Проблем: презарежда ми се акумулатора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
nikifor
потребител
потребител
Мнения: 65
Регистриран: 11 апр 2006, 14:13
Модел на автомобила: mondeo 1.8 Tdi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проблем: презарежда ми се акумулатора

Мнение от nikifor » 05 фев 2007, 00:29

Помощ!!!
здравейте колеги: Няколко пъти ми се случва вече как спирам загасям фаровете и лампата на акумулатора светва,заедно с нея оборотите падат и за секунди само и лампата загсва а оборотите се връщат на нормалните. 2-3 пъти в продължение на 20 дена ми се случи. Един ден премерих с мултицет,включих фаровете и гледам 15 волта отива при 2500 оборота на фарове,отидох на акумулаторжия и той също ми каза и вика презарежда се акумулатора,ще го съсипеш.

А изключа ли фаровете всичко като чели е наред,веднага щом ги включа се покачва напрежението
Последна промяна от nikifor на 05 фев 2007, 16:37, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 05 фев 2007, 01:40

15,16че и 18 волта съм мерил на клемите на коли е опасно за всичко което работи на ток в колата .Високото напрежение в инсталацията на колата обикновенно се дължи на повреден реле-регулатор.Той представлява една плочка закрепена на динамото(поне тези които съм виждал са така)Купи си нова плочка но преди да я сложиш замери динамото при запален двигател да не вади на изхода променлив ток(пробил диод/и в изправителния блок) защото ще изгори веднага и новия регулатор.Ако е наред динамото с новата плочка би трябвало да се нормализират нещата,дава ли променлив ток занеси го на ремонт или най-добре ако си намериш на далавера някое втора употреба.Успех!
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
nikifor
потребител
потребител
Мнения: 65
Регистриран: 11 апр 2006, 14:13
Модел на автомобила: mondeo 1.8 Tdi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от nikifor » 05 фев 2007, 16:42

да явно е това,но днес без фарове меря и показва 14,40 В щом включа фаровете и веднага се покачва напрежението тва е странното при мен. \"borko 30\" А как да премеря на алтернатора(динамото) дали вади променлив ток сега като от горе е интеркулера и няма пипане

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 05 фев 2007, 17:01

Номера с фаровете не знам как става обаче пробвай до като мериш някой да форсира мотора без да си включил никакви консуматори ако пак така се вдига волтажа според мене е от регулатора,ако не се вдига така ами само на фарове вече трябва на майстор да отидеш.
Форд е колата на шампионите!!!

mykacu
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 30 яну 2007, 16:42
Модел на автомобила: Ескорт 1.3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от mykacu » 05 фев 2007, 17:50

не съм разбирач да предупредя само... :) ама ! :
да си сменял крушките и да си взел различни с по-високо съпротивление ?

Потребителски аватар
nikifor
потребител
потребител
Мнения: 65
Регистриран: 11 апр 2006, 14:13
Модел на автомобила: mondeo 1.8 Tdi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от nikifor » 05 фев 2007, 18:18

не съм сменял никви крушки

Потребителски аватар
nikifor
потребител
потребител
Мнения: 65
Регистриран: 11 апр 2006, 14:13
Модел на автомобила: mondeo 1.8 Tdi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от nikifor » 08 фев 2007, 22:40

днес качнах друг реле-регулатор и проблеа е същия качва се мн това напрежение да му ... Отива на 15,20 някъдее което е мнннного, незнам вече кво да правя ше се побъркам

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 08 фев 2007, 22:48

Провери ли първо динамото ,нали ти казах .Виж дали добре са вързани всички кабели на релето и особено масата
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
nikifor
потребител
потребител
Мнения: 65
Регистриран: 11 апр 2006, 14:13
Модел на автомобила: mondeo 1.8 Tdi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от nikifor » 08 фев 2007, 23:02

е аз качих първо тва но не знам как да проверя самото динамо кво да му меря кво да учаквам и къде. Утре ще ходя при един йжичкаджия и ще го магерим,ако ли не те го занеса на майстор,ама къде в София като са един до друг и всеки ми вика днес реле-регулатор,а то нее твааааа

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Филипов » 10 фев 2007, 23:09

