Кой е виновния датчик :)

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Juman
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 08 юни 2014, 17:08
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 TDCI 2004г. 136к.с.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Кой е виновния датчик :)

Мнение от Juman » 21 дек 2020, 20:15

Здравейте колеги,
малко предистория, а именно при студен старт след по-голям престой имам колебания в оборотите нагоре сякаш мотора прави леки форсирания. Също така след потегляне при ускоряване има едно доста неприятно подритване и ускорение на тласъци и така докато мина няколко светофара и позагрее колата. При напълно загряла остават минималки наченки на това придърпване. Имам и сякаш леко по-висок разход.
за сега съм се спрял на MAF, MAP, температурен датчик на антифриза и температурен датчик на входящия въздух(IAT).
според данните от аутодата тествах колкото можах и ще споделя резултатите.
МАF:
- +12v - имам ги
- изходящ волтаж на контакт 2.3v - имам 2.35v
- изходящ волтаж на празен ход 4v - имам 4.08 до 4.12v
- изходящ волтаж при 2000 оборота 4.4v - имам 4.36v
нямам данни за количеството входящ въздух да срявня но при мен на празен ход колебае от 8 до 15 g/s като се сменят доста бързо

IAT:
- на контакт 2.7v - при мен 2.99v
- на празен ход при мен 3.27v
- температура 13С - при мен 15.20 до 15.75С

MAP:
на канал manifold absolute pressure sensor показваше 94.750 kpa
на канал barometric pressure показваше 96.500 kpa

температурен датчик - по диагностика 10С на антифриза и 4.071v

та.. кой е разбойника :)

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Кой е виновния датчик :)

Мнение от Ради-1 » 02 мар 2021, 19:40

Колега, има ли развитие по проблема ти и за какъв автомобил говорим?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Кой е виновния датчик :)

Мнение от OgiDogi » 02 мар 2021, 21:09

Juman написа:
21 дек 2020, 20:15
...
та.. кой е разбойника :)
А защо си решил, че е датчик?
Електромагнитен изпълнителен елемент (тип EGR) също може да причинява различно поведение при студен и загрял двигател.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

nogopechen
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 08 сеп 2018, 09:53
Модел на автомобила: MAVERIK 2; 2006 год. ; 2,3L; 110kw; MT; AWD-2 броя
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кой е виновния датчик :)

Мнение от nogopechen » 03 мар 2021, 19:58

Здравей те, от скоро гледам един канал по ,,Ю туб", за любителска диагностика. Там майстора след като е направил всичко възможно: "четене на грешки", "гледане на живи данни", всякакви пневмотестове, наблюдение с ендоскоп, казва своята диагноза -"Има проблем с четири цилиндровият датчик. Само с мултицет, в статичен режим, не може да се вземе правилно решение.

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Кой е виновния датчик :)

Мнение от Ради-1 » 03 мар 2021, 21:58

Кой е този канал?

nogopechen
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 08 сеп 2018, 09:53
Модел на автомобила: MAVERIK 2; 2006 год. ; 2,3L; 110kw; MT; AWD-2 броя
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кой е виновния датчик :)

Мнение от nogopechen » 03 мар 2021, 22:52

Каналът се нарича "Андрей Александрович", ако не противоречи на правилата.

Juman
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 08 юни 2014, 17:08
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 TDCI 2004г. 136к.с.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кой е виновния датчик :)

Мнение от Juman » 21 апр 2021, 21:00

OgiDogi написа:
02 мар 2021, 21:09
Juman написа:
21 дек 2020, 20:15
...
та.. кой е разбойника :)
А защо си решил, че е датчик?
Електромагнитен изпълнителен елемент (тип EGR) също може да причинява различно поведение при студен и загрял двигател.
Защото така ме посъветваха и насочиха първоначално, но в крайна сметка както и ти смяташ се оказа ЕГР. Въпреки че го свалях изчистих и раздвижих продължи да прави проблем (явно електониката). Решението беше софтуерно изолиране плюс ламаринка. Иначе колебанията в грамовете от МАФ-а се нормализираха след интервенцията. Температурния на антифриза смених все пак заради стрелката на таблото (седи малко преди 90°) но без резултат пак си е така. Температурния на въздуха също смених въпреки, че си беше наред. MAP- го смених защото забелязах, че му беше пукнат корпуса.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 32 госта