Съвет - ксенон или ЛЕД

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
otoyol
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Съвет - ксенон или ЛЕД

Мнение от otoyol » 08 ное 2021, 08:22

Колеги, моля за мнения на рефлекторен фар /т.е. БЕЗ лупа/, за фокус мк1 след фейслифта /където мигачът е вътре във фара/, кое е по-удачно - ксенон или ЛЕД крушка ? Фаровете като цяло са в перфектно състояние, но с обикн. халог. крушка на мокър път нощем е зле положението. Желая да подобря светенето на късите. Имате ли опит да споделите впечатления - ЛЕД или КСЕНОН върши по-добра работа в такъв вид фарове, спрямо обикн. крушка ? Не искам да заслепявам насрещните! И още един въпрос: Как се сваля фарът ? Само отгоре видимите 2 болта ли се развиват или има още за развиване някъде скрито ?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Съвет - ксенон или ЛЕД

Мнение от HACKO » 08 ное 2021, 18:43

На фар проектиран за халогенна крушка САМО халогенна крушка, всичко друго е компромис. Фара отдолу има още болтове (мисля че бяха два), не се налага свалянето на бронята само решетката и подкалника.
П.П. Сега ще бъда оплют, сдъвкан и изплют, но това е моето мнение.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Съвет - ксенон или ЛЕД

Мнение от Ozzie » 08 ное 2021, 18:59

HACKO написа:
08 ное 2021, 18:43
На фар проектиран за халогенна крушка САМО халогенна крушка, всичко друго е компромис.
Подкрепям те с две ръце!!!
Бях сложил на светлините за заден ход LED крушки - 'ми не ми хареса, особено на тъмно. Свети хубаво, факт, но не и там където ми е нужно. Върнах си обикновените крушки, LED-овете ги сложих на стоповете. Отпред не мисля и да правя такава глупост. Първо, че няма да има същия фокус и насоченост, второ, че ще вадя (буквално) очите на насрещно движещите се.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет - ксенон или ЛЕД

Мнение от pepy1 » 08 ное 2021, 21:40

И аз така мисля, ако не свети добре проблема е или в стъклото или в рефлектора
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Съвет - ксенон или ЛЕД

Мнение от fordmaniac » 09 ное 2021, 08:28

И ксенона и светодиодните , сложени в нормален фар дават много разсеяна светлина. което е логично. Фарът е разработен за лампа с нажежаема жичка с вокусното разстояние и разположение за да постигне и осветеност и насоченост на самата светлина. За нашите географски ширини тъй наречения " Европейски лъч " .
Всяко изместване на светлинният източник влошава резултата на осветеност пред автомобила. Ярко петно пред колата не значи по-добро осветление, а и почти винаги заслепява насрещните и попътните коли! Карах до Пловдив една джипка със светодиодни H4 и всички табели в дясно отразяваха толкова, че чак заслепяваха нас в кабинката.
За ксенона : има и друг проблем, рефлектора се " изпича " до падане на слоя никел или друг материал. Имам такива в момента на Мондео 4.
Преди време брат ми караше Мазда 6 , тя е с халоген и лупи. Предишният собственик сложил ксенон заради слаба светлина 35 вата . Втори опит с 55 вата !!!! и пак зле. дадох ги на ремонт, сложих нормални лампи и светнаха. Сложих и модул на 35 % .

Основният проблем на колите в България е безумното каране на фарове, заради закона де. Това съсипва и рефлектори и " стъкла " , щото вече няма стъкла , а пластмаса. То се вижда, че колите " нов внос " са със свежи фарове, обаче до 2-3 години повяхват.

Решението което препоръчвам е слагане модул на 35% по възможност на дългите , ако може веднага след купуване.
За карани вече у нашенско и съсипани фарове варианта е ремонт или смяна. И после модул.
Поздрави.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта