Страница 1 от 1

Проблем с работата на мотора на Форд Маверик 2.3

Публикувано: 05 яну 2020, 04:04
от Nagieh
Здравейте на всички,нов съм във форума и предварително се извинявам,ако темата ми не е на правилното място.
Собственик съм на Форд Маверик 2.3 150 к.с 2007г.
Карам го от 4 години,има ГИ от скоро почна да ми прави проблеми,като запаля двигателя и почва да се умотва,не нарежда правилно цилиндрите,мотора претриса ,клати.Като отворя кутията на въздушния филтър се чува едно припукване което обаче не е през равни интервали. Колата работи в този режим да го нарека ако мога без значение дали е топла или студена постоянно,без значение дали е на газ или на бензин,загряла работи малко по добре ,но малко.
Поради пукането във филтъра си помислих че я клапан,компресия мерих и на 4-те цилиндъра от четвърт оборот 10. Свеща на 1-ви цилиндър не ми хареса и за това ги смених всичките оригинални са както си трябва по каталог NGK 1,3mm и бобина на първи цилиндър, няма подобрения. Карах я така 2000км. И колата започна сутрин като е студена като я запаля да гасне и така 7-8 пъти докато позагрее и спира да гасне и проблема с не добрата работа на мотора пак си остава.Вчера смених и 4-те бобини с нови . Вече пали без да гасне сутрин, мотора не работи добре и държи ниски обороти като е на място около 500/600. Като съм в движение освободя ли от скорост оборотите веднака задтават 900/1000 и не мърдат. Ако някой си е чупил главата с подобни проблеми,моля пише.Благодаря!

Re: Проблем с работата на мотора на Форд Маверик 2.3

Публикувано: 05 яну 2020, 08:49
от OgiDogi
Сервиз, диагностика, записани грешки?

Не мога да си обясня, защо при проблем, всички първо търсят информация в интернет?
Идват ми в сервиза и след описание на проблема, често следващото е "В интернет прочетох, че ако прави така, е едиквоси и се оправяло едикакси, ама не стана нищо. Казаха ми да пробвам и едно друго, ама пак не се оправя.".
Ако не ти стигат собствените знания и умения, както и достъп до техническа информация и инструменти за оправяне на проблем, отиваш в сервиз и ако там не успеят да се справят заради спецификата на проблема, търсиш допълнителна информация и задаваш въпроси към по-широка аудитория, с надеждата някой да се е сблъскал и решил конкретния проблем. Особено след по-подробно описание какво е установено до момента, какви данни се наблюдават и какво вече е проверено/изпробвано.

Re: Проблем с работата на мотора на Форд Маверик 2.3

Публикувано: 05 яну 2020, 16:36
от fordmaniac
4 години на газ, пукане в колектора, клапаните са пред фалит, щото не са регулирани!
Поздрави.

Re: Проблем с работата на мотора на Форд Маверик 2.3

Публикувано: 05 яну 2020, 16:47
от Nagieh
Ако е клапани няма да има такава компресия, тя стига до 14 на всики цилиндър и до колкото знам на този мотор не трябва да се регулират на определени километри

Re: Проблем с работата на мотора на Форд Маверик 2.3

Публикувано: 05 яну 2020, 17:12
от perun
Колега, липсва много информация от твоя страна за да може някой да те насочи поне към проблема.Казваш за скоро монтиран ГИ, но какъв е, къде е сложен, имало ли е проблеми след монтажа и ред други неща относно историята и поддръжката на автомобила.
В момента може само да хвърляме боб и др. методи за гадаене.

Re: Проблем с работата на мотора на Форд Маверик 2.3

Публикувано: 05 яну 2020, 18:21
от Nagieh
Джита е от Швейцария беше на 186000 км. Със сервизна книжка, сега е на 220000 км. ГИ го слагаха тука в България след като купих колата.Проблема го нямаше нито като купих и карах на бензин нито след слагането на ГИ. ГИ е Ланди 1300 лв. Абсолютно никакви проблеми не съм имал след монтирането му всичко е на Ланди включително и филтъра. Работеши си перфектно на газ и на бензин.Колата си работи на бензин загрява до определени градуси и си обръща на газ ,нямам и разлика във вървежа на газ или на бензин. Като сложих ГИ смених свещите, старите бяха оригинални на NGK 1.3 mm сложих пак оригинални и я обслюжик цялата всичко без верига. На всеки 10 к сменям всички филтри включително и на ГИ.свещи съм сменял 2 пъти за 40 000км и то само оригинални. Разхода на газ ми е нормален 200км-24 лт.Но поведението на проблема на газ и на бензин е еднакво.В сервизите замерваха и тока на динамото към акумулатора там също е нормално.

Re: Проблем с работата на мотора на Форд Маверик 2.3

Публикувано: 05 яну 2020, 21:13
от OgiDogi
Nagieh написа:
05 яну 2020, 16:47
Ако е клапани няма да има такава компресия, тя стига до 14 на всики цилиндър и до колкото знам на този мотор не трябва да се регулират на определени километри
Като толкова знаеш, какво ще кажеш за налягането в цилиндрите след запалване на горивната смес при нормална работа, когато чуваш пукане в колектора? Дали при клапани на ръба да не затворят плътно, ще пропуснат към колектора, за разлика от сухо компресиране за измерване с манометър?
А знаеш ли, за работа с какво гориво производителят е дал всичките инструкции и технически показатели/данни от измервания?

Re: Проблем с работата на мотора на Форд Маверик 2.3

Публикувано: 05 яну 2020, 22:01
от fordmaniac
Nagieh написа:
05 яну 2020, 16:47
и до колкото знам на този мотор не трябва да се регулират на определени километри
Ако мислиш така, мотора ти е в опасност.
Mav.jpg
Твоят мотор е с верига и изглежда като този в темата: viewtopic.php?f=23&t=77634&p=567500&hil ... B6#p567500
Личен опит с много Форд-ове е че без реглаж са пред са пред изгаряне на 40-60 000 км. , после ремонт на глава.
И Фобос и Ланди имат препоръки за реглажа : viewtopic.php?f=23&t=78216&p=569328&hil ... B6#p569328
Тъй че успех.
Поздрави.

Re: Проблем с работата на мотора на Форд Маверик 2.3

Публикувано: 08 яну 2020, 15:59
от Nagieh
До всички колеги и най-вече до колегата OgiDogi
Не съм човек който сам ще почне да си прави колите! На принципа съм всеки да работи това от което разбира.Така ,че колега нищо не мога да ти кажа за данните и измерванията които питаш.От редовете които си намисал няма нищо съществено с което да помогнеш. Това което съм предоставил като информация е от „майстори” в сервизи и нищо!
Благодаря на всички колеги за съветите.
Днес съм закарал колата в 3 -ти сервиз ,мисля че е правилният.
Ще пиша като отстранят проблема.

Re: Проблем с работата на мотора на Форд Маверик 2.3

Публикувано: 08 яну 2020, 21:10
от lubomirov89
Успех, дано я оправят!

Re: Проблем с работата на мотора на Форд Маверик 2.3

Публикувано: 09 яну 2020, 06:47
от OgiDogi
Дано първо премерят хлабините на клапаните и да ги коригират, че пак ще има въпроси.

Re: Проблем с работата на мотора на Форд Маверик 2.3

Публикувано: 27 фев 2020, 15:00
от Xlt
Като човек карал същата кола 10 години на газ ти казвам ,че клапаните си заминават. Два пъти правих реглаж и накрая ремонт .Митака знае. :D

Re: Проблем с работата на мотора на Форд Маверик 2.3

Публикувано: 27 фев 2020, 18:07
от fordmaniac
Абе изкарват, ама навреме трябва да се регулират.
Nagieh написа:
08 яну 2020, 15:59
От редовете които си намисал няма нищо съществено с което да помогнеш.
Тва за мен ли беше, че не съм обърнал внимание?
fordmaniac написа:
05 яну 2020, 22:01
Nagieh написа: ↑нед 05 яну, 2020 17:47
и до колкото знам на този мотор не трябва да се регулират на определени километри

Ако мислиш така, мотора ти е в опасност.
Очакваш е ся да ти каже някой : Смени еди кво си и ще се оправи???
Ако един двигател не е в нормална кондиция, няма инжекцион или квото и да е да го направи да работи нормално и равномерно!
Пък търси си същественото.
Важно е да намериш майстор, дето не само търси да има грешки, а да проведе диагностика на колата, не само с компютър. И меренето на компресия не е толкова просто, проверка на клапани е задължителна, виж реглажа на моделите с верига си е сложничко.

Re: Проблем с работата на мотора на Форд Маверик 2.3

Публикувано: 29 фев 2020, 23:56
от lubomirov89
И кое е толкова сложното на меренето на компресия, както и на зацепването на веригата? Обясни за нас, тез дет не разбираме?

Re: Проблем с работата на мотора на Форд Маверик 2.3

Публикувано: 29 яну 2021, 09:59
от duzar84
Здравейте, колеги :)

Виждам,че темата е стара, но да кажа:
Имам същият Форд, който закарах превантивно за регулиране на клапаните ,т.к. съм на газ, а и по каталог дават регулиране на 20 000км.
Оказа се,че клапаните са с пулове и излиза доста скъпо ! Имах късмет,че хлабините им бяха в горна граница от допуските.

По-здрави!