Страница 1 от 1

Съвет - ксенон или ЛЕД

Публикувано: 08 ное 2021, 08:22
от otoyol
Колеги, моля за мнения на рефлекторен фар /т.е. БЕЗ лупа/, за фокус мк1 след фейслифта /където мигачът е вътре във фара/, кое е по-удачно - ксенон или ЛЕД крушка ? Фаровете като цяло са в перфектно състояние, но с обикн. халог. крушка на мокър път нощем е зле положението. Желая да подобря светенето на късите. Имате ли опит да споделите впечатления - ЛЕД или КСЕНОН върши по-добра работа в такъв вид фарове, спрямо обикн. крушка ? Не искам да заслепявам насрещните! И още един въпрос: Как се сваля фарът ? Само отгоре видимите 2 болта ли се развиват или има още за развиване някъде скрито ?

Re: Съвет - ксенон или ЛЕД

Публикувано: 08 ное 2021, 18:43
от HACKO
На фар проектиран за халогенна крушка САМО халогенна крушка, всичко друго е компромис. Фара отдолу има още болтове (мисля че бяха два), не се налага свалянето на бронята само решетката и подкалника.
П.П. Сега ще бъда оплют, сдъвкан и изплют, но това е моето мнение.

Re: Съвет - ксенон или ЛЕД

Публикувано: 08 ное 2021, 18:59
от Ozzie
HACKO написа:
08 ное 2021, 18:43
На фар проектиран за халогенна крушка САМО халогенна крушка, всичко друго е компромис.
Подкрепям те с две ръце!!!
Бях сложил на светлините за заден ход LED крушки - 'ми не ми хареса, особено на тъмно. Свети хубаво, факт, но не и там където ми е нужно. Върнах си обикновените крушки, LED-овете ги сложих на стоповете. Отпред не мисля и да правя такава глупост. Първо, че няма да има същия фокус и насоченост, второ, че ще вадя (буквално) очите на насрещно движещите се.

Re: Съвет - ксенон или ЛЕД

Публикувано: 08 ное 2021, 21:40
от pepy1
И аз така мисля, ако не свети добре проблема е или в стъклото или в рефлектора

Re: Съвет - ксенон или ЛЕД

Публикувано: 09 ное 2021, 08:28
от fordmaniac
И ксенона и светодиодните , сложени в нормален фар дават много разсеяна светлина. което е логично. Фарът е разработен за лампа с нажежаема жичка с вокусното разстояние и разположение за да постигне и осветеност и насоченост на самата светлина. За нашите географски ширини тъй наречения " Европейски лъч " .
Всяко изместване на светлинният източник влошава резултата на осветеност пред автомобила. Ярко петно пред колата не значи по-добро осветление, а и почти винаги заслепява насрещните и попътните коли! Карах до Пловдив една джипка със светодиодни H4 и всички табели в дясно отразяваха толкова, че чак заслепяваха нас в кабинката.
За ксенона : има и друг проблем, рефлектора се " изпича " до падане на слоя никел или друг материал. Имам такива в момента на Мондео 4.
Преди време брат ми караше Мазда 6 , тя е с халоген и лупи. Предишният собственик сложил ксенон заради слаба светлина 35 вата . Втори опит с 55 вата !!!! и пак зле. дадох ги на ремонт, сложих нормални лампи и светнаха. Сложих и модул на 35 % .

Основният проблем на колите в България е безумното каране на фарове, заради закона де. Това съсипва и рефлектори и " стъкла " , щото вече няма стъкла , а пластмаса. То се вижда, че колите " нов внос " са със свежи фарове, обаче до 2-3 години повяхват.

Решението което препоръчвам е слагане модул на 35% по възможност на дългите , ако може веднага след купуване.
За карани вече у нашенско и съсипани фарове варианта е ремонт или смяна. И после модул.
Поздрави.