е най-добре да се измери първо общата утечка, използвайки следния метод:

А. Измерване на обща утечка: след като загасите автомобила заключете с дистанционното и изчакайте най-малко 2 часа (вж бюлетина на VW по-горе, стр. 2) като преди това „излъжете“ алармата, че шофьорската врата и предния капак са затворени (бутнете щифта с отвертка, за всеки автомобил е различно, така че е добре да се поинтересувате как точно става за вашия). След това настройте мултицета да измерва ампераж (10 А) и поставете сондите му на правилните гнезда, както е показано на по-долната картинка.

Настройка мултицет, 10 ампера


След това разхлабете минусовия кабел на акумулатора, но не го откачвайте. Тук ще е най-добре да имате помощник до себе си, но с малко повече сръчност може да се справите и сами. С лявата ръка поставете сондата на мултицета отгоре отвесно директно върху клемата на акумулатора, а с дясната ръка хванете другата сонда и я допрете до самия кабел (на същата клема, който току-що сте разхлабили) като същевременно държите здраво кабела със същата дясна ръка. Бавно извадете минусовия кабел нагоре, така че сондата, която държите с лявата ръка да остане „вътре“ в „пръстена“ на кабела. Ако не ви става много ясно какво точно трябва да се направи, изгледайте долното видео (не е нужно да разбирате английски, само вижте действието).

https://www.youtube.com/watch?v=PYUoXApI89Q

По този начин в момента, в който октачите кабелът от клемата, токът продължава да тече през мултицета и не се прекъсва веригата, следователно няма опасност утечката да изчезне. След като вече токът минава през мултицета, погледнете какво показва дисплея: ако показанието е до 0.04 (или до 0.05 за Phaeton, вж. технически бюлетин на VW по-горе, стр.2) значи няма проблем – това е нормална консумация за автомобил VW, който е в „спящ“ режим. Ако стойностите са по-високи, тогава преминаваме към стъпка Б., описана по-долу. Сега върнете внимателно кабела върху клемата като внимавате да не ви се изплъзне сондата на мултицета (което ще доведе до нежелано прекъсне веригата). След това махнете мултицета и си затегнете минусовия кабел върху клемата на акумулатора.

Б. Установяване на веригата на утечката: Както написах в началото - не трябва да се вадят предпазители. Това, което следва да се направи оттук нататък е да се измери т.нар. пад на напрежението като се мине през всеки предпазител един по един. За да пристъпите към тази стъпка трябва да сте сигурни, че автомобилът е в „спящ“ режим от поне два часа, т.е.всичко е угасено и заключено и алармата е пусната. Ако сте минали през стъпка А., това вече е направено. Настройте мултицета да мери мили-волтове (не ампери, не волтове) както е показано на картинката по-долу.

Мултицет настройка милиампери


Отворете таблото с предпазителите и се вгледайте в тях. Всеки предпазител има по 2 пин-а („метални точки“) в двата края. Поставете сондите на мултицета върху пин-овете както е показано на долната снимка (няма значение къде слагата черната или червената сонда):

Измерване пад на напрежението на предпазител


За по-голяма яснота и повече детайли силно препоръчвам да изгледате долното видео (на английски е, но отново е доста добре онагледено).

https://www.youtube.com/watch?v=T6rDTtxaeJ4

Запишете си точните стойности за всеки един предпазител, за който мултицета покаже стойност различна от 00.0 mV. Стойностите различни от 00.0 mV показват, че през съответния предпазител в момента протича ток и трябва да се анализира дали това е в нормите (по-горе посочихме, че е нормално да има постоянна консумация от максимум 40 mA при „спящ“ режим). Измерените стойности на предпазителите не показват ампераж, а само пад на напрежението, който се измерва в миливолтове (mV). За да конвертирате mV в mA използвайте таблицата от 6-7 стр. на прикачения по горе технически бюлетин на VW. По-долу ще разгледам просто един пример от нея за да стане по-ясно. Ако например мултицета отчете 0.3 mV пад на напрежението на 5-Aмперов предпазител, то това означава, че през него протича ток от 20 mA. По-долната картинка илюстрира примера:

Примерно конвертиране mV в mA


Сега сумирайте всички конвертирани стойности в mA. Ако сумата им е над 40 mA, значи има утечка. Разгледайте детайлно всички предпазители с най-големи конвертирани в mA стойности – най-вероятно проблемът е в някой от тях.
Прикачени файлове
20181028_105037.jpg

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Утечка

Мнение от Miri4 » 29 окт 2018, 09:41

Колега,
темата е актуална и добре обяснена. Имам 1 забележкА:
Когато се мери пад на напрежение върху предпазителите и се превръща от мв. в ма. по таблиците не е много коректно. Този пад зависи и от контоктното съпротивление.Така при един и същи ток могат да се получат доста различни показания в мв.
За това е хубаво по време на самото мерене да се размърдва предпазителя и така да сме сигурни ,че няма проблем с контактното съпротивление.
И още една препоръка.Хубаво е предварително да проверим на кои предпазители има постоянен " + " при "спящ" режим и само тях да проверим.За другите е безсмислено.Особенно тези под кормилото.

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Утечка

Мнение от Филипов » 29 окт 2018, 10:44

Практически утечки почти винаги са от допълнително монтирани или заменени неоригинални неща.
Класиката - мощна свирка от рода на 4 Х 40 - 50W и обединени двата плюса на постоянен. Да свирело винаги. Половин ампер като при теб е типично за такова.
Допълнителен усилвател, който не преминава в Standby пак поради идиотски монтаж.

Другото са допълнителни аларми с GPS и GSM оповестяване. Пак не монтирани както трябва.

На всеки предпазител пише за каква верига е. Идиотите не се съобразяват и вземат ток от каквато жица им попадне за допълнителни неща.

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Утечка

Мнение от Ради-1 » 29 окт 2018, 11:45


Филипов написа: Допълнителен усилвател, който не преминава в Standby пак поради идиотски монтаж.
А проблемът решава ли се като се изключи захранването на усилвателя или трябва допълнителното окабеляване да се премахне? За това говоря:

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Изображение

dragokaz
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 05 дек 2010, 09:42
Модел на автомобила: kuga
Status: Извън линия

Re: Утечка

Мнение от dragokaz » 29 окт 2018, 18:52

Монтирал съм Gps Tracker,но той е поставен при купуването на колата.
Захранването съм го взел директно от 12 волта през предпазител .
Допълнително има монтиран двд плеър(на мястото на оригиналната музика) , но проблема го имах и преди това.

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: Утечка

Мнение от dmastard » 29 окт 2018, 22:42

Един от най-честите причинители на паразитна консумация са алармите.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Утечка

Мнение от synthez 3D » 30 окт 2018, 07:48

И според мен проблема е в допълнително монтираните устройства. Пробвай изцяло да ги разкачиш и пак измери дали има консумация. На предишния ми C-MAX имах допълнително монтирана мултимедия, която си дърпаше доста в спящ режим и ако не караш колата няколко дни, смъкваше доста от капацитета на акумулатора. При повечето Фордове не е необходимо да чакаш два часа, за да заспят. Мисля, че когато правих измерванията на моята кола, 40 минути бяха достатъчни електрониката да заспи. Иначе за начина на измерване си прав, точно така се прави, без прекъсване на захранването от акумулатора.
Изображение

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Утечка

Мнение от deathstorm » 30 окт 2018, 13:44

Точно 40 минути са необходими на Фокус 2 да заспи, изчаках ги търпеливо пред механика, който ми монтираше новия акумулатор, отказвайки да ми завери гаранцията "понеже колата най-вероятно имала утечка". Веднага след загасяне на автомобила черпи 400мА, като постепенно спада до 200мА, а след 40 мин консумацията е 40мА. Колата няма монтирани никакви афтърмаркет електроники, освен модул за дневни светлини. Бил съм свидетел как оригинално радио Sony на Фокус 2 смъква акумулатора за една нощ. Консумация 1 ампер - причината - механиката на CD-то.

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Утечка

Мнение от Ради-1 » 30 окт 2018, 18:35

Радиото не се ли свързва така, че да работи само на контакт

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk



Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Утечка

Мнение от synthez 3D » 30 окт 2018, 19:30

Не, оригиналното радио работи без контакт и се самоизключва след определен период, различен при различните модели.
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 44 госта