Страница 1 от 1

Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 09 ное 2018, 22:01
от BadKid
Здравейте колеги,

Имам проблем с автомобила, който не мога да установя от какво естество е. Колата е Фокус 2009, 2.0 Duratec LPG, двигател SYDA.

Както можете да предположите, колата се кара предимно на газ, но противно на логиката, на газ работи прилично, на бензин ужасно.

Тази кола е 145 коня. Старият ми фокус 1-во поколение беше 1.8 бензин 115к и вървеше повече!

Очевидно проблем има. Колата трудно пали сутрин, гасне, не държи обороти, тресе.. и всичко това на бензин. Когато обърне на газ, нещата се стабилизират, но вървежа все така не ме удовлетворява, особено в ниските обороти.

При ускорение на бензин тресе, не ускорява, тормози се. На празен ход издава странни звуци, шумна е като за бензинов мотор..

Изчетох безкрайно много информация във форума, в чуждестранни форуми, гледах клипове в ютюб.

Според мен проблемът е с така наречените вихрови клапи. Според моят майстор проблемът е в бензиновите дюзи, които са в лошо състояние и точно на тази кола не подлежат на почистване с ултразвук.

Прочетох и друга информация, че при фейслифтовия модел са премахнати въпросните проблемни вихрови клапи и са заменени с ОЕМ номер 5243591. Възможно ли е точно в тази част да се корени проблема?

Свещите на колата са чисто нови - NGK Platinum. Старите бяха някакви шампион.. разлики не намирам. Бобините уж работят оптимално.

На кръстопът съм и се чудя какво да правя. Колата е кофти за каране, гори доста, не върви... не е ОК.

Мисля си да посетя Мото Пфое Люлин с надеждата за оптимална диагностика, а после да мисля за ремонти на алтернативно място.

Вие какво бихте ме посъветвали?

Благодаря Ви.

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 09 ное 2018, 22:22
от dmastard
Аз на първо четене бих проверил работата на датчика за температурата, после ламбда сондата, и ако и двете са наред, всмукателния колектор на масата и клапите вън.
След което караш малко и виждаш как се държи колата.

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 09 ное 2018, 23:11
от ЯЛТА
Направо тичкай при Фордманиака

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 10 ное 2018, 07:12
от gras
Колега , това което ти е казал твоят майстор , че бензиновите ти дюзи на подлежат на почистване с ултразвук са пълни глупости!!! Според това което си написал като симптоми , много е вероятно с почистване да се оправят нещата. За почисване мога да ти свърша работа , но ще ти пусна едно ЛС , за да не е реклама .
За клапите по-добре смени целия колектор, поне не е някаква безбожна цена ....ето ти вариант :
https://www.ebay.de/itm/Original-Hajus- ... :rk:1:pf:0

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 10 ное 2018, 07:25
от Филипов
Като за начало провери захранващото напрежение на бензиновите инжектори (на самите тях). Дали е същото като на акумулатора. Това поне не струва нищо. Най-много 5 лв за мултицет, който ще ти върши работа и нататък.

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 10 ное 2018, 07:34
от synthez 3D
gras написа:
10 ное 2018, 07:12
Колега , това което ти е казал твоят майстор , че бензиновите ти дюзи на подлежат на почистване с ултразвук са пълни глупости!!!
За съжаление не са глупости. Наистина дюзите не се почистват на ултразвук, защото се повреждат. Има доста писано в руския форум относно този проблем и доста пострадали хора, които не са знаели за това. Разбира се има и други начини за почистване, които вършат работа. Възможно е проблемът да е в дюзите (нужда от почистване), възможно е да е в хлабините на клапаните (най-вероятно) а също така и във вихровите клапи. Преди да свалиш колектора обаче, провери дали ти работят електромагнитните клапани, които задействат вихровите клапи. Много често някой от тях се поврежда (два броя са) и клапите не се управляват и мощността се губи, но това трябва да е така и на газ. Все пак ти трябва добра диагностика от човек, който разбира от този двигател, а не случаен майстор. За съжаление в МП едва ли ще намериш такъв.

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 10 ное 2018, 08:30
от gras
synthez 3D написа:
10 ное 2018, 07:34
gras написа:
10 ное 2018, 07:12
Колега , това което ти е казал твоят майстор , че бензиновите ти дюзи на подлежат на почистване с ултразвук са пълни глупости!!!
Наистина дюзите не се почистват на ултразвук, защото се повреждат.
Колега , не ми се влиза в безсмислени спорове , но след като имам години опит зад гърба си , и хиляди изчистени дюзи - без да са се повредили , мога да ти кажа със сигурност ,че не се повреждат. Ако дюзите имат електрически проблем , това с почистване не се оправя!!!Да, има инжектори , които не подлежат на почистване , но тези които са на този мотор SYDA не са от тях.

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 11 ное 2018, 23:29
от OgiDogi
BadKid написа:
09 ное 2018, 22:01
...

Вие какво бихте ме посъветвали?

Благодаря Ви.
На първо време източи всичкия стар бензин до капка и сипи 5 литра пресен - за проба.
Ще се изненадаш.

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 20 ное 2018, 14:48
от ADDimitrov
Пробвай с 100 октана! И си свали дросела и виж на какво дередже е! Моя беше черен измихме го и сега спи града 😁

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 20 ное 2018, 17:58
от OgiDogi
ADDimitrov написа:
20 ное 2018, 14:48
Пробвай с 100 октана!...
И каква ще е ползата?
Високото октаново число само показва колко е по-устойчив на самозапалване бензинът. Нищо по-супер/дупер няма в него, само малко повече антидетонационна добавка. От високооктанов бензин може да изцедиш някой кон в повече само на двигател с висока компресия или турбина.

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 20 ное 2018, 20:09
от bizu
OgiDogi написа:
20 ное 2018, 17:58
ADDimitrov написа:
20 ное 2018, 14:48
Пробвай с 100 октана!...
И каква ще е ползата?
Високото октаново число само показва колко е по-устойчив на самозапалване бензинът. Нищо по-супер/дупер няма в него, само малко повече антидетонационна добавка. От високооктанов бензин може да изцедиш някой кон в повече само на двигател с висока компресия или турбина.
По принцип мога да потвърдя написаното от колегата Оги. Аз съм със същия двигател SYDA и сутрин колата рабити съвсем леко по-нестабилно на бензин, в смисъл при потегляне на първа трябва с малко повече газ и всичко е ОК. Като обърне на газ няма такива симптоми. Та изгорих наличния бензин в резервоара, светна резервата, налях около 25л 100 октана, но някаква осезаема разлика не забелязах. Не знам дали защото 25л са били малко, тъй като се е смесил с наличния 95 в резервоара, дали защото заредих 100 октана от Марешки и бензина да не качествен, или просто е все тая 95 или 100?

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 20 ное 2018, 20:37
от BadKid
Колеги, щастлив съм да ви се похваля, че колата вече е ОК след вещата намеса на Митко - Fordmaniac! Карам я от петък вечер и няма нищо с преди. Вече работи еднакво добре и на газ, и на бензин.

Този човек има доста практика зад гърба си и това му дава възможност почти веднага да диагностицира точно какъв е проблемът на автомобила, а не да лекува на принципа “дай да сменим това, това и това, а ако не е това ще видим и онова”.

В моя конкретен случай бензиновата помпа беше масивно корозирала и всичката тази ръжда, люспи и всякакви други мизерии бяха запушили почти изцяло 3-а и 4-а дюза. Помпата бе сменена, дюзите на ултразвук и колата заспа.

Клапаните са отлично регулирани и не изискваха намеса. Вихровите клапи също са ОК.

Благодаря на Митко за професионализма и му пожелавам здраве и много доволни клиенти! Поздрави!

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 20 ное 2018, 21:25
от Ozzie
bizu написа:
20 ное 2018, 20:09
Не знам дали защото 25л са били малко, тъй като се е смесил с наличния 95 в резервоара, дали защото заредих 100 октана от Марешки и бензина да не качествен, или просто е все тая 95 или 100?
Както каза OgiDogi
От високооктанов бензин може да изцедиш някой кон в повече само на двигател с висока компресия или турбина.
В едно ТВ предаване (по Дискавъри или NG, вече не помня) качиха три коли на дино- стенда. По спомени- една малолитражка, една с по- голям обем на двигателя и последно едно Subaru Impreza STi. При първите две, диното показа едни и същи конски сили на колелата, независимо 95 или 100 октана. Единствено STi-то даде разлика ~15 к.с.

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 21 ное 2018, 18:12
от fordmaniac
BadKid написа:
20 ное 2018, 20:37
Благодаря на Митко

Моля :D
Само малко разяснение, клапаните ги регулирах, но колата в чужбината е била на добра поддръжка и са регулирани навреме. Не те питах от коя държава е внесена, но и маслата са сменяни с хубави и навреме, при валовете като отворих главата светеше!
Поздрави.

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 21 ное 2018, 22:27
от freeway
OgiDogi написа:
20 ное 2018, 17:58
ADDimitrov написа:
20 ное 2018, 14:48
Пробвай с 100 октана!...
И каква ще е ползата?
Високото октаново число само показва колко е по-устойчив на самозапалване бензинът. Нищо по-супер/дупер няма в него, само малко повече антидетонационна добавка. От високооктанов бензин може да изцедиш някой кон в повече само на двигател с висока компресия или турбина.
Това с октановото число не се разбира правилно от повечето хора, но мисля, че има друг по-голям проблем.
Като цяло малко караме автомобилите си.Зареждаме бензин или дизел за 40-50лв. и това ни стига за 2-3седмици , че даже и повече.За тези с АГУ-там бензина повече престоява отколкото се използва.
Миналата година купувам бензинова резачка за дърва.Любезен продавач ме инструктира подробно как да я ползвам и поддържам правилно като няколко пъти ми отбеляза да използвам само пресен бензин, а това което остава след приключване на работа задължително да се изпомпа.Слушах го с недоверие, но много скоро разбрах колко е бил прав.При това говорим за бензинова резачка.
Какво да очакваме от гориво престояло в резервоара на автомобил 2-3седмици, а в повечето случаи даже и повече.
Поздрави

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 22 ное 2018, 17:09
от dimkar
Няма абсолютно никакъв проблем бензинът да престои 2-3, че и повече месеци в резервоара. Личен опит от дългогодишна експлоатация на бензинови автомобили с ГИ, в това число и Форд.

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 22 ное 2018, 17:40
от HACKO
Аз пък все се чудя, като има газ, за къв Х.. им е да работят на Бензин!?! И на трите ми коли адаптациите на Бензин отдавна са "заминали" и не ми пука. Изчаквам да превключи на Газ и тогава тръгвам. Газовите им уредби превключват на 25 градуса, на топъл двигател палят директно на газ. За година използвам 20-30л. Бензин на кола.

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 22 ное 2018, 18:15
от OgiDogi
dimkar написа:
22 ное 2018, 17:09
Няма абсолютно никакъв проблем бензинът да престои 2-3, че и повече месеци в резервоара. Личен опит от дългогодишна експлоатация на бензинови автомобили с ГИ, в това число и Форд.
Няма, ако само престоява.
Като тръгне ежедневно да се върти из горивната система и да му се източват изпаренията по време на работа, нещата загрубяват в рамките на 6 месеца.

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 22 ное 2018, 18:27
от HACKO
Не е задължително Бензина да циркулира.

Re: Лоша работа на бензин - Форд Фокус МК 2.5 Duratec 2.0 LPG

Публикувано: 22 ное 2018, 23:20
от dimkar
OgiDogi написа:
22 ное 2018, 18:15
dimkar написа:
22 ное 2018, 17:09
Няма абсолютно никакъв проблем бензинът да престои 2-3, че и повече месеци в резервоара. Личен опит от дългогодишна експлоатация на бензинови автомобили с ГИ, в това число и Форд.
Няма, ако само престоява.
Като тръгне ежедневно да се върти из горивната система и да му се източват изпаренията по време на работа, нещата загрубяват в рамките на 6 месеца.
Моите коли нямат никакъв проблем при работа с 2-те горива.