Проблем с палене

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Тошко
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 26 яну 2024, 19:48
Местоположение: Швейцария
Status: Извън линия

Проблем с палене

Мнение от Тошко » 26 яну 2024, 20:11

Здравейте!От около два месеца съм собственик на Форд Фокус МК2 1.6i 115 к.с. Досега никакъв проблем с колата.Пали си(дори и в студа на -8) върви добре,но вчера най-нвочаквано се появи следния проблем . Като опитах да запаля при натискане на бутона да дам на контакт колата не реагира.Натиснах по-силно и стана но панелът за климатроника започна да премигва . Също така не успя и да запали от първия път . Заедно с климатроника накъсва и радиото,подгрева на задното стъкло,както и светлините за задна скорост . Свети постоянно и червената лампичка между индикаторите на бензина и температурата . Когато изгасне всичко се оправя . Въпросът ми е,имал ли е някой подобен проблем и къде евентуално да търся проблема? Благодаря предварително . Забравих да добавя,че когато запали колата си върви нормално.

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 840
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с палене

Мнение от ivchotr » 26 яну 2024, 21:40

Ами отвори капака и провери дали няма разхлабена клема на акумулатора. После някой да измери колко волта има в акумулатора преди да е стартиран двигателят и най-накрая да измери колко волта отиват в акумулатора след стартирането му. Когато научим какви са стойностите след измерванията, ще можем да разсъждаваме.

От обясненията ти може да се направи първоначален извод, че или има хлабав контакт някъде по веригата или акумулаторът е поотслабнал. Но това са само предположения и им трябва обосновка.
Знам всички вицове за Форд :D

Тошко
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 26 яну 2024, 19:48
Местоположение: Швейцария
Status: Извън линия

Re: Проблем с палене

Мнение от Тошко » 28 яну 2024, 18:39

Клемата на плюса беше съвсем леко хлабава . Снощи забелязах,че компютъра не иска да загасне.И днес акумулатора беше тотално мъртъв(3 волта).След подаване на ток запали,замерих с мултицет на празни обороти показва 13.4,на две хиляди оборота стига до 14.2.Но ми се струва,тези стойности са ниски.

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 840
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с палене

Мнение от ivchotr » 28 яну 2024, 20:39

Съвсем леко хлабавата клема е достатъчна акумулаторът да не се зарежда качествено, особено в тези студени дни. При каране на къси разстояния в града пък не успява по принцип да се зареди с енергията, която е използвал за всяко стартиране. В съвкупност с горните условия ще се скапва доста бързо.
В случая не е лошо да се свали и да се зареди със зарядно устройство в домашни условия. Доколкото е възможно с по-нисък ампераж. Тази процедура е добре да се прави 1 - 2 пъти годишно. Преди и след зимата по принцип. По този начин ще се удължи животът на батерията. Ако акумулаторът има възможност за достъп до клетките, не е лошо да се провери дали са пълни с електролит по норма и ако не са, трябва да се допълнят. Доливат се с дейонизирана вода, която се намира лесно в бензиностанциите. Литър - два струват към 2 - 4 лв.
Силно препоръчително е и кутията му да е почистена добре, защото ако не е, събраната по нея гняс от прах и влага става проводник на електричество и по този начин се създават предпоставки акумулаторът да се саморазрежда.
13.4 V на празен ход са леко ниски. Нормата е 13.6 V. 14.2 V при 2000 оборота са о'к. Когато акумулаторът се зареди достатъчно, зарядът ще се нормализира. Не е лошо обаче да се провери в какво състояние е "пистовият" ремък, защото ако е поизносен или хлабав, е възможно да приплъзва, което също влошава зареждането на батерията дори при изпълнени по-горните изисквания.

Та накратко - свали батерията, зареди я, почисти я и, ако е възможно и необходимо, долей клетките с дейонизирана вода. При монтажа в коша на колата стегни клемите до положение да не могат да се въртят на ръка. Гледай да не ги откъснеш при стягането, де. И провери в какво състояние е ремъкът.
Знам всички вицове за Форд :D

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с палене

Мнение от aspasia » 29 яну 2024, 09:25

Щом е паднала до 3V акумулатора пиши я бегала!

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 840
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с палене

Мнение от ivchotr » 29 яну 2024, 12:43

Опс! Това съм го отървал *167*
Успявал съм да съживя акумулатори, паднали под 10V, ама от 3V нямам опит. Което не пречи да се опита, де. Ако няма срината клетка, току-виж станала работата.
Знам всички вицове за Форд :D

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта