Въпрос относно стрелката за темперетурата

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Coldgrave
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 15 дек 2019, 02:54
Модел на автомобила: Ford Focus 2015 Facelift RS 1.6 TDCI 95 hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Въпрос относно стрелката за темперетурата

Мнение от Coldgrave » 01 яну 2020, 17:27

Привет,

Имам въпрос относно поведението на стрелката за температурата на охладителната течност.
Когато запаля двигателя, пусна парното да загрява и оставя да поработи 5 минути, след това потегля стрелката си седи в нормално положение 60 градуса мисля че беше (поправете ме ако греша). Карам така около 5-6 километра със около 30км(просто локалното на Борис не позволява повече :D ) стрелката все още си е на 60 градуса.
Когато паркирам и изгася двигателя за около 5 минути и стартирам отново стрелката вече показва около 70 градуса.
Та въпроса ми е това нормално ли е или нещо се ебава ?
Колата е Фокус 2015 1.6 TDCI 95 hp

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1783
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Въпрос относно стрелката за темперетурата

Мнение от OgiDogi » 02 яну 2020, 06:27

Нормално е, акумулираната по време на работа топлина в голямата купчина метал, наречена двигател, да затопли допълнително охладителната течност при липса на циркулация.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

perun
потребител
потребител
Мнения: 134
Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Въпрос относно стрелката за темперетурата

Мнение от perun » 02 яну 2020, 21:17

Според мен не е нормално и споделям личен опит, без да съм спесиалист.От 20год. във фирмата караме само дизели и всичките са купувани нови, като трябва да отбележа,че Форд не сме купували.Обслужваме обекти в страната и зимата знам, че даже и 5-10мин. само да ми отнеме даден обект, колата е изстинала и парно няма.Такова нещо като да включа двигателя 5мин. след като съм го загасил и да виждам по-висока температура никога не съм виждал.Зимата в София си е направо наказание-много обекти, къси разстояния и ако колата не работи непрекъснато се мръзне като куче.
Лесно може да направиш елементарна проверка.Включи парното и ако тези 70 градуса са реални то трябва да духа много топло.Ако е така, то отиваме да взимаме Форд.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1783
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Въпрос относно стрелката за темперетурата

Мнение от OgiDogi » 02 яну 2020, 22:03

Сещаш ли се, че 1.6 TDCI 95 hp е моторът на PSA 1.6 HDi, т.е. може да си купите и баничарки Партнер/Берлинго със същия мотор... Освен ако нямат конструктивни различия в големия кръг на охладителната система, поради което фордовете да загряват нормално.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Coldgrave
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 15 дек 2019, 02:54
Модел на автомобила: Ford Focus 2015 Facelift RS 1.6 TDCI 95 hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос относно стрелката за темперетурата

Мнение от Coldgrave » 03 яну 2020, 08:23

По принцип когато я карам нормално колата (около 50 км) почва да стопля доста бързичко. Когато вече направя около 6-7 км си става топличко вътре. Вече всичко навъртяно допълнително си загрява доста купето. Ако е на 3-ка парното почваш да се припотяваш.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта