НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
berkut47
потребител
потребител
Мнения: 81
Регистриран: 03 фев 2011, 15:28
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDI
Status: Извън линия

НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?

Мнение от berkut47 » 11 фев 2020, 12:41

Здравейте колеги,колата е Фокус 2007г 2.0 TDCI,накратко какво се случи:алтернатора зареждаше 10.5V а на таблото никаква индикация,разбрах го по трудния начин-стартера не успя да развърти двигателя да запали в следствие изтощен акумулатор.Оказа се изгорял диоден блок.Както и да е-оправиха алтернатора,но не спира да ме гложди защо не светна индикацията на таблото за проблем в зареждането(иначе при контакт си свети)!
До колкото успях да изровя информация от нета на буксата на алтернатора са три проводника:червен-постоянен +,син-12V след контакт и сив-сигнал към ЕКУ-то на който се появяват около 10V след стартиране на двигателя,би трябвало той да отговаря за сигнализацията на таблото.По моя си логика ако по някакъв начин е прекъснат сивия би трябвало да светне лампата,но тъй като при мен не светна си мисля че е цял.
Първо питане:възможно ли е това-при такъв слаб заряд да не светне лампата?
второ питане:може ли в тест менюто да се види какъв заряд вижда ЕКУ-то или само с диагностика?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?

Мнение от OgiDogi » 11 фев 2020, 18:09

berkut47 написа:
11 фев 2020, 12:41
...
Първо питане:възможно ли е това-при такъв слаб заряд да не светне лампата?
...
До колкото контролната лампа взема информация през допълнителна верига в диодния блок - да, възможно е, зависи какво му е изгоряло.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?

Мнение от HACKO » 11 фев 2020, 18:40

Лампата за генератора, както и лампата за маслото индикират само наличие (напрежение/налягане), а не дали е са в нормата. Затова и не ти е светнала лампата при 10.5V, ще светне само ако потенциала е 0V или близко до 0V.
В тест менюто не може да видиш заряда, може само да видиш напрежението.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

berkut47
потребител
потребител
Мнения: 81
Регистриран: 03 фев 2011, 15:28
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDI
Status: Извън линия

Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?

Мнение от berkut47 » 17 фев 2020, 14:20

Мерси за отговорите,сега ми е малко по-спокойно!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?

Мнение от HACKO » 17 фев 2020, 18:19

При 10.5V на алтернатора, работата е за притеснение.
Не виждам повод да си по-спокоен. ;):
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?

Мнение от OgiDogi » 18 фев 2020, 06:30

Е, той нали рече, че го е оправил (след като разбрал по трудния начин, че не зарежда).
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?

Мнение от HACKO » 18 фев 2020, 08:33

Това съм го пропуснал :oops:
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Juman
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 08 юни 2014, 17:08
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 TDCI 2004г. 136к.с.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?

Мнение от Juman » 18 мар 2020, 14:21

Здравейте,

за да не пускам нова тема ще опиша моя проблем тук защото смятам, че също е свързан с тези 3 кабела, нядявам се колегата няма нищо против.
Колата е фокус 2005г. 2.0 ТДЦИ. при мен проблема беше, че алтернатора зареждаше на 15.6 и лампата на таблото светеше постоянно. смених го с друг рециклиран от фирма, но тогава пък почна да зарежда 13,7 и пак светеше лампата. Ремонтиха моя и с него зарежда на 13,95-14 но пак свети постоянно лампата на таблото. Как да измеря тези кабели какъв ток има до тях и дали са прекъснати? Акумулатора е нов купуван Декември месец.

dido1403
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 24 яну 2012, 13:58
Модел на автомобила: Ford Fokus 1.8 TDDI Комби 90кс
Местоположение: Свищов
Контакти:
Status: Извън линия

Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?

Мнение от dido1403 » 19 мар 2020, 11:49

Ако имаш ауто дата може да видиш точно на кои пинове отиват на компютъра на колата - единият кабел ходи до реле в двигателния отсег и тогава до компютъра по спомен. Мерил съм и моите но не помня кой отиваше към релето при двигателя - charging relay се водеше - №1 или №2 беше. При мен след ремонтиран алтернатор започна да си мени много показанията на заряд - или надолу 13в или нагоре 15в но оправих проблема като почистих и натегнах пластините на реле регулатора и на въпросната букса.

Juman
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 08 юни 2014, 17:08
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 TDCI 2004г. 136к.с.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?

Мнение от Juman » 19 мар 2020, 13:57

Ти май обясняваш за фокус мк1. И тук е и моята грешка в предния пост, че не съм написал, че става дума за фокус мк2 при мен. По схеми на бушонните табла имам само бушон, който е проверен и е здрав.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?

Мнение от OgiDogi » 19 мар 2020, 20:05

Juman написа:
19 мар 2020, 13:57
Ти май обясняваш за фокус мк1. И тук е и моята грешка в предния пост, че не съм написал, че става дума за фокус мк2 при мен. По схеми на бушонните табла имам само бушон, който е проверен и е здрав.
Червен - през предпазител 20А директно към +В
Син, Сив - директно към компютъра. Не знам на кой точно, но трябва на единият да има импулси за управление на заряда, другият при изгасен мотор трябва да е 0 V, а при запален да е към 13.8-14.4 и нагоре. Този с импулсите (може би сивият), ако мериш с обикновен цифров волтмер, ще дава някакви примерно 5-6-7 волта, ако това може да те насочи.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Juman
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 08 юни 2014, 17:08
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 TDCI 2004г. 136к.с.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?

Мнение от Juman » 19 мар 2020, 21:00

OgiDogi написа:
19 мар 2020, 20:05


Червен - през предпазител 20А директно към +В
Син
Ако правилно съм те разбрал червеният и синият кабел са свързани в един затворен кръг преминаващ през бушон? Ако е така и меря веригата в самата букса при алтернатора на двата кабела и ако с бушона всичко е наред трябва са си покаже дали са здрави или някъде има прекъсване или съм в грешка?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?

Мнение от OgiDogi » 19 мар 2020, 22:16

Е, аз не съм използвал нов ред, щото съм се объркал нещо, а защото червеният си е сам за него си към плюса на акумулатора (+Battery), а синия и сивия имат общо - влизат в компютъра, без да минават през захранване или да имат нещо общо с други проводници... Всъщност имат, но през останалите елементи на регулатора - единият дава на компютъра информация за генерираното напрежение, другият управлява регулатора.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Juman
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 08 юни 2014, 17:08
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 TDCI 2004г. 136к.с.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?

Мнение от Juman » 20 мар 2020, 15:36

Сега те разбрах. Просто като съм чел през телефона ми излиза като един текст и не съм видял, че за сивия и синия си ги описал на нов ред.

Juman
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 08 юни 2014, 17:08
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 TDCI 2004г. 136к.с.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?

Мнение от Juman » 31 мар 2020, 20:36

Малко със закъснение, но нямах време, а и трябваше да се спрява първо с теч на вода в цялата дясна страна на колата идващ от към багажника.
Относно проблема със зареждането и постоянно светещата лампа мисля, че открих и отстраних проблема. Казвам мисля, защото сега зарежда на клемите 14.06 и на алтернатора 14.12 лампата вече не свети и не записва грешка.
Ще опиша какво беше при мен може на някой да му помогне.
Както Оги беше ми казал червения от трите кабела трябва да е постоянен + минаващ през бушон, но като проследявах кабела не откривах да прави такава връзка, а сякаш отиваше със снопа кабели към компа. При по-упорито разкриване на гофрето с кабели видях, че не продължава на дясно при тройника ами прави обратен завой и поема посока нагоре, която вече е логична.
Изображение
Изображение
След което влиза при бушоните на втори пин от дясно на ляво и от към купето. (Всъщност връзката е точно по обратния ред описан от мен)
Изображение
А ето го и виновника окислен и прекъснат кабел и то точно там където завиваше обратно.
Изображение
Изображение

Странното е че като правих байпас с друг кабел директно на алтернатора зареждаше на 14.20-14.30. Може би един ден ще трябва да сменя целия кабел от край до край.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 28 госта