Вижте си масите - от клеми на акумулатора към двигател и купе. След като имате уред измерете дали имате напрежение между клемата, двигателя, ламарината (на голо да не е боядисано) и оловния полюс на акумулатора. Ако някъде има над 0,1 - 0,2V чистете ръждата и стягайте добре.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем: презарежда ми се акумулатора

Мнение от aaleks » 11 фев 2007, 11:12

nikifor написа:Помощ!!!
здравейте колеги:Няколко пъти ми се случва вече как спирам загасям фаровете и лампата на акумулатора светва, заедно с нея оборотите падат и за секунди само и лампата загсва а оборотите се връщат на нормалните. 2-3 пъти в продължение на 20 дена ми се случи. Един ден премерих с мултицет,включих фаровете и гледам 15 волта отива при 2500 оборота на фарове,отидох на акумулаторжия и той също ми каза и вика презарежда се акумулатора,ще го съсипеш.

А изключа ли фаровете всичко като чели е наред,веднага щом ги включа се покачва напрежението
От известно време /2-3 месеца/ забелязах, че фаровете ми "мигат" и цялото ми осветление в купето, веднъж като изключих всички консуматори /габарити, вентилация, музика/ лампата за генератора започна да светва и угасва отчетливо, като влк. консуматор загасва. Грабвам мултицета, и при мигане на фаровете - 14,70 - 15,20 V , при малък вкл. консуматор не мърда от - 14,67 V .
Притесних се че имам кофти проблем, защото преди 2 год. имах сходен проблем с напрежението. http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=979" onclick="window.open(this.href);return false;

Реших да проверя състоянието на четките и пръстените по който те контактуват с ротора /колектор/. Тъй като съм го правил това упражнение преди 2 год. бързо докопах плочката-четките /реле-регулатора/.
С полу-фина шкурка /нямах друга по дръка/ и запален двигател за да се върти генератора почистих пръстените на ротора /колектора/. Но първо махнах розовия/според жена ми е цикламен/ парцал от смукателните колектори /виж 0019/ , като внимавах да не попадне или засмучят нещо колекторите докато шкуря по генератора и да стане обяд с грозде.
Четките ми почити са износени, но има още хляб в тях. Мисля да ги сменя само тях, т.е. същия четкодържател а да сложа други четки но да са чисто графитни, за да не износват колектора /пръстените/, старите са от по-твърдия вид за да се износват по-бавно, но пък колектора заминава, както при наклатките и дисковете. Ако четките са по-големи и невлизат в четкодържателя се оформят с шкурка до необходимия размер и форма, но това ще го правя при следващия проблем по генератора - ако има такъв де.
Та да си дойтем на приказката, сглобих всичко по обратния ред и запалих, всичко си беше вред - 14,68 V и фаровете вече не мигат *00133* .

За по-голяма нагледност:
Прикачени файлове
img_0025.jpg
img_0024.jpg
img_0008.jpg
img_0019.jpg
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
nikifor
потребител
потребител
Мнения: 65
Регистриран: 11 апр 2006, 14:13
Модел на автомобила: mondeo 1.8 Tdi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от nikifor » 11 фев 2007, 22:27

благодаря ви за мненията,за сега оправих проблема не беше реле-регулатора,сега карам с новия но мисля да си сложа старият, ако може някой да помогне с схеми за инсталацията към реле регулатора ще е от голяма полза,надявам се за всички благодаря за всичко

ivajlok
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 14 май 2008, 13:42
Модел на автомобила: fiesta
Status: Извън линия

Re: Проблем: презарежда ми се акумулатора

Мнение от ivajlok » 26 яну 2016, 16:22

И какъв беше проблема колега ?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем: презарежда ми се акумулатора

Мнение от paci » 26 яну 2016, 21:47

ivajlok написа:И какъв беше проблема колега ?
Не вярвам да ти отговори :)

"Последно активен на:чет дек 04, 2014 8:24 am"

Mondeicho
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 26 дек 2014, 21:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo, 2.0 Tdci, 96 kW, 2004 г.
Status: Извън линия

Re: Проблем: презарежда ми се акумулатора

Мнение от Mondeicho » 19 фев 2016, 06:20

Той форума е затова да споделяме проблемите и да кажем как сме ги разрешили....

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта