Каде се намира датчика за температурата!!!Помощ

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Каде се намира датчика за температурата!!!Помощ

Мнение от SBobi » 06 мар 2007, 15:57

Колеги моля помагайте много го закъсах!Значи проблема е следния - Уреда на таблото за показване на температурата не ми отчиташе или по скоро показваше когато си поиска и в последствие изобщо спря да показва!В търсене на проблема и съответно на датчика за темп. извадих един датчик който се намира точно преди термостата!В желанието си да разбера за какво служи и дали ще даде някакво отклонение на уреда за темп започнах да правя малки експерименти! Първо измерих съпротивлението на самия датчик (9.3 Кило Ома )предполагам че се мени с изменение на температурата на двг! После на самия куплонг на датчика двата извода ги дадох на късо уреда за темп не показа нищо после му подадох напрежение от акумулатора 12V и пак нищо! хубаво но проблема дойде после като реших да запаля колата!
След като запалих мотора започна да работи на почти 2000 оборота и леко да ги мени. Изгорелите газове меришеха много странно и гадно!!
Сега незнам какво да правя!Въпроса ми е кой е датчика за температурата или от кой датчик зависи индикацията на таблото и какво да правя сега с тези обороти!Благодаря предварително!!!!
Ето и въпросния датчик
http://img225.imageshack.us/my.php?imag ... 033gf6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2496
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: На линия

Мнение от Любо » 06 мар 2007, 16:34

На снимката която качвам датчика за таблото е отбелязан с номер 10.
С номер 9 е отбелязан ECT датчика, който е за компютъра на колата.

За да провериш самия уред подходода е правилен (даваш на късо откачената букса). Само неразбрах кой датмик си откачил...
Прикачени файлове
untitled.JPG

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 06 мар 2007, 16:38

Това с 12'те волта е било фатално за ECU'то. Разглобяване и ремонт или ново. Що си играете??? Ако ти е интересно ще ти опиша и точно какво си направил.

В момента и колата ти ще гори 15 на 100.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 06 мар 2007, 17:07

датчика който откачих се намира точно преди термостата незнам на снимката която съм дал дали се вижда, но самия датчик е точно преди термостата там няма никакъв друг датчик едва ли може да се обърка (като гледаш мотора отпред - непосредствено в дясно до него преди термостата и разпределителя на високото напрежение за свещите)!!А попринцип каде се намира в колата датчкика който отговаря за индикацията на уреда за темп.!
А ако не представлява трудност на колегата бих искал да ми обясни какво съм направил и какви може да са последствията и няма ли никакви защити от такива инциденти, че да се стига да смяна на ЕСU
Последна промяна от SBobi на 06 мар 2007, 17:22, променено общо 1 път.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 06 мар 2007, 17:14

Обяснявам ....

Датчиците за температура на въздух, вода и т.н.са обикновено резистивни. Изменят си съпротивлението в зависимост от температурата. Обикновено са с обратна зависимост. Т.е. съпротивлението пада при увеличаване на температурата. Захранват се с 5 /пет/!!! волта от управлението на колата. Когато си подал 12 срещу тези 5 си поизгорил едно друго вътре в управлението. Можеш в момента да премериш на куплунга, че без датчик най вероятно има 2.5 волта или нищо, а с датчик миливолти без значение от температурата. Тези 9 и нещо килоома си ги мерил явно сутринта на студен двигател и температурата е била малко над нулата. В момента колата работи в авариен режим. Все едно, че си без датчик за температурата на охлаждащата течност. Най-вероятно топла няма да пали. Това е в общи линии. За каране в момента не става!
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 06 мар 2007, 17:28

волтажа на куплнга го мерих преди да установа какво съм направил и там колата като е на контакт имаше около 1,3V като не е съответно 0V но не съм сигурен тези 1,3 дали са били след като вече съм му пуснал 12V сега ще ходя да проверя какво ще измеря!Немога да си представя че няма никаква зашита от пренапрежение!Все си мисля че трябва да изгори нещо по малко !!!??????

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 06 мар 2007, 17:32

SBobi написа: ... Немога да си представя че няма никаква зашита от пренапрежение! ...
Че от Де "пренапрежение" че да му слагат защита !?

По твойта логика на всяка жица трябва да има бушон (най-малко) :D

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 06 мар 2007, 17:54

ми вече за такива като мене ще трябва да слагат верно на всяка жица! Тва в кръга ан шегата въпреки че хич не ми е до шега! Някои дали знае сега колко ше ми струва това удоволствие в наи - лошия случай!!

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 06 мар 2007, 19:54

Пробвай с резетване на ЕКУ-то,дано не си го уморил с тия 12В.По принцип са защитени с диоди за обратни напрежения но за Форд не съм сигурен...

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 06 мар 2007, 19:54

Коя година е колата?
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 08 мар 2007, 19:22

колата е 93 година! между другото закарах я на диагностика(с теглене) и ремонта ще ми струва около 300 лв. но не от това което съм направил!Диагностика каза че на електрониката и няма нищо или поне данните който измери на куплонга каза че са нормални но проблемите се главно 3!
- ще ми трябват комплект нови свещи и кабели( пробили са) незнам дали би могло от това което аз съм направилда стане това след като е работил неравномерно двигателя но мисля по скоро НЕ!
- трябва да се сменят едни гумички които незнам какво представляват, били са преди инжекторите и спират бензина да бъде "натъпкан" от бензиновата помпа дирекно в цилиндрите!В моя случаи в един цилиндър помпата дирекно ми източва бензина от резервоара - колата неможе да запали, мирише на бензин и се дави!
-и последно има оголени кабели неразбрах точно каде които се дават на късо и маистора обясни че това било слабост на Форд с времето самите изолации на кабелите изгарят и се оголват в което се обедих и аз самия вече!

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1580
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi 2003 г
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 08 мар 2007, 22:49

SBobi написа: и последно има оголени кабели неразбрах точно каде които се дават на късо и маистора обясни че това било слабост на Форд с времето самите изолации на кабелите изгарят и се оголват в което се обедих и аз самия вече!
Не че се заяждам ама да си чул някъде да има кабели ( проводници )произведени от съответният производител било то Форд Опел или Мерседес. Всички тези проводници се произвеждат от под доставчици който правят кабели за различни марки, така че не вярвай много на твоят майстор с тези заключения ами това е Форд затова е така.

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 09 мар 2007, 16:02

ми значи доставчика на форд е скапан то е логично пък и мен не ме интересува кой им ги прави а да не ми се разлагат в ръцете!:)

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